[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تسهیل تسهیلگری در بافت فرسوده ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: دولت سیزدهم نگاه حمایتی خوبی به بازسازی بافت‌های فرسوده شهری دارد و مشوق‌های مناسبی برای این منظور در نظر گرفته است. به گزارش ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه، روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان در شیراز افزود: ضرورت دارد که این مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی که در این زمینه از جانب دولت پیش‌بینی شده، به خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مورد استفاده افراد واجد شرایط قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت نقش ستاد بازآفرینی شهری، خواستار تشکیل جلسات این ستاد به شکل منظم و ماهیانه شد و گفت: علاوه بر مرکز استان، جلسات این ستاد در شهرستان‌ها هم باید به شکل منظم برگزار شود و برای رصد این مهم یک جدول زمان‌بندی تدوین و فعالیت مدیران شهرستان‌ها گزارش شود.
استاندار فارس، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به بازسازی بافت‌های فرسوده را خارج از اختیارات استان دانست و ادامه داد: قطعاً این مسئله را با توجه به اینکه روند بازآفرینی شهری را شتاب می‌بخشد، می‌توان از طریق مرکز پیگیری کرد.
ایمانیه گفت: از دیگر اقداماتی که می‌توان برای افزایش سرعت بازسازی بافت‌های فرسوده و جلوگیری از موازی‌کاری انجام داد، تشکیل واحدی ذیل شهرداری‌ها تحت عنوان بازآفرینی شهری به ویژه در شهرهای دارای مطالعات مصوب بازآفرینی است.
وی، تأسیس دفاتر تسهیلگری در محلات را نیز از دیگر راهکارهای سرعت بخشیدن به بازآفرینی شهری دانست و افزود: با توجه به اینکه بر راه‌اندازی ۱۶ دفتر تسهیلگری در شیراز تأکید شده، لذا شهرداری شیراز موظف است که ظرف یک ماه آتی نسبت به راه‌اندازی حداقل نیمی از این دفاتر در این شهر و از طریق فراخوان عمومی اقدام کند.
او اظهار کرد: راه‌اندازی این دفاتر علاوه بر اینکه سرعت بازسازی بافت‌های فرسوده را افزایش می‌دهد، موجب تسهیل در امور مردم و ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی