[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رؤیاپردازی امیدها در بازی‌های آسیایی، روزنامه شیراز نوین

تیم امید ایران بعد از ناکامی در مسیر رسیدن به جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا به دنبال موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو است. به گزارش فوتبال 360، کاروان تیم امید ایران به سرعت بعد از ثبت ناکامی بزرگ در مسیر رسیدن به جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا، به تهران بازگشت و شاگردان رضا عنایتی عازم هانگژو چین شدند تا برای حضور در مسابقات بازی‌های آسیایی 2022 آماده شوند؛ مسابقاتی که البته با تعویقی یک‌ساله در سال 2023 برگزار می‌شود. براساس قرعه‌کشی انجام‌شده، تیم امید با تیم‌های امید عربستان، مغولستان و ویتنام در گروه دوم رقابت‌ها هم‌گروه شده و برای رسیدن به مرحله حذفی روزهای پرماجرایی در انتظار تیمِ عنایتی است.
*برنامه مسابقات تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو
 سه شنبه ۲۸ شهریور: عربستان - ایران/ ساعت 15 به وقت تهران، پنجشنبه ۳۰ شهریور: ایران - ویتنام/ ساعت 15 به وقت تهران، یکشنبه ۲ مهر: ایران - مغولستان/ ساعت 15 به وقت تهران
*آخرین قهرمانی با گلزنی کاظمیان و بیاتی‌نیا!
مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی در مرحله گروهی پیگیری می‌شود که از 6 گروه، 2 تیم برتر به مرحله حذفی صعود می‌کنند و همچنین 4 تیم برتر سوم هم می‌توانند در مرحله حذفی حضور یابند تا جمعاً مرحله یک‌هشتم نهایی با حضور 16 تیم پیگیری شود. با این اوصاف، شاگردان رضا عنایتی برای رسیدن به جمع 16 تیم برتر، مسیر نسبتاً آسانی را در مقابل خود دارند و کسب تجربه از اتفاقات جنجالی مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا می‌تواند به کمک تیم امید ایران در مسیر موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو بیاید.
تیم امید ایران در حالی با انگیزه کسب عنوان قهرمانی به هانگژو سفر کرده که نگاهی به تاریخچه این رقابت‌ها نشان می‌دهد که 5 قهرمانی در کارنامه ایران در بازی‌های آسیایی به چشم می‌خورد که آخرین قهرمانی در سال 2002 به‌دست آمده است؛ آن‌هم در شرایطی‌که در مسابقه فینال امیدهای ایران با گلزنی جواد کاظمیان و محسن بیاتی‌نیا موفق شدند برابر تیم امید ژاپن به پیروزی برسند و بردی 2 بر یک را به‌دست آورند.
*17 سال از حضور روی سکو می‌گذرد!
امیدهای فوتبال ایران آخرین‌بار که در بازی‌های آسیایی توانستند روی سکو بروند و مدال کسب کنند در سال 2006 بود؛ مسابقاتی که با حضور تیم امید ایران در رتبه سوم به پایان رسید و در شرایطی که تیم امید قطر قهرمان رقابت‌ها شد و تیم امید عراق هم در جایگاه دوم قرار گرفت، امیدهای ایران با گلزنی عادل کلاه‌کج در مسابقه رده‌بندی مقابل تیم کره‌جنوبی توانستند به مقام سومی برسند و مدال برنز رقابت‌ها را از آن خود کردند، اما در سال‌های 2010، 2014 و 2018 شرایط متفاوت پیش رفته است.
بازی‌های آسیایی 2010 در حالی به اتمام رسید که تیم امید ایران به مقام چهارمی رقابت‌ها دست پیدا کرد. در سال 2014، امیدهای ایران حتی نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند و به مرحله حذفی برسند و در سال 2018 هم بعد از صعود به مرحله حذفی، در همان دور نخست تیم امید ایران از گردونه رقابت‌های بازی‌های آسیایی کنار رفت تا در 17 سال گذشته خبری از حضور تیم امید ایران در بین برترین تیم‌ها در بازی‌های آسیایی نباشد و باید دید این طلسم توسط شاگردان عنایتی شکسته خواهد شد یا خیر.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی