[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

احترام به مخاطب خیلی هم سخت نیست! ، روزنامه شیراز نوین

احترام به مخاطبان ورزش، حلقه مفقوده شبکه استانی فارس در سال‌های اخیر بوده است! عجیب است که با وجود اعتراض‌های فراوان هواداران فوتبال، باز هم شاهد تکرار یک عادت ناخوشایند توسط سیمای مرکز فارس هستیم!
در سال‌های گذشته بارها شاهد بودیم که در دقایق بسیار حساس مسابقه، آنتن از فوتبال گرفته شده و اخبار استان جایگزین آن شده! در برخی موارد این اتفاق در دقایق پایانی رقابت‌ها رخ داده. یکی از همین موارد دو سال پیش در دیدار خانگی تیم قشقایی در ورزشگاه پارس رخ داد؛ زمانی که این تیم با یک گل از میهمانش عقب بود و پیش از دقیقه 90، پخش بازی متوقف شد! جالب اینجاست که گل تساوی قشقایی در دقایق تلف‌شده به ثمر رسید و هواداران این تیم و بینندگان مسابقه، نتوانستند حتی در جریان به ثمر رسیدن این گل قرار بگیرند! صفحه روزنامه شیرازنوین در فضای مجازی، تنها جایی بود که آن گل را(البته با چند ساعت تأخیر) به تصویر کشید!
یکشنبه‌شب هم حین پخش دیدار حساس تیم‌های فجر شهید سپاسی و داماش گیلان که چند هزار نفر را به استادیوم کشانده و چند هزار نفر را هم پای تلویزیون‌ها نشانده بود، به یک‌باره آنتن از فوتبال گرفته و به پخش اخبار سپرده شد! اتفاقی که این‌بار دستخوش شوخی و تمسخر در فضای مجازی نیز شد.
در اهمیت پخش اخبار، فارغ از اینکه مخاطب چندانی دارد یا خیر، شکی نیست؛ برخی خبرها ممکن است حیاتی باشند و بسیار بااهمیت‌تر از یک مسابقه فوتبال، اما چند دقیقه زودتر یا دیرتر، چقدر مهم است؟ آن‌هم زمانی که اطلاع‌رسانی برای مخاطبان آن انجام شود؟
همان‌طور که شبکه 3 سیما بارها «با رعایت اصل احترام به مخاطب» پخش اخبار در ساعات مختلف را تغییر داد تا بتواند رضایت هواداران فوتبال و سایر ورزش‌ها را فراهم کند، شبکه فارس هم با کمی سلیقه و توجه به خواست مخاطبانش، می‌تواند در وهله اول به افزایش بینندگان خود کمک کند.
با وجود تمامی زحمات عوامل صداوسیما، کیفیت نحوه فیلم‌برداری و کیفیت تصاویر شبکه فارس، به خودی خود آنقدر پایین است که هواداران فوتبال لذت چندانی از پخش مسابقات نمی‌برند، اما حساسیت رقابت‌ها باعث می‌شود پای تلویزیون بنشینند، ولی تکرار چندباره مواردی که ذکر شد می‌تواند همین تعداد مخاطب را هم از شبکه تلویزیونی استان، حذف کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی