[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مهر ترافیک روان‌تری داریم، روزنامه شیراز نوین

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه کمتر از چند روز به شروع مدارس باقی‌مانده است، در خصوص تمهیدات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به‌منظور کاهش بار ترافیک عنوان کرد: همه سعی خود را به‌منظور کاهش بار ترافیکی در روزهای پیش رو که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها همراه است، کرده‌ایم، به‌منظور دستیابی به اهداف مطلوب‌تر نیازمند همراهی و همکاری شهروندان نیز هستیم.
هادی شه‌دوست شیرازی اضافه کرد: برنامه‌های شهرداری شیراز به‌منظور مواجهه با ترافیک مهرماه صرفاً به روزهای قبل از سال تحصیلی جدید برنمی‌گردد، درواقع اقدامات حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در این خصوص از سال گذشته، یعنی از مهرماه 1401 که چالش‌های ترافیکی در سطح شهر به وجود آمد، آغاز شد.
او به سامان‌دهی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید اشاره و عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سرویس مدارس و حساسیت و جدیت مدیریت شهری در این خصوص پس از هماهنگی و تعامل صورت گرفته با استانداری، شهرداری، آموزش‌وپرورش و فرمانداری شیراز، بررسی‌ها و کارشناسی‌های لازم در خصوص نرخ سرویس مدارس از اسفندماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و تیرماه سال جاری نرخ پیشنهادی مصوب گردید.
معاون شهردار شیراز تأکید کرد: هدف از تأمین سرویس مدارس این است که والدین خودشان مجبور نباشند فرزندانشان را به مدرسه ببرند تا علاوه بر بروز مشکل برای خانواده‌ها، از بار ترافیکی ناشی از تک‌سرنشینی خودرو نیز پیشگیری شود.
شه‌دوست شیرازی اضافه کرد: در این خصوص نیز از والدین خواستاریم هرچه سریع‌تر به سامانه مربوط به سرویس مراجعه و برای ثبت‌نام دانش‌آموز خود اقدام کنند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به شناسایی مدارس ترافیک‌‌زا تصریح کرد: پس از شناسایی مدارسی که زمینه ایجاد ترافیک را فراهم می‌کنند، لیست آن‌ها به‌منظور رسیدگی به‌موقع از طریق استانداری به آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مربوطه اعلام و با همراهی و همکاری‌های صورت گرفته توسط آموزش‌وپرورش فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام‌گرفته است.
شه‌دوست شیرازی تأکید کرد: با توجه به این همکاری‌ها به نظر می‌رسد در سال تحصیلی جدید شاهد ترافیک کمتری ناشی از استقرار مراکز آموزشی، خارج از کاربری‌های غیرآموزشی باشیم.
شناورسازی ساعات آغاز و پایان مدارس
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص شناورسازی ساعات آغاز مدارس نیز عنوان کرد: به‌منظور بهبود وضعیت ترافیکی در فصل شروع مدارس به استانداری پیشنهاد شناورسازی ساعت آغاز به کار مدارس در مقاطع مختلف را داده‌ایم و با همکاری آموزش‌وپرورش برای کاهش بار ترافیکی، مقاطع ابتدایی و متوسطه در ساعات مشخص‌شده بازگشایی و تعطیل می‌شوند. البته اجرای این برنامه نیز نیاز به همکاری والدین و مدارس دارد تا بتوانیم از این ظرفیت برای کاهش بار ترافیکی استفاده کنیم.
ارتقای ایمنی ترافیکی مدارس در آستانه ماه مهر
شه‌دوست شیرازی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در آستانه بازگشایی مدارس نیز بیان کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در راستای تسهیل عبور و مرور، ایمن‌سازی مدارس حاشیه معابر اصلی را در اولویت کاری خود قرار داد.
اجرای خط‌کشی محوری معابر، خط‌کشی گذرگاه‌های عابر پیاده، نصب تابلو و علائم، تجهیزات ترافیکی و شابلون‌های کف‌نویسی که با توجه به نقش عملکردی و سرعت مجاز معابر طراحی گردیده‌اند، از جمله اقدامات در این خصوص بوده‌اند که از 15 شهریورماه آغاز شد.
وی گفت: در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش ریسک تصادفات برای اولین بار در شهر شیراز، مدارسی که نیاز به آرام‌سازی معابر بلافصل، صرفاً در زمان شروع و تعطیلی دارند نیز، با صلاحدید کمیته ایمنی شورای ترافیک می‌توانند از سرعت‌گیر و چراغ چشمک‌زن پرتابل استفاده نمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی