[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

سرزمین ظهور استعدادها، روزنامه شیراز نوین

لامینه یامال، رکورد سابق بازیکنان جوان بارسلونا برای تیم ملی را شکست. به گزارش فوتبال 360، لیونل مسی با نوجوانی پرورش‌یافته در آکادمی بارسلونا تعویض شد و مدتی بعد پیراهن شماره 10 آبی و اناری‌ها به همان یار نوجوان تعویضی رسید. آنسو فاتی توسط لاماسیا معرفی شد تا رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا را حدود 3 سال قبل بکشند. در حالی که انتظار می‌رفت رکورد فاتی به‌عنوان جوان‌ترین گلزن تیم ملی تا مدت‌ها باقی بماند، باز هم یک پدیده دیگر از همان جایی که آنسو فاتی سر در آورده بود، ظهور کرد. این بار گاوی عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا را حدود 2 سال بعد از فاتی شکست؛ با شکسته شدن رکورد فاتی و از راه رسیدن پدیده‌ای به نام گاوی این بار دیگر انتظار داشتیم این رکورد سال‌ها دست‌نخورده باقی بماند، اما شب گذشته باز هم لاماسیا و باز هم بارسلونا یک رکوردشکن جوان دیگر را به فوتبال ماتادورها معرفی کرد. لامینه یامال سومین ستاره متوالی بارسلونا برای رکوردشکنی در تیم ملی اسپانیا نام دارد.
*رکورد جدید؛ باور نکردنی
شاید گلزنی در مسابقه‌ای که برای تیم شما 7 گل را به همراه داشته، کار عجیب و خارق العاده‌ای نباشد، اما سن و سال لامینه یامال همین ماموریت ساده را هم خاص جلوه می‌دهد. ماتادورها شب گذشته جشنی 2 منظوره داشتند؛ یک جشن به منظور برتری 7 گله و برپایی جشنواره گل در مقدماتی جام ملت‌های اروپا و جشن دوم و شاید مهم‌تر مربوط به رونمایی از ستاره‌ای بود که این روزها اعتماد ژاوی را به دست آورده و اکنون در تیم ملی هم در تلاش برای جلب اعتمادها موفق عمل کرده است. تنها 57 روز از 16 سالگی یامال می‌گذرد و این ستاره نوجوان در اولین بازی ملی خود اولین گل ملی‌اش را به ثمر رساند تا هت‌تریک بارسلونا در رکورد شکنی برای گلزنان جوان تیم ملی را کامل کند. برای تیمی مثل اسپانیا که ستاره‌های شاخص و برجسته کم ندارد، گلزنی بازیکنی در سن و سال لامینه یامال باور نکردنی به نظر می‌رسد. اصلاً فرصت یافتن او برای بازی و حتی دعوت شدن این نوجوان به تیم ملی پدیده‌هایی جالب توجه و خارق العاده بودند.
*اعتماد ژاوی
ژاوی هم مسیری مشابه نوجوانانی را طی کرده که در ابتدای فصل به تیم بزرگسالان باشگاه اضافه کرد. ژاوی مزه اعتماد به نیروی جوانی خودش را چشیده و در حال چشاندن این طعم دلچسب به شاگردان نوجوانش است. اعتماد او به بازیکنی 15 ساله در ابتدای کار با انتقادات زیادی مواجه شد، اما اولین ماه‌های 16 سالگی لامینه یامال ثابت کرد اشتباهی از ژاوی سر نزده است. او به درستی یک پدیده نوجوان را شناخت، به این پدیده فرصت داد و اکنون هم در بارسلونا و در تیم ملی شاهد رشد سریع ستاره پرورش یافته در باشگاهش است. شاید برای قضاوت آینده یامال زود باشد، اما اگر روزی این ستاره اسپانیایی به قله‌های فوتبال جهان برسد، موفقیت‌های بزرگ خود را مدیون اعتماد ویژه ژاوی بداند.
*فرم کنونی و رشد قیمت
بازی به بازی قرار گرفتن یامال در ترکیب آبی و اناری‌ها و درخشش او در بارسلونا و رسیدن به تیم ملی اسپانیا در حال بالا بردن قیمت این ستاره نوجوان در بازار است؛ لامینه یامال تا اینجای فصل برای بارسلونا 4 بازی انجام داده و نتیجه این 4 مسابقه، 2 پاس گل و قرار گرفتن در ردیف با کیفیت‌ترین بازیکنان لالیگاست. رشد قیمت یامال، اما ماجرای جداگانه‌ای دارد؛ سایت معتبر ترانسفرمارکت همواره در حال رصد کردن تمام بازیکنان دنیای فوتبال و ارزش‌گذاری تقریبی روی آنها براساس عملکرد، سن و سال و قراردادهای آنهاست. کمتر پیش می‌آید بازیکنی در لیگ‌های معتبر اروپایی از چشم ترانسفرمارکت دور بماند؛ با این‌حال معرفی شدن یامال آنقدر سریع و برق‌آسا بوده که دست اندرکاران ترانسفر مارکت و هوش مصنوعی و الگوریتم‌های آن را هم پشت سر گذاشته است. در نگاهی به رشد ارزش یامال پی می‌بریم ترانسفرمارکت با تمام دامنه و دقتش پیش از این ارزشی برای یامال تخمین نزده بود و اولین قیمت برآورد شده این بازیکن مربوط به همین روزهای اخیر است؛ او از نگاه این سایت معتبر در حال حاضر 25 میلیون یورو ارزش دارد و البته بعید به نظر می رسد بارسلونا با چندین برابر این مبلغ هم حاضر به از دست دادن ستاره جوان باشد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی