[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

محمد زارع : می‌خواستم چیزی برای حسرت باقی نگذارم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
وزنه‌بردار باتجربه مرودشتی پس از پایان کار خود در دسته ٩٦ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان از دنیای وزنه‌برداری خداحافظی کرد.
شامگاه چهارشنبه بود که پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۳ جهان با رقابت‌های دسته غیرالمپیکی ۹۶ کیلوگرم در شهر ریاض به پایان رسید. 
محمد زارعی، وزنه‌بردار مرودشتی برای مهار وزنه روی تخته رفت و در نخستین حرکت خود وزنه ۱۶۰ کیلوگرم را مهار کرد، اما در حرکت دوم یک‌ضرب در برابر وزنه ۱۶۶ کیلوگرم ناکام ماند. انتخاب سوم کادر فنی برای زارعی ۱۶۷ کیلوگرم بود که تلاش او برای مهار این وزنه موفقیت‌آمیز بود؛ زارعی با مهار این وزنه در جایگاه نهم حرکت یک‌ضرب قرار گرفت.
زارعی که در حرکت یک‌ضرب عملکرد چشمگیری نداشت در دوضرب نیز نتوانست انتظارات را برآورده کند. او کار خود را با مهار وزنه ۱۹۳ کیلوگرم در دوضرب آغاز  کرد، اما در ادامه نتوانست بر وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی غلبه کند. انتخاب سوم کادر فنی برای زارعی وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی بود که ملی‌پوش اهل استان فارس نتوانست آن را مهار کند و در نهایت با وزنه ۱۹۳ کیلوگرم و مقام سیزدهم به کار خود پایان داد. زارعی در نهایت با ثبت رکورد مجموع ۳۶۰ کیلوگرم به کار خود در دسته ۹۶ کیلوگرم پایان داد.
زارعی در پایان حرکت سوم دوضرب از دنیای فولاد سرد خداحافظی کرد
او درباره عملکرد خود و تصمیمش برای خداحافظی از دنیا قهرمانی گفت: من به یکی از قدیمی‌های رشته وزنه‌برداری تبدیل شده بودم که سال‌ها در اردوهای تیم ملی مانده بودم؛ خیلی سرگذشت عجیب و غریبی داشتم و بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کردم؛ بنابراین سعی کردم تلاشی کنم که حسرتی برایم باقی نماند.
وزنه‌بردار مرودشتی تیم ملی افزود: نه صرفاً برای اینکه آن نتیجه‌ای که می‌خواهم حاصل شود، بلکه برای اینکه بعدها که به گذشته‌ام نگاه کردم، نگویم ای کاش فلان کار را کرده بودم و فلان نتیجه را می‌توانستم بگیرم و نگرفتم. چندین سال در اردوها تمام تلاشم را کردم، ولی شرایط ورزش قهرمانی جوری است که فاکتورهای مختلفی باید دست به دست هم دهد که ورزشکار به آن نتیجه‌ای که می خواهد برسد. خدا را شکر می‌کنم که بعد از آن اتفاقاتی که برایم رخ داد که هفت هشت سال از دنیای قهرمانی دور افتادم، توانستم برگردم و دوباره در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کنم.
محمد زارعی که ریاست هیئت وزنه‌برداری شهرستان شیراز را هم برعهده دارد، در پایان گفت: خیلی دوست داشتم که با یک مدال خوش‌رنگ از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم، اما متأسفانه نشد؛ این تصمیمی بود که خیلی درباره آن فکر کرده بودم و با دوستانم و همین‌طور سرمربی محترم تیم ملی آن را در میان گذاشتم. آقای نصیر شلال به من گفت که ادامه بدهم و در مسابقات آینده هم حضور پیدا کنم، اما فکر می‌کنم دیگر خیلی مانده بودم و ادامه دادن برایم سخت بود؛ تصمیم گرفتم میدان را به جوان‌ترها بدهم. امیدوارم وزنه‌برداری کشورمان رو به پیشرفت باشد و شاهد افتخارآفرینی سایر ورزشکاران ایرانی در میادین بین‌المللی باشم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی