[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شناسایی و معرفی ۵۵ مادر باردار ، روزنامه شیراز نوین

سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان مهر خبر داد:
شناسایی و معرفی ۵۵ مادر باردار 

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان مهر، در راستای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۵۵ مادر باردار دارای شرایط برای دریافت سبد تغذیه‌ای و بسته بهداشتی، به کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) معرفی شده‌اند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، «محمدجواد حسن زاده» با اشاره به تلاش‌های کارشناسان این مجموعه برای شناسایی مادران دارای شرایط لازم دریافت این خدمات حمایتی در دوران بارداری و شیردهی گفت: این برنامه همگام با ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با رویکرد تقویت چتر حمایتی مادران باردار، با زیر پوشش قرار دادن مادران در دوران بارداری و شیردهی، از آغاز ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان اجرا می‌شود.
او دستاورد این اقدام را ارتقای سطح سلامت تغذیه‌ای مادران دچار سوءتغذیه در روستاها و حاشیه شهرها گفت: این مادران به کمیته‌های امداد امام خمینی(ره) در دو منطقه مهر و گله‌دار معرفی 
شدند.
سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان مهر افزود: شناسایی این مادران بر اساس آزمون وسع، استحقاق‌سنجی و بررسی وضعیت اقتصادی، با در نظر گرفتن شاخص‌های مندرج در شیوه‌نامه‌های مصوب، در خانه‌های بهداشت و پایگاه سلامت انجام شده است.
کارشناس مسئول سلامت خانواده و‌ جمعیت شبکه بهداشت و درمان مهر نیز در این خصوص گفت: تمرکز این طرح، سلامت در بارداری و شیردهی مطلوب مادران کم‌بضاعت است که با ارائه کارت مراقبت و شرکت در جلسات آموزشی مراقبت‌های دوران بارداری و تغذیه مناسب همراه است.
«اسما جنوبی» افزود: این طرح ۲۹ مادر باردار از بخش مرکزی مهر و ۲۶ مادر باردار منطقه گله‌دار را در قالب ارائه بسته‌های غذایی در ماه‌های مختلف بارداری و از ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان پوشش می‌دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی