[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برخورد با متخلفان بدون اغماض است ، روزنامه شیراز نوین

سخنگوی شهرداری شیراز از برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان‌شهر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: احکام ۲هزار و ۶۸۶ رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ طی پنج‌ماهه نخست سال جاری اجرا شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی از مراقبت و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر و برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان‌شهر با تخلفات شهری خبر داد.
او با ارائه آمار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اعلام و اظهار کرد: ۲هزار و ۶۸۶ رأی به جریمه نقدی، حالت اولیه و تخریب تعلق و احکام آن اجرا شد.
سخنگوی شهرداری شیراز تصریح کرد: عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از عدم آگاهی به قوانین و اعلام قیمت تمام‌شده ملک کمتر از قیمت واقعی نسبت به ساخت و ساخت غیرمجاز و فروش به شهروندان اقدام می‌کنند که شهرداری شیراز با همکاری نهادهای ذی‌ربط اقدام به قلع‌وقمع آنها می‌کند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز افزود: بیشتر ساختمان‌های ساخته‌شده به این روش به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی و مهندسی دارای نواقص عدیده‌ای است که خطرات جانی و مالی برای خریداران در پی دارد.
جاویدی به شهروندان توصیه کرد تا قبل از انجام هرگونه معامله و خرید، با مراجعه به شهرداری مناطق یازده‌گانه آخرین وضعیت ملک را استعلام و از سلامت و داشتن مجوزهای قانونی اطمینان حاصل کنند.
او اظهار کرد: در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رفع سد معبر از ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری در حین اجرای آرای مراجع قانونی توسط افراد خاطی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و آسیب‌های جدی بدنی به آنان وارد شده است که حوزه حقوقی با تشکیل پرونده و دستور مراجع قضایی با تعداد قابل‌توجهی از این افراد برخورد قانونی صورت گرفته است.
سخنگوی شهرداری شیراز گفت: سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری شیراز آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه باغات و سطح مناطق یازده‌گانه است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی