[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

سوژه تکراری کودکان کار، روزنامه شیراز نوین


استاندار فارس بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با پدیده کودکان کار و خیابانی تأکید و معاون سیاسی استانداری را مأمور ایجاد بسترهای هم‌افزایی کرد. دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه قرارگاه اجتماعی فارس که با موضوع کودکان کار و خیابانی و متکدیان در استانداری فارس تشکیل شده بود، ضمن بررسی قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در این حوزه، وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها را معرفی کرد. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، ایمانیه خاطرنشان کرد: شهرداری نسبت به جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی اقدام کند؛ پس از احراز هویت آنان، اتباع غیرایرانی را در اختیار اداره اتباع و مهاجرین قرار داده و کودکان ایرانی را نیز در اختیار سازمان بهزیستی بگذارند تا مابقی فرایندهای قانونی انجام شود.
استاندار فارس با اشاره بر اینکه اقدامات لازم در این زمینه در بُعد انسانی انجام می‌شود، اظهار کرد: به‌هیچ‌وجه نباید از قوانین موجود عدول شود؛ لذا باید در برخی زمینه‌ها که ابهامی وجود دارد، از دستگاه‌های بالادستی استفساریه انجام شود.
ایمانیه با اشاره بر اینکه صداوسیمای مرکز فارس، تا پایان شهریورماه، لیست برنامه‌ها و عملکردهای مد نظر خود برای نیمه دوم سال را به سازمان بهزیستی اعلام کند، بر ضرورت بررسی میزان محقق شدن این دستورالعمل تأکید کرد و افزود: برنامه‌های این حوزه باید با عدد و رقم ارائه شود تا علاوه بر اینکه قابل اندازه‌گیری باشد، قابلیت رصد شدن نیز داشته باشد؛ در دوره‌های مختلف زمانی کارنامه عملکرد هر سازمان ارائه شود.
او معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس را مأمور کرد تا بسترهای لازم را به منظور هم‌افزایی بین همه نهادها و سازمان‌ها، با هدف تقویت همه‌جانبه، برای مقابله با پدیده کودک کار و کودکان خیابانی ایجاد کند.
استاندار فارس بر لزوم حفظ کرامت انسانی کودکان و نوجوانان که مورد تأکید دین مقدس اسلام و قوانین کشور است، تأکید کرد و از دست‌اندرکاران خواست علل بروز این آسیب را برای هر کودک بررسی کرده و تمام تلاش خود را برای رفع ریشه‌ای آسیب به کار ببندند.
رئیس شورای تأمین فارس تأکید کرد: ساختمان شوق زندگی که در خصوص آسیب‌های اجتماعی شهر شیراز فعالیت خواهد کرد، از ابتدای مهرماه به صورت عملیاتی آغاز به کار کند؛ برای سایر شهرستان‌ها نیز از ظرفیت مراکز غیردولتی استفاده شود.
ایمانیه همچنین بر ضرورت همکاری سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی استان در مراحل شناسایی و جذب کودک تأکید و اضافه کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و مدیریت واحد در برنامه‌ها و فعالیت‌ها، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس موضوع را مدیریت می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی