[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توسعه میادین نفتی سروستان در دست اجراست، روزنامه شیراز نوین

نماینده مردم سروستان در مجلس به توسعه میدان‌های نفتی این منطقه اشاره کرد و گفت: توسعه میدان‌های نفتی سروستان و سعادت‌آباد در دست اجرا قرار دارد و فاز مطالعاتی میدان ذخیره‌سازی احمدی نیز در حال انجام است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از خانه ملت، جمعی از مدیران حوزه صنعت و ورزش وزارت نفت با دعوت عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه و عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با سفر به شهرستان سروستان از روند اجرای پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت بازدید کردند.
عبدالعلی رحیمی مظفری، گفت: در این بازدید مدیران نفتی از وضعیت زمین فوتبال کوهنجان، مجموعه ورزشی سعادت‌آباد و جاده‌های محلی هم‌جوار با تأسیسات نفتی بازدید کردند و در ادامه مصوبات سفر سال گذشته اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به استان فارس مورد بررسی قرار گرفت.
رحیمی مظفری افزود: تکمیل مجموعه ورزشی سایت عملیاتی شهید غلامعلی دست بالا و مهار گازهای فلر در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد، احداث چاه آب‌رسانی به روستاهای هم‌جوار تأسیسات نفتی شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تحت عنوان مجموعه محمدیه، تعریض جاده‌ها، توسعه میدان نفتی سعادت‌آباد و مطالعه میدان ذخیره‌سازی احمدی از جمله پروژه‌های مصوب سفر سال گذشته اعضای کمیسیون انرژی به استان فارس است که هرکدام در مراحل مختلف اجرا قرار دارد.
وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها بهسازی زمین چمن کوهنجان است که مقرر شد حصار زمین توسط شهرداری برداشته شود و آماده‌سازی زمین استاندارد و روشنایی آن با نظارت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی آماده‌سازی شود و چمن آن نیز از محل اعتبارات در اختیار نماینده و اعتبارات اداره ورزش و جوانان تأمین شود و این زمین ورزشی هم‌زمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.
رحیمی مظفری به راه‌اندازی مجموعه ورزشی سعادت‌آباد شامل سالن چندمنظوره و استخر هم‌زمان با دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: اعتبارات کامل این پروژه نیز که از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت تأمین شده و هم‌زمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مجموعه ورزشی در سایت عملیاتی شهید دست بالا سروستان قرار دارد، عملیات جداسازی آن از این مجموعه توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌زودی آغاز می‌شود و با پیش‌بینی یک زمین ورزشی در کنار این مجموعه در آینده نزدیک به‌عنوان یک مجموعه کامل ورزشی در اختیار مردم شهرستان سروستان قرار می‌گیرد.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، در ادامه به توسعه و بهسازی جاده‌های محلی اشاره کرد و گفت: ضمن بازدید از جاده‌های روستاهای اطراف تأسیسات نفتی، مقرر شد ۱۷ کیلومتر از جاده‌های دسترسی روستاییان توسط شرکت بهره‌برداری بهسازی شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انررژی ادامه داد: همچنین بخش دیگری از این بازدید به بررسی وضعیت دیگر پروژه‌های مصوب سفر سال گذشته اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سفر به فارس اختصاص یافت.
عبدالعلی رحیمی مظفری، مهار گاز‌های فلر را یکی از این پروژه‌ها معرفی کرد و ادامه داد: فاز مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مرحله خرید تجهیزات از خارج از کشور قرار دارد و عملیاتی اجرایی آن هم‌زمان با ورود این تجهیزات به کشور آغاز می‌شود.
رحیمی مظفری، احداث چاه آب‌رسانی به روستاهای هم‌جوار تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تحت عنوان مجموعه محمدیه را یکی دیگر از این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: این پروژه که اعتبار آن توسط مدیریت طرح‌های عمران مناطق نفت‌خیز وزارت نفت تأمین می‌شود، در مرحله تنظیم تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و پس از آن با همکاری زاگرس جنوبی توسط آبفای فارس اجرا می‌شود.
وی در پایان به توسعه میدان‌های نفتی این منطقه اشاره کرد و گفت: توسعه میدان‌های نفتی سروستان و سعادت‌آباد در دست اجرا قرار دارد و فاز مطالعاتی میدان ذخیره‌سازی احمدی نیز در حال انجام است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی