[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

طرح انتقال پساب پیشرفت ۹۰ درصدی دارد، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: خط انتقال پساب به شبکه توزیع رینگ شهرک صنعتی شیراز که ویژه توزیع پساب اجرا شده، متصل می‌شود. هاشمی از پیشرفت ۹۰ درصدی طرح انتقال پساب از تصفیه‌خانه شیراز تا شهرک صنعتی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی، این طرح تا مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد. او افزود: این طرح شامل اجرای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است که با اعتباری افزون بر ۲۸میلیارد ریال در حال اجراست. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: عملیات اجرایی و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال لوله پلی‌اتیلن به طول یک کیلومتر با قطرهای ۳۱۵ و ۲۵۰ میلی‌متر از تصفیه‌خانه شیراز در مرحله پایانی قرار دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: خط انتقال پساب به شبکه توزیع رینگ شهرک صنعتی شیراز که ویژه توزیع پساب اجرا شده، متصل می‌شود.
او با بیان اینکه در مرحله نخست، موافقت خرید ۱.۵ لیتر بر ثانیه پساب استاندارد با کیفیت مطلوب با آبفای شیراز منعقد شده است، گفت: در مجموع این خط ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب را دارد که متناسب با تقاضای واحدهای صنعتی، ظرفیت خرید پساب افزایش می‌یابد. هاشمی افزود: در مرحله نخست پساب موجود به مصرف فضای سبز خواهد رسید تا میزان آب شربی که هم‌اکنون در فضای سبز استفاده می‌شود، ذخیره و در مصارف شرب و واحدهای صنعتی استفاده شود که این موضوع می‌تواند بخشی از کسری آب شرب شهرک صنعتی را تأمین کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شماری از واحدهای صنعتی نظیر واحدهای بتونی و کانی غیرفلزی که متقاضی استفاده از پساب هستند، برای استفاده از پساب اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: واحدهای دیگری که نیازمند پساب استاندارد برای مصارف صنعتی غیرشرب هستند، می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی