[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: اربعین امت اسلام را بیمه می‌کند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز هیچ‌کس نمی‌تواند نقش حرکت جهادی اربعین را در جهت بیمه کردن امت اسلامی انکار کند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه دیروز در شیراز، با اشاره به پیاده‌روی میلیونی و حرکت جهانی اربعین حسینی، بیان کرد: این حرکت، نقش امامت را نشان داد. او با بیان اینکه عزت و سربلندی مؤمنان و مسلمانان به امامت است، اضافه کرد: اگر می‌بینیم پس از ٢٥٠ سال، آمریکایی‌ها در غرب آسیا هر روز شکست می‌خورند، به دلیل این است که در کشورهای مسلمان، بویی از امامت استشمام می‌کنند.
امام‌جمعه شیراز با تأکید بر این نکته که حفظ مرزهای اسلامی با امامت است، گفت: طی ٢٠٠ سال از هر طرف به ایران حمله شد، تکه‌هایی از آن را جدا کرد، اما پس از انقلاب و جنگ تحمیلی اگرچه ٨ سال همه کشورهای علیه ما بسیج شدند، اما نتوانستند وجبی از خاک را جدا کنند.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه بدون امام، همه ما پراکنده خواهیم شد، اظهار کرد: امام، موجب غیظ منافقین است. اما منافقین ولایت‌فقیه را نمی‌پسندند؛ چراکه موجب سرشکستگی کفار است. امروز تمام کفار علیه نایب امام زمان(عج) در حال تبلیغ هستند. امام‌جمعه شیراز بیان کرد: تا ولایت فقیه هست، دستگاه استکبار به جز سرشکستگی و خواری و عقب‌نشینی از مواضع خود، چیزی عایدشان نمی‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه منافقین از اینکه ولایت در کشور اسلامی حکمرانی کند، ناراحت هستند، چون سرشان در گریبان آمریکاست، گفت: آمریکا اگر بازگردد، مسلمانان را از عزت به ذلت می‌رساند و ما این اجازه را نخواهیم داد.
آیت‌الله دژکام همچنین با تأکید بر این نکته که استمرار نظام امامت در زمان غیبت کبری همانند زمانی است که ائمه حضور دارند، گفت: اکنون و در زمان غیبت کبری، اطاعت از نایب امام زمان(عج)، فرمانی است که باید انجام شود.
او ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) نقل کردند اگر فقیهی پیدا شود که تنها یک نفر از شیعیان را از گمراهی دشمنان حفظ کند، مقام این فرد از هزار عابد که شبانه‌روز خداوند را عبادت می‌کنند، بالاتر است. نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه دشمن امروز در فضای مجازی به دنبال گمراهی نوجوانان و جوانان است، گفت: رهبری می‌گویند جهاد تبیین واجب و فوری است، باید فکری کرد؛ چراکه دشمن در حال ظلم و خیانت است و ضرورت دارد که مراکز حوزه و دلسوزان انقلاب و شیعه، غوغا کنند و اجازه انحراف ندهند. آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امروز عده‌ای نشسته‌اند و تنها کاری که دارند این است که به اسم فقیه مزاحم حرکت انقلابی ملت شوند، گفت: این افراد ظاهرشان مسلمان است، اما در اندرون خود با کفار دوست هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: امروز نقش حرکت جهادی اربعین برای اینکه امت اسلامی را در مقابل شر دشمنان بیمه کند، هیچ‌کسی نمی‌تواند انکار کند. امام‌جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه کسانی که با پول انگلیس و آمریکا در حال تبلیغ هستند، فقیه نیستند، گفت: دلسوزی علما و تلاش برای هدایت امت اسلامی، واقعیت نقش علما در زمان غیبت است. آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از خطبه نمازجمعه شیراز، از راهپیمایان و حاضران در مراسم پیاده‌روی اربعین قدردانی و بیان کرد: این حرکت عظیم با حضور ۴میلیون نفر از ملت ایران اسلامی برگزار شد. این موجب افتخار است که ۴میلیون نفر به نمایندگی از ملت بزرگ ایران در عراق حضور یافتند و جاماندگان این حرکت عظیم نیز در همه شهرهای کشور به عزاداری پرداختتد که بسیار ارزشمند بود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس به هفته دولت و دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکاتی مطرح کردند که همه ما باید به عنوان وظیفه الهی و دینی تلاش کنیم تا محقق شوند.
آیت‌الله دژکام افزود: برخی از دولت‌ها اقداماتی مقطعی به مانند مسکن انجام می‌دهند، اما فردا دوباره مشکل بازمی‌گردد؛ ولی برخی دولت‌ها کاری که به صلاح ملت است، انجام می‌دهند.
او با بیان اینکه کشور ما از نظر اقتصادی در طول یک و نیم قرن گذشته به سمتی رفت که تولید زمین خورد، گفت: از قاجار تا پهلوی نفت را برای خوش‌گذرانی فروختند، حق مردم و امت مسلمان ایران را خوردند و بردند و تولید را به گونه‌ای زمین زدند که برای مواد اولیه نیازمند خارج شویم.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال است که بر مسئله تولید تأکید دارند، گفت: خوشبختانه این حرکت در دولت سیزدهم شروع شده و این مسیر حقی است که رضایت نایب امام زمان(عج) را به دنبال داشته و امید است استمرار یابد. آیت‌الله دژکام به قله‌های مدنظر رهبری هم اشاره و تأکید کرد: یکی از اشتباهاتی که ممکن است شیطان برای ما ایجاد کند، این است که اهداف انقلاب را تنزل دهیم. امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولان را از وظایفی که به عهده دارند منحرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی