[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

قسمت یازدهم: حذف کویت با ۴ گل زیبا ، روزنامه شیراز نوین

بازیکنان ایران پس از استراحتی کوتاه ساعت 6 عصر در ورزشگاه پاناتیناکوس آتن که متعلق به تیم پاناتیناکوس می‌باشد، یک تمرین سبک برگزار می‌کنند. جالب است بدانید فرانس پوشکاش مرد بزرگ فوتبال جهان از مجارستان که هدایت تیم یونانی را برعهده دارد هم شاهد تمرین تیم ملی ایران است.
 در این سفر گروهی هم از تلویزیون ایران به یونان رفته و قرار بود مقدمات پخش مستقیم بازی را فراهم کنند.
 بازیکنان تیم ملی ایران در سفر به یونان این نفرات بودند: منصور رشیدی، بهرام مودت، رضا وطن خواه، عرب، جعفر کاشانی، مجید حلوایی، اکبرکارگر جم، علی پروین، پرویز قلیچ خانی، کارو حق وردیان، جواد قراب، علی جباری، اصغر شرفی، علی‌رضا خورشیدی، غلام‌حسین مظلومی، همایون بهزادی، صفر ایرانپاک و علی‌رضا حاج قاسم. مدیر و سرمربی: پرویز دهداری، مربیان: محمد رنجبر و ایگور نتو، سرپرست: وثیق.
در روز شنبه 25 دی‌ماه 1350 تیم ملی سفیدپوش ایران در ورزشگاه پاناتیناکوس شهر آتن یونان در برابر بیش از هزار نفر تماشاگر مقابل تیم آبی‌پوش کویت به میدان رفت.
 داور این بازی آقای کریستوس میکوس از یونان بود که دو هموطنش هم او را یاری می‌دادند.
 برای تیم ملی ایران این بازیکنان به میدان رفتند: بهرام مودت(از دقیقه58 منصور رشیدی)، اکبر کارگرجم، جعفر کاشانی، مجید حلوایی، عرب(کاپیتان)، علی جباری، پرویز قلیچ خانی، علی پروین، غلام‌حسین مظلومی(از دقیقه76 علی‌رضا حاج قاسم)، اصغر شرفی(از دقیقه72 کارو حق وردیان) و همایون بهزادی.
برای تیم ملی کویت هم این بازیکنان در مقابل ایران بازی کردند: احمد طرابلسی، صالح عبدالله، عبدالله العصفور(کاپیتان)، سعد الحوطی، فواد عاشور، جواد عاشور، فارق ابراهیم، احمد نجدی، جواد خلف هاشم(از دقیقه58 ابراهیم الخشرم)، علی مولا و حمد بو حمد.
بالاخره دیدار برگشت ایران و کویت از سری مسابقات مقدماتی المپیک 1972مونیخ در قاره اروپا برگزار شد که این هم از عجایب بود که دو تیم اسیایی به اجبار در اروپا مقابل هم قرار گرفتند.
ایران که بازی رفت را با حساب دو بر صفر برده بود، می‌خواست در بازی برگشت هم پیروز شود و در روزی که هوا به شدت سرد بود و همین امر هم مانع از حضور تعداد زیاد تماشاگر شده بود، مقابل کویت ایستاد.
 در نیمه اول با وجود برتری نسبی ایران، بازی بدون گل مساوی تمام شد، اما داستان نیمه دوم تفاوت داشت؛ به طوری که در دقیقه 49 پرویز قلیچ خانی پا به توپ به سمت چپ محوطه جریمه حریف نفوذ و توپ خوبی را روی دروازه حریف سانتر کرد و غلام‌حسین مظلومی مهاجم قبراق تیم ایران با پرشی زیبا و ضربه سری محکم دروازه کویت و طرابلسی دروازه‌بان موفق کویتی‌ها تا آن لحظه را فرو ریخت.
 با این گل آرامش به تیم ایران بازگشت و در ادامه بازی بهتری از این تیم دیده شد؛ بازی تا دقیقه 76 همچنان یک بر صفر بود که در این دقیقه روی پاس خوب قلیچ خانی به مظلومی، او پا به توپ از سمت چپ وارد محوطه جریمه حریف شد و توپ را با بینایی به جناح راست محوطه هجده قدم کویت به علی پروین پاس داد. پروین پس از کنترل توپ، آن را زمینی  به دروازه شلیک کرد؛ از شیرجه طرابلسی هم کاری بر نیامد و توپ در سمت راست دروازه کویت به تور چسبید.
 نتیجه دو بر صفر به سود ایران می‌شود و در ادامه بازی در حالی که برف هم شروع به بارش می‌کند، اتفاق خاص دیگری روی نمی‌دهد و ایران با همان نتیجه دو بر صفر فاتح بازی شده  و با حذف کویت به دور دوم مرحله مقدماتی صعود می‌کند.
تیم ملی پس از بازگشت از یونان منتظر شناخت حریفش در دور دوم مقدماتی المپیک مونیخ می‌نشیند و بدین ترتیب سال1350برای تیم ملی ایران تمام می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی