[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

مهم‌ترین فاکتور موفقیت، تلاش خود ورزشکار است، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
ورزش‌های رزمی در کشور ما و به خصوص استان فارس هواداران زیادی دارند؛ به‌جز کشتی که ورزش نخست کشور است و تافته‌ای جدابافته محسوب می‌شود، رشته‌هایی مثل کاراته، تکواندو و جودو از محبوب‌ترین رشته‌های رزمی هستند که در عرصه‌های جهانی، ورزشکاران ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
در این‌میان، می‌توان تکواندو را مهم‌تر از دو رشته دیگر قلمداد کرد؛ رشته‌ای که هم المپیکی است و هم ایران در آن صاحب عنوان جهانی است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری بیشتر روی این رشته، ضروری به نظر می‌رسد و باید امیدوار بود که استان فارس روی جوانان مستعد خود در رشته تکواندو، حساب ویژه‌تری باز کند.
سید احسان صداقت، یکی از  این استعدادهاست؛ او اهل فارس و عضو تیم ملی تکواندو در بخش پومسه است. صداقت در مورد چگونگی ورودش به عرصه ورزش می‌گوید:
از سال 1387 تکواندو را شروع کردم و به طور مداوم آن را ادامه دادم و حالا صاحب چندین مدال در مسابقات جهانی و بین‌المللی هستم.
او درباره افتخارات ورزشی خود اظهار داشت: اولین مسابقات برون‌مرزی را سال 2018 در کشور آلمان تجربه کردم؛ در مسابقات قهرمانی جهان که موفق شدم در آن مدال برنز را کسب کنم؛ سال 2021 در مسابقات آنلاین پومسه دو مدال برنز کسب کردم و در سال 2022 هم موفق شدم مدال طلای مسابقات آنلاین جهانی و همچنین سه مدال طلای مسابقات جهانی ترکیه را کسب کنم.
این تکواندوکار نوجوان درباره مهم‌ترین اهدافش در عرصه ورزش حرفه‌ای هم گفت: مطمئناً مهم‌ترین هدفم موفق شدن در مسابقات انتخابی تیم ملی است؛ امیدوارم بتوانم برای مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک به‌عنوان عضوی از تیم ملی انتخاب شوم و بعد تمام تلاشم را بکنم که بتوانم در این مسابقات بین‌المللی موفق باشم.
احسان صداقت در خصوص مشکلات رشته تکواندو در فارس نیز اظهار کرد: ورزش فارس مشکلات زیادی دارد؛ نه فقط تکواندو. متأسفانه به ورزشکاران بهایی نمی‌دهند؛ همین سالنی که در آن تمرین می‌کنیم را حدود 3 سال از ما گرفته بودند که ضربه بزرگی به ما زد. تکواندوکاران زیادی از این سالن استفاده می‌کنند و کم‌لطفی زیادی به آنها شد. امیدوارم مشکلات برطرف شود و بهای بشتری به ورزشکاران بدهند تا بتوانند در عرصه‌های آسیایی و جهانی افتخارآفرینی کنند.
تکواندوکار خوش‌آتیه استان فارس در پایان صحبت‌هایش در پاسخ به این سؤال که چه زمینه‌هایی برای موفقیت مورد نیاز ورزشکاران است، گفت: برای افتخارآفرینی ورزشکاران، دلایل و زمینه‌های زیادی وجود دارد و نمی‌توان به یک یا دو مورد اشاره کرد، اما به نظر من، مهم‌ترین چیز تلاش خود ورزشکار است و پس از آن هم حمایت‌هایی که از او می‌شود؛ حمایت از سوی خانواده، چیزی است که در درجه اول اهمیت دارد و همچنین دوستان و تمام کسانی که ذره‌ذره در راه موفقیت ورزشکار تلاش می‌کنند. 
همه‌چیز باید دست به دست هم دهد و لطف خدا و توکل فرد نیز به پیشرفت‌های روز به روز می‌انجامد تا بتواند نتایجش را بهبود بخشیده و افتخارآفرینی کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی