[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اتصال معادن فارس به شلمچه ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در جریان سفر به تهران و در دیدار با سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در خصوص گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌های این سازمان در استان فارس بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در این دیدار با اشاره به جایگاه این استان از نظر معدن در کشور گفت: یکی از مباحث مهم مورد نظر در استان که مرتبط با حوزه معادن نیز است، پروژه خط آهنی است که بناست از شرق کشور به شیراز برسد.
وی افزود: در بودجه سال جاری، اعتباری به این پروژه تخصیص یافته و مصوب شده که این پروژه به سمت اهواز و شلمچه نیز تداوم یابد.
استاندار فارس اظهار کرد: انتظار ما از سازمان ایمیدرو این است که به اجرای این پروژه که علاوه بر منافع متعدد خود، باعث انتفاع بسیاری از معادن نیز می‌گردد و به رونق بیشتر و سهولت کار آنان منجر می‌شود، کمک نمایند.
دکتر ایمانیه در ادامه بیان داشت: با توجه به وجود سه مجتمع فولاد نی‌ریز، خرامه و بختگان در استان و شراکت ایمیدرو در 2 مجتمع فولاد نی‌ریز و خرامه، انتظار داریم که این شرکت در زمینه احداث و اجرای راه‌های منتهی به این مجتمع‌های فولادی نیز همکاری و کمک کند. وی اظهار کرد: موضوع دیگر مربوط به منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان زیرمجموعه ایمیدرو است. فاز اول آلومینیوم لامرد تنها صنعتی است که در این منطقه فعال شده که قرار بود به ظرفیت ۹۴۰هزار تن نیز برسد. انتظار داریم فازهای دوم و سوم این پروژه نیز اجرایی شود و در کنار آن به راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی هم توجه گردد.
مقام عالی دولت در فارس افزود: همچنین انتظار داریم که نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی منطقه ویژه لامرد نیز با سرعت بیشتری عملیاتی شود. دکتر ایمانیه افزود: هم‌اینک فاز نخست این پروژه به میزان ۳۰۰ مگاوات در دست اجراست، اما نیاز است که روند اجرای کار شتاب بیشتری به خود 
گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی