[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صحبت‌های کوتاه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد!، روزنامه شیراز نوین

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: صحبت‌های کوتاه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و چراغ امید را در دل آنها روشن کند.
به گزارش بهداشت نیوز، سوسن فکری در رابطه با شعار روز جهانی پیشگیری از خودکشی، اظهار کرد: از سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۳، شعار روز جهانی پیشگیری از خودکشی «با عمل امید بسازیم» انتخاب شده است؛ به این معنا که جایگزینی برای خودکشی وجود دارد و هدف آن القای اعتماد به نفس و نور امید در همه افراد است.
وی در رابطه با نقش مهم امید دادن به افراد افزود: شعار روز جهانی پیشگیری از خودکشی نشان می‌دهد که ما می‌توانیم به افرادی که افکار خودکشی را تجربه می‌کنند، نشان دهیم که امیدی وجود دارد و به آنان اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم از آنها حمایت کنیم.
این مسئول با تأکید بر اینکه پیشگیری از خودکشی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: همه افراد می‌توانند به‌عنوان عضوی از جامعه در حمایت از کسانی که بحران خودکشی را تجربه می‌کنند، یا کسانی که در اثر خودکشی سوگوار شده‌اند، نقش داشته باشند.
مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ارتباط برقرار کردن با دیگران در پیشگیری از خودکشی مؤثر است، بیان کرد: هر شخص می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد؛ به طوری که می‌توانند با نشان دادن اینکه برای دیگران اهمیت قائل هستند به ایجاد امیدواری در دیگران کمک کنند.
فکری با بیان اینکه می‌توانیم از افراد حمایت کنیم ولی لازم نیست به آنها بگوییم چه کاری انجام دهند یا راه‌حلی داشته باشیم، اظهار کرد: می‌توانیم به سادگی با ایجاد زمان و فضایی برای گوش دادن به دیگران در مورد تجربیات ناراحتی یا افکار خودکشی به افراد کمک کنیم.
وی در رابطه با نقش مؤثر صحبت کردن با افراد خاطر نشان کرد: صحبت‌های کوتاه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد و حس اهمیت داشتن و امید را در کسی که ممکن است دچار مشکل باشد، ایجاد کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی