[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دوئل مجدد کریس و بیرو، روزنامه شیراز نوین

روز موعود برای حساس‌ترین دیدار پرسپولیسی‌ها فرا رسیده است. به گزارش فوتبالی، پرسپولیس ایران در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا میزبان النصر عربستان است؛ دیداری که احتمالاً مهم‌ترین بازی فصل یحیی گل‌محمدی و شاگردانش خواهد بود. آنها این فرصت را دارند تا با پیروزی خانگی مقابل یاران کریس رونالدو گام اول برای موفقیت در آسیا را محکم بردارند؛  هرچند محرومیت از حضور تماشاگران تحقق این موضوع را کمی دشوار کرده است.
* شکسته شدن طلسم VAR در ایران
علاقه‌مندان به فوتبال خوب می‌دانند که چند سالی است استفاده از کمک‌داور ویدئویی یا همان وار به مهم‌ترین مطالبه مشترک هواداران و تیم‌ها و حتی داوران تبدیل شده است. تا پیش از این عدم وجود زیرساخت برای نصب تجهیزات این فناوری بهانه عدم استفاده از آن بود، اما حالا به لطف فشارهای AFC این تجهیزات وارد ایران شده تا شاید طلسم VAR در لیگ برتر شکسته شود.
* ابهام بیرو
مصدومیت علی‌رضا بیرانوند در بازی دوستانه تیم ملی باعث شده وضعیت او برای همراهی پرسپولیس مقابل النصر نامشخص باشد. قطعاً تقابل دوباره بیرانوند و رونالدو می‌تواند جذاب‌ترین بخش این بازی باشد، اما اگر غیبت دروازه‌بان اصلی پرسپولیس قطعی شود، گل‌محمدی به ناچار باید از دروازه‌بان‌های جوان خودش که هنوز تجربه لیگ برتری هم ندارند استفاده کند.
* تجربه پرسپولیس مقابل ستارگان دنیا
درست است که حضور کریستیانو رونالدو در تیم النصر تمام جوانب این بازی را تحت‌الشعاع قرار داده، اما جالب است بدانید او نه تنها اولین ستاره مطرح فوتبال نیست که به ایران می‌آید، بلکه در سابقه باشگاه پرسپولیس تقابل‌های زیادی با بازیکنان مطرح جهان دیده می‌شود؛ از مصاف با اوزه بیو و یارانش در دهه 40 گرفته تا دیدار با بایرن مونیخ به بهانه خداحافظی احمدرضا عابدزاده، حضور میلان در تهران برای یک بازی دوستانه و سفر ریوالدو با بنیادکار به تهران و آخرین بازی ژاوی برای السد قطر که اتفاقاً با درخشش بیرانوند همراه بود.
* به روایت آمار
در پنج تقابل اخیر پرسپولیس و النصر سهم هر تیم دو برد بوده و یک بازی هم در حالی مساوی شده که شاگردان گل‌محمدی با پیروزی در ضربات پنالتی توانستند برای دومین بار فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شوند و بر همین اساس بعید نیست که حالا النصری‌ها در تهران به دنبال انتقام آن بازی باشند. در این پنج بازی النصر توانسته 6 مرتبه دروازه پرسپولیس را باز کند و سهم قرمزها هم 3 گل بوده است.
مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص بازی امشب اظهار داشت: پرسپولیس برخلاف النصر عربستان از شرایط مسابقه به دور است. سرخ‌پوشان تقریباً 18 روز است که در لیگ برتر بازی نکرده‌اند، اما النصر عربستان شنبه بازی کرده و با آمادگی کامل و در شرایط مسابقه به میدان می‌آید، ولی ما مثل قدیم‌ها و به طرز سنتی با استراحتی طولانی پرسپولیس را به میدان می‌فرستیم! با این‌حال اگر وضعیت زمین چمن ورزشگاه آزادی مناسب باشد شاهد بازی با کیفیت و تماشایی خواهیم بود؛ هرچند بازیکنان استقلال و پرسپولیس و حتی سرمربی تیم ملی در روزهای گذشته از وضعیت زمین چمن ورزشگاه ناراضی بودند.
پایان رافت افزود: حیف است که فوتبال ما یک زمین چمن با کیفیت ندارد. النصر کلکسیونی از بهترین بازیکنان جهان را جمع کرده و تیمی کاملاً حرفه‌ای است، اما پرسپولیس هم قهرمان چندین دوره لیگ برتر کشورمان است و از نظر سابقه و افتخار بسیار برتر از النصر است. 
وی در مورد اینکه سرخ‌پوشان می‌توانند با کارگروهی در این دیدار موفق شوند، گفت: البته با توجه به اینکه پرسپولیس مدت طولانی است در لیگ بازی نکرده اطلاع دقیقی از وضعیت بازیکنان این تیم نداریم؛ حتی نمی‌دانیم که علی‌رضا بیرانوند می‌تواند در این مسابقه به میدان برود یا نه البته اگر هم به این بازی برسد ریسک بالایی است و او با زور آمپول به این مسابقه مهم می‌رسد. سؤال دیگر این است در غیاب بیرانوند چه تدبیری خواهیم داشت. خوشبختانه پرسپولیس در خط دفاع و هافبک بازیکنان بسیار سرحال و آماده‌ای دارد؛ فقط حیف که این مسابقه بدون تماشاگر است.
رافت افزود: اگر پرسپولیس محروم نبود بیش از 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حاضر می‌شدند و حضور این تماشاگران می‌توانست از نظر روحی به تیم پرسپولیس کمک کند و حتی شاید بازیکنان النصر هم دوست داشتند این بازی تماشاگر داشته باشد. 
وی در مورد نتیجه بازی عنوان کرد: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. النصر تیمی منسجم با مربی باهوشی است که من بازی‌هایش را در لیگ عربستان دیده‌ام فوتبال را هجومی بازی می‌کند، ولی خوشبختانه در خط دفاع متزلزل نشان داده است. از سویی دیگر نمی‌تواند بیش از 5 بازیکن خارجی در میدان داشته باشد؛ هرچند خارجی‌های النصر واقعاً بازیکنان باکیفیتی هستند. ضمن اینکه وینگر چپ و دفاع سمت راست این تیم هم دو ملی‌پوش عربستانی هستند که آنها هم بازیکنان خوبی هستند. مهاجم اسبق پرسپولیس در مورد اینکه مقابل این تیم پرمهره باید با چه تاکتیکی بازی کرد، گفت: پرسپولیس فقط شهاب زاهدی را در خط حمله دارد؛ به نظرم یحیی گل محمدی با 4 دفاع و 5 هافبک و یک مهاجم بازی خواهد کرد شاید هم ترجیح بدهد بدون مهاجم به میدان برود و 4 دفاع و 6 هافبک در ترکیب قرار بدهد و از قدرت هجومی ترابی و امیری استفاده کند که البته وضعیت مصدومیت امیری هم مشخص نیست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی