[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

نگاه ما به ورزش یک نگاه فرهنگی است ، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار- گروه ورزش
محسن افشار از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ از آموزش‌وپرورش به درخواست نماینده محترم و فرماندار وقت و جمعی از پیشکسوتان ورزش به اداره ورزش و جوانان مأمور به خدمت شده است.
او درباره سوابق مدیریتی خود می‌گوید: قبل از بنده حدود ۱۰ ماه اداره گراش، رئیس نداشت؛ رئیس قبلی آقای خداپرست بود که در اردیبهشت‌ماه استعفا داده بودند. بنده سه سال سابقه مدیریت تربیت بدنی در دانشکده پرستاری لار و پیراپزشکی گراش و پنج سال کارشناس تربیت بدنی و سلامت مدیریت آموزش‌و‌پرورش گراش را در کارنامه دارم و در بقیه سال‌ها به‌عنوان معلم ورزش و معاون مدرسه خدمت کردم. مدرک تحصیلی من  فوق لیسانس مدیریت ورزشی است  و مسئولیت‌های مختلفی در هیئت‌های شهرستان داشته‌ام. از جمله رئیس هیئت والیبال، بدمینتون، انجمن‌های ورزشی، مسئول کمیته‌های آموزش هیئت تنیس روی میز و هندبال و استعدادیابی فوتبال. مسئول بسیج ورزشکاران و سراستعدادیاب جنوب فارس، از دیگر مسئولیت‌های بنده در این چند سال اخیر بوده است.
افشار درباره وضعیت ورزش گراش در حال حاضر گفت: گراش هم‌اکنون دارای ۳۹ هیئت ورزشی است که از زمان حضور بنده حدود ۶ هیئت اضافه شده است. شهرستان گراش یک شهر ورزشی محسوب می‌شود که با وجود پتانسیل‌های فراوان در چند رشته به‌عنوان قطب جنوب کشور محسوب می‌شود و در بعضی رشته‌ها در کشور زبانزد می‌باشد.
وی افزود: به‌عنوان مثال با توجه به حضور خیران عزیز و سرمایه‌های خوبی که در گراش وجود دارد در رشته‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی و سوارکاری زبانزد می‌باشد. همچنین در رشته تنیس روی میز همیشه مخصوصاً در رده‌های پایه در کشور حرف برای گفتن داشته و داریم و پا به پای مرکز استان حرکت می‌کنیم؛ در رشته فوتبال ما تیم در لیگ برتر جوانان داریم؛ در رشته تیر و کمان ورزشکاران گراشی در رده نوجوانان عضو تیم ملی هستند که در ادامه اسامی آنها را عنوان می‌کنم. دو و میدانی که در گراش ورزش نوپایی هست در مسابقات استانی همیشه حائز مقام شده و در مسابقات کشوری حضور فعال دارند. در رشته اسکیت نیز ما در سطح کشور فعال و حائز مقام هستیم، رشته پرورش اندام رشته در طرفدار شهرستان گراش هاست که بعضاً ورزشکاران این رشته حتی در مسابقات بین‌المللی نیز شرکت می‌کنند. سایکل توریست‌های گراشی همیشه جزو فعالان سفرهای خارجی هستند که آخرین آن سفر به ترکیه بوده و هم‌اکنون در مراسم اربعین حسینی در کربلا به سر می‌برند. چند تن از کوهنوردان فعال ما سالانه قله‌های مختلف کشور را فتح می‌کنند و در رشته‌های رزمی همیشه جزو برترین‌های استان هستند و در رشته نینجا دختران ما مقام‌های کشوری را کسب کردند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش ادامه داد: رشته‌های دیگر شهرستان در سطح منطقه و استان معمولاً فعال هستند که شاید مجال و فرصت پرداختن به همه آنها را نداشته باشیم، اما در مجموع هیئت‌های ورزشی گراش که از نیروهای همیشه فعال و پای کار هستند علاوه بر فعالیت‌های ورزشی، در فعالیت‌های فرهنگی شهرستان نیز حضور فعال دارند. از جمله دهه ولایت و عید غدیر که بیش از ۲۰ فعالیت فرهنگی ورزشی داشتند که بی‌سابقه بوده است. در دهه محرم برای دومین سال پیاپی موکب بانوان اداره اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی کرد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت. همچنین حضور فعال ورزشکاران در پیاده روی اربعین و پیاده‌روی بازماندگان اربعین و برگزاری موکب ورزشکاران از جمله اقدامات خوب هیئت‌های ورزشی می‌باشد. همچنین برنامه ثابت دیدار با خانواده شهدا توسط هیئت‌های ورزشی داریم که به صورت هفتگی و با برنامه‌ریزی قبلی انجام می‌شود. برنامه فرهنگی ورزشی خوبی به مناسب‌های مختلف از جمله روز دختر و روز زن و هفته تربیت بدنی توسط امور بانوان این اداره انجام می‌پذیرد و در کل اگر بخواهیم در این زمینه جمع‌بندی یا نتیجه‌گیری کنیم، نگاه ما به ورزش یک نگاه فرهنگی است.
این مدیر ورزشی در خصوص کمبودهای این شهرستان جنوبی در عرصه ورزش گفت: وقتی حرف از کمبودها می‌شود اول از همه فکر ما می‌رود سمت بودجه، اما قبل از اینکه بخواهم در مورد کمبودها و بودجه صحبت کنم، جا دارد از حمایت‌های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دکتر حسین زاده و فرماندار محترم و شورای اسلامی ششم شهرستان بابت حمایت‌های خود از ورزش تشکر کنم. در مورد بودجه باید در 2 بخش صحبت کنم؛ اول اینکه بودجه‌ای که نیست، دوم بودجه‌ای که هست یا جذب می‌شود، ولی به صورت قطره‌چکانی به دست ما می‌رسد. در مورد بودجه جاری که نمی‌شود صحبت کرد! ولی بودجه‌های کلان دولتی پروسه طولانی دارد که تا به شهرستان‌ها برسد با توجه به تورم کار چندانی صورت نمی‌گیرد. بودجه‌هایی که از سمت وزارت نفت می‌آید خوب است.
او در این‌باره توضیح داد: به‌عنوان مثال از زمان آغاز به کار بنده، تعویض کفپوش و نور دو سالن ورزشی و احداث زمین چمن مصنوعی بزرگ و ۱۰ زمین چمن مصنوعی کوچک بوده که جای تشکر دارد. اما یکی از دلایلی که شاید مشکلات را دو چندان می‌کند عدم ثبات در پست‌های مختلف اداره کل بوده و هست که این کار روند و پیگیری کارها را طولانی می‌کند.
افشار در خصوص وضعیت زیرساخت‌ها و سرانه ورزشی این شهرستان گفت: از نظر سرانه ورزش، گراش در جایگاه خوبی قرار دارد؛ وجود سالن‌ها و زمین‌های چمن و اماکن ورزشی دولتی و خصوصی و خیرساز و همچین پارک زیبا و بزرگ ورزش شهید سلیمانی که توسط شهرداری احداث و به بهره‌برداری رسید در کنار هم سرانه ورزش گراش را در وضعیت مطلوبی قرار داده است. خیران جهت حمایت و اسپانسرینگ مسابقات و تیم‌های ورزشی چه اعزام‌ها چه میزبانی‌ها تا حدود زیادی کمک حال ورزش شهرستان هستند و نسبت به قبل دیدگاه بهتری پیدا کرده‌اند که تمام تلاشمان این است که بتوانیم بیشتر از قبل در کنار جذب بودجه از خیران بودجه‌های دولتی نیز جذب کنیم؛ چراکه خیران ما اگر بدانند بودجه دولتی جذب شود بیشتر کمک می‌کنند و بیشتر مشارکت می‌کنند.
وی درباره  فعالیت‌های عمرانی این اداره هم گفت: احداث سایت تیراندازی با کمان و تیراندازی با تفنگ توسط خیران و همچنین احداث پیست کورس سوارکاری توسط خیران، راه‌اندازی سالن جلسات و سالن آنالیز هیئت‌های ورزشی و تجهیز خوابگاه ورزشکاران. 
در حال حاضر دو خوابگاه ۲۴ تخته مجهز متعلق به اداره ورزش و جوانان داریم و یک خوابگاه در زورخانه که تحویل بخش خصوصی می‌باشد.
متولی ورزش شهرستان گراش در پایان عنوان کرد: از تک‌تک مسئولان گرامی و بزرگان ورزش و هیئت‌های ورزشی و خیران بزرگوار  بابت حضور و حمایتشان در ورزش کمال و تقدیر و تشکر را دارم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی