[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معضل عدم نظارت و مشخص نبودن شرح وظایف! ، روزنامه شیراز نوین


عدم نظارت بر اجرای صحیح  یک قانون برای ورزش فارس در رشته فوتبال به خصوص در سال‌های اخیر به  یک‌ معضل جدی و حل‌نشده تبدیل شده است.
سال‌هاست که طبق قانون، کاشت چمن‌های ورزشگاه‌های شیراز به خصوص دو ورزشگاه بزرگ حافظیه و پارس بعد از برگزاری مناقصه به بخش خصوصی و پیمانکار واگذار می‌شود. نتیجه آن هم بعد از مدت کوتاهی مشخص می‌شود: کاشت‌های بی‌کیفیتی که بعد از برگزاری چندین بازی و یا جلسه تمرینی خیلی زود کیفیت اولیه چمن از دست می‌رود و به خصوص در فصل سرما، زردی و ناهمواری چمن خیلی زود خود را نشان می‌دهد.
از افتضاح رنگ‌آمیزی چمن حافظیه توسط پیمانکار در سال ۹۲ درست کمی بعد از کاشت چمن در آن زمان تا کاشت‌های بعدی حافظیه و  کاشت چمن ورزشگاه تازه‌تأسیس پارس و البته کاشت‌های بعد از آن که همگی توسط پیمانکارانی که در مناقصه‌ها حائز شرایط کاشت چمن شده بودند، به نتیجه و بهره‌برداری مطلوبی نرسیده است.
البته هزاران بهانه بعد از کاشت توسط پیمانکار و همچنین مسئولان ورزش استان که دیگری را مقصر این‌ ناکامی‌ها می‌دانند به گوش می‌رسد؛ از عدم‌ دریافت مطالبات گرفته تا نامرغوبی خاک و کاشت و تخم چمن و آبیاری و نگهداری غیراستاندارد و نبود امکانات برا حفظ چمن و ...  که مشخص نیست چه کسی باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد! پیمانکار یا مسئولان ورزش و فوتبال شهر شیراز؟
پیمانکاری که بعد از کاشت از خود سلب مسئولیت می کند و مسئولان ورزش و فوتبال استان و شیراز که دانش و همچنین امکانات نگهداری چمن را در اختیار ندارند.
سؤال بی‌پاسخی که  در این سال‌ها هنوز به روشنی به آن‌ پاسخ داده نشده است که آیا مشکل نوع کاشت و کیفیت خاک و چمن است یا اینکه علم‌ حفظ و نگهداری آن را در اختیار نداریم؟
به نظر علاوه بر این دو مشکل بزرگ که قطعاً وجود دارد، مشکل بزرگتر عدم‌ نظارت صحیح و همچنین تعیین نشدن شرح وظایف مشخصِ پیمانکار و مسئول تحویل‌گیرنده چمن و همچنین عدم دسترسی به امکانات مناسب برای نگهداری و حفظ چمن است که این‌هم از وظایف مهم اداره کل ورزش و جوانان استان می‌باشد.
مسئولان ورزش استان باید فکری برای حل این معضل و مشکل چمن‌های ورزشگاه‌های شیراز کنند و با تعیین شرح وظایف و البته بودجه و اعتبار مناسب بتوانند کاری کنند که به زودی زمین چمنی مناسب برای حفظ شأن و منزلت فوتبال شهر شیراز داشته باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی