[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رویکرد تحولی در زیرساخت‌های جذب نیرو ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: آموزش و پرورش در سال گذشته با رویکرد تحولی، زیرساخت‌های جذب و سامان‌دهی نیروی انسانی مناسب و انقلابی در مدارس را فراهم کرده است.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در سخنرانی به نمایندگی از مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در همایش هم‌اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با تقدیر از همکاری و تعامل خوب سپاه فجر استان با آموزش و پرورش فارس در حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان افزود: برای تحقق اهداف تربیتی نیازمند همکاری همه دستگاه با آموزش و پرورش هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: علی‌رغم موانعی که دشمن در مسیر تعلیم و تربیت در سال گذشته ایجاد کرد، آموزش و پرورش در سطح کشور و خصوصاً در استان فارس در اغلب شاخصه‌ها دارای پیشرفت بوده و رتبه‌های خوبی را از آن خود کرده است.
عسکری ادامه داد: آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید که سالگرد آغاز جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام است و با سالروز آغاز دفاع مقدس نیز هم‌زمانی دارد و دشمن نیز به خیال خود ممکن است برنامه‌هایی برای تکرار حوادث سال قبل داشته باشد، برنامه‌ریزی کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با بیان اینکه برای دفاع در برابر جنگ شناختی و ترکیبی نیازمند برنامه‌ریزی منسجم هستیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در سال گذشته با رویکرد تحولی، زیرساخت‌های جذب و سامان‌دهی نیروی انسانی مناسب و انقلابی در مدارس را فراهم کرده است.
وی که به نمایندگی از مدیران کل آموزش و پرورش کشور سخن می‌گفت، ادامه داد: تغییر رویکرد آموزش و پرورش از تأمین معلم به تربیت معلم موجب شده تا بخشی از دغدغه‌های جامعه در مورد اثربخشی نظام تعلیم و تربیت رفع شود و دولت سیزدهم اراده‌ای جدی در جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اراده قوی در آموزش و پرورش ایجاد شده تا با محوریت مدرسه، دانش‌آموز، معلم و مدیر برنامه‌های فرهنگی خود را پیش ببرد و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید بر نقش مشارکتی اولیای دانش‌آموز تأکید فراوان داریم.
عسکری تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان خصوصاً در استان فارس با برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، تهیه نوشت‌افزار و... نقش خوبی را در فرایند تربیتی ایفا کردند و برنامه‌های خوبی را در حمایت از دانش‌آموزان نیازمند و محروم ارائه کردند.
وی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش به مردم اطمینان می‌دهیم که در اول مهرماه به زیبایی هرچه تمام‌تر مدارس بازگشایی خواهد شد؛ لذا اولیا با مدارس همکاری کنند تا مدیر مدرسه به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی در اجرای آیین‌نامه‌های اجرایی به ویژه آیین‌نامه عفاف و حجاب تلاش کند و در کنار دانش‌آموزان اولیا را با رویکردهای تربیتی و تحولی آموزش و پرورش آشنا کند.
 عسکری در ادامه به اشاره به اینکه آموزش و پرورش و سپاه در کشور و خصوصاً در استان فارس نگاه مشترکی بر رویکرد، تربیتی، ایجابی و اقناعی در جنگ ترکیبی دشمن علیه دانش‌آموزان دارند، ضمن تقدیر از اقدامات سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، گفت: نمونه این همکاری‌ها را می‌توان در دستور به استفاده دانش‌آموزان استان فارس از فضاهای ورزشی متعلق به سپاه در جوار مدارس استان اشاره کرد.
خاطرنشان می‌شود، در این همایش سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان استانی سپاه و مسئولان بسیج دانش‌آموزی سراسر کشور و صحرایی وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور نیز حضور داشتند. همچنین رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در همایش مشترک اعضای شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که بعد از همایش هم‌اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اهدای لوح سپاس از مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس به واسطه میزبانی شایسته مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور تقدیر کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی