[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

راه حاکمیت توحید را طی کنید، روزنامه شیراز نوین

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور به مناسبت اربعین حسینی تأکید کردند: اگر استقامت کردید، قله را فتح خواهید کرد و به قله حاکمیت دین خدا و حاکمیت حق و عدل خواهید رسید.
به گزارش ایسنا،‌ هم‌زمان با اربعین حسینی، مراسم عزاداری با حضور جمع زیادی از هیئت‌های دانشجویی صبح دیروز در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان مرثیه‌سرایی و زیارت اربعین نیز قرائت شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان کوتاهی در میان دو نماز، هریک از مجالس عزاداری و توسل به امام حسین(ع) را زمینه اتصال و ارتباط با نور لایزال معنویت و مشعل فروزان حسینی و راهگشا خواندند و تأکید کردند: مهم‌ترین موضوع، حفظ این اتصال و ارتباط با صراط مستقیم است که لازمه آن اراده و استقامت است.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر استقامت کردید، قله را فتح خواهید کرد و به قله حاکمیت دین خدا و حاکمیت حق و عدل خواهید رسید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جوانان مایه امید هستند، به حضور پرشکوه مردم به‌ویژه جوانان در راهپیمایی اربعین از نجف تا کربلا و همچنین در دیگر شهرهای کشور اشاره کردند و خطاب به جوانان گفتند: همان‌گونه که در مسیر راهپیمایی اربعین با استحکام حرکت کردید، در راه حاکمیت توحید نیز مستحکم و همراه با اراده باشید و همیشه حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید.
بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار:
این راه شما، اراده است. باید بااراده حرکت کرد. با تصمیم باید حرکت کرد. جاذبه‌ها برای زاویه ایجاد کردن از این صراط مستقیم کم نیست؛ همیشه بوده. این زاویه‌ها امروز بیشتر از همیشه است.
اراده‌ قوی لازم است تا در مقابل این جاذبه‌های شیطانی بتوانید مقاومت کنید. اگر مقاومت کردید، آن‌وقت قله را فتح خواهید کرد؛ کاری که از بعد از زمان رسول خدا(ص) تا امروز انجام نگرفت. قله‌ حاکمیت دین خدا، حاکمیت حق، حاکمیت عدل، قله‌ رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت باشد از تکامل انسان، کمال بشری، به این قله خواهید رسید. این کار، کار شماست.
شما جوان‌های امروز می‌توانید مایه‌ امید باشید، مایه‌ امیدید. بحث می‌توانید نیست. مایه‌ امیدید. امروز هرکدام از شما یک مشعل نورانی می‌توانید باشید بر سر راه پیرامون خودتان و محیط پیرامونی خودتان. سعی کنید این را نگه دارید. تلاش کنید در این راه استقامت بورزید. فاستقم کما امرت و من تاب معک. استقامت مهم است.
ان‌شاءالله با همین اراده‌ای که شما جوانان در این راهپیمایی‌های عظیم اربعین با استحکام و جوانانه راه رفتید، در همه‌ کارها خواهید توانست راه معنویت و حقیقت و حاکمیت توحید را ان‌شاءالله با همین استحکام حرکت 
کنید.
این امیدی است که به شما جوان‌های امروز هست. به شما جوان‌های دنیای اسلام هست؛ به خصوص به شما جوان‌های ایرانی عزیزمان هست.
استقامت بورزید در این راه، همیشه حسینی زندگی کنید و حسینی بمانید.
بر اساس این گزارش،‌ در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سخنانی به تبیین رمز ماندگاری حادثه کربلا و وظیفه اربعینی رهروان آن حضرت در عصر حاضر، به ایراد سخن پرداخت.
این مراسم دومین عزاداری حضوری هیئت‌های دانشجویی در محضر رهبر معظم انقلاب بعد از شیوع بیماری کروناست.
این مراسم امسال نیز توسط جمعی از دانشجویان سراسر کشور روز چهارشنبه مصادف با روز اربعین حسینی از ساعت ۶ صبح با تجمع در مسجد دانشگاه تهران آغاز شد و به سمت حسینیه امام خمینی(ره) ادامه یافت.
سال گذشته (۱۴۰۱) بعد از دو سال که امکان برگزاری مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی به دلیل شیوع بیماری کرونا در حسینیه امام خمینی(ره) فراهم نبود، این مراسم برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی