[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فیبر رژیمی موجود در قارچ به هضم غذا و کاهش وزن کمک می‌کند، روزنامه شیراز نوین

مصرف غذاهای سرشار از فیبر رژیم غذایی بخشی از یک رژیم غذایی سالم است.
به گزارش مهر به‌نقل از مدیکال نیوز، یک منبع غنی کمتر شناخته‌شده از فیبر رژیم غذایی به نام «کیتین» را می‌توان در اسکلت سخت پوستان و حشرات و همچنین در قارچ‌ها یافت.
از طریق یک مدل موش، محققان دانشگاه واشنگتن شواهدی پیدا کرده‌اند که مصرف کیتین می‌تواند به افزایش هضم، پایین آمدن چربی بدن و ارتقای کاهش وزن کمک کند.
خوردن غذاهای سرشار از فیبر بخشی از یک رژیم غذایی سالم است؛ چراکه فیبر به روش‌های مختلفی از جمله بهبود هضم و حفظ وزن سالم کمک می‌کند.
مطالعات گذشته همچنین نشان می‌دهد که فیبر رژیم غذایی می‌تواند به کاهش سطح کلسترول، بهبود سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند.
در حالی که ممکن است بیشتر افراد بدانند که فیبر رژیم غذایی را می‌توان در میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل یافت، برخی از منابع عالی کمتر شناخته‌شده فیبر در اسکلت سخت پوستان و حشرات و همچنین قارچ‌ها وجود دارد.
این نوع از فیبر به‌عنوان کیتین شناخته می‌شود که در افزایش هضم، پایین آمدن چربی بدن و کاهش وزن مؤثر است.
کیتین یک بیوپلیمر طبیعی است که در اسکلت‌های پوسته‌پوسته مانند میگو و خرچنگ و در دیواره‌های سلولی قارچ‌ها یافت می‌شود.
کیتین کمی شبیه پروتئین کراتین موجود در ناخن‌های انسانی عمل می‌کند؛ کیتین موجود در حشرات و سخت‌پوستان کمک می‌کند تا پوسته بیرونی محافظ خود را سخت و محافظتی کنند.
کیتوزان نوعی کیتین است که معمولاً به‌عنوان یک افزودنی غذایی و در مکمل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به‌عنوان یک نوع فیبر نامحلول، کیتین در آب حل نمی‌شود و با کمک به جابه‌جایی مواد از طریق سیستم دستگاه گوارش به فرایند هضم کمک می‌کند.
علاوه بر این، تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که کیتین مزایای دیگری را برای بدن فراهم می‌کند که شامل عمل کردن به‌عنوان یک پربیوتیک در میکروبیوم روده، کاهش التهاب، جلوگیری از یبوست، بهبود کاهش وزن و محافظت از پوست است.
دکتر «استیون ون دایکن»، نویسنده اصلی این مطالعه، توضیح داد: مصرف فیبر رژیم غذایی با متابولیسم سالم همراه است.
در طول مطالعه، دانشمندان پاسخ سیستم ایمنی بدن را در حین هضم کیتین پیدا کردند؛ کیتین به طور خودکار پاسخ ایمنی را ایجاد می‌کند و به سلول‌های معده می‌گوید تولید آنزیم‌ها به نام کیتینازها را برای تجزیه کیتین افزایش دهند.
دکتر ون دایکن ادامه داد: ما مطالعه کردیم که چگونه کیتین توسط کیتینازهای بدن شکسته یا هضم می‌شود؛ این اتفاق پس از خوردن کیتین رخ می‌دهد و فرایند هضم با فعال کردن سلول‌های سیستم ایمنی بدن که بر چاقی و متابولیسم نیز تأثیر می‌گذارد، افزایش می‌یابد. ما فکر می‌کنیم که مداخله در این مسیر ممکن است راهی برای بهبود سلامت متابولیک باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی