[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیریت و نگهداری خودرو با گجت‌های هوشمند، روزنامه شیراز نوین

گجتی از سوی فناوران کشور به منظور مدیریت هوشمند و پیشگیری از خرابی خودرو عرضه شده است که با استفاده از آن می‌توان هزینه تعمیر و نگهداری خودرو را کاهش داد؛ ضمن اینکه خدماتی چون دزدگیر و ردیاب را به کاربر ارائه می‌دهد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی گلپایگانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: با اتصال خودروها به اینترنت توسط گجت تولیدی ما با عنوان «پیود»، امکانات ارزشمندی‌ را برای خودروها تأمین می‌کند؛ این گجت با استخراج داده‌های ECU خودرو و امکانات کاربردی خود، احتمال خرابی خودرو را کاهش می‌دهد. 
وی ارائه خدمات ردیابی، دزدگیر و دیاگ به طور همزمان را از دیگر قابلیت‌های این گجت دانست و اظهار کرد: این محصول با تمام خودروهای ایرانی و خارجی سازگار است و نصب آن آسیبی به خودرو وارد نمی‌کند.
گلپایگانی با اشاره به نصب سخت‌افزار اتصال‌پذیری این گجت بر روی بیش از ۲۴۰۰ خودرو در کشور یادآور شد: آگاهی از وضعیت خودرو از قابلیت‌های این محصول است و با کاربرد آن کاربر می‌تواند قبل از خرابی قطعی و یا آسیب رسیدن به دیگر قطعات خودرو اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه معیوب کند؛ این امر علاوه صرفه‌جویی در هزینه تعمیر و نگهداری، زمان تعمیر را کاهش خواهد داد ضمن آنکه سبب بالا رفتن عمر مفید خودرو می‌شود.
به گفته وی این گجت از طریق ارسال دائم اطلاعات ECU به سرور، این اطلاعات مورد پایش قرار می‌گیرد و به محض دریافت نخستین نشانه از سنسورها مبنی بر بروز خطا یا اشکال در خودرو، آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی