[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

دغدغه رفع مشکلات شهروندان را داریم، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر صدرا در جلسه مشترک شورا و آموزش و پرورش ناحیه ۲ که در صحن شورا برگزار شد، آرش محمدی رئیس شورا ضمن خوشامدگویی به سرپرست و معاونان آموزش و پرورش ناحیه ۲ بیان داشت: شهر صدرا نیازمند عزم جزم مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استانی برای استقرار ناحیه ۵ در این شهر است. وی بیان داشت: مشکلات آموزشی در این شهر نمود بیشتری دارد و آن هم به دلیل تعداد بالای دانش‌آموزان در شهر صدراست. محمدی افزود: تعامل میان آموزش و پرورش و شورای اسلامی و شهرداری شهر صدرا جهت ساخت مدارس بیشتر و افزایش کیفیت آموزشی باید بیش از پیش فزونی یابد؛ در غیر این صورت در آینده نزدیک با بحران آموزشی مواجه خواهیم شد.
خداکرم فیروزمند رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای شهر اسلامی صدرا بیان داشت: شهر صدرا با خیل جمعیت دانش‌آموزی با کمبود شدید مدرسه روبه‌روست. وی افزود: در اول مهر حداقل ۵هزار دانش‌آموز برای تحصیل به شهر شیراز عزیمت می‌نمایند. وی بیان داشت: از مشکلات اساسی شهر صدرا کمبود مدارس به خصوص در مقطع متوسطه ۲ می‌باشد، اما در این شهر تنها دو دبیرستان وجود دارد. فیروزمند گفت: کیفیت مدارس دولتی و حتی غیردولتی در شهر شیراز بسیار بالاتر از مدارس در شهر صدرا می‌باشد و این موضوع سبب افزایش شکاف آموزشی در این شهر گردیده است. وی افزود: از دیگر مشکلات شهر صدرا عدم وجود هنرستان می‌باشد. در این شهر تنها یک هنرستان وجود دارد که بسیاری از رشته‌ها را پوشش نمی‌دهد. از دیگر نیازهای ضروری این شهر ایجاد و ساخت مدرسه استثنایی می‌باشد. قریب به ۳۵۰ دانش‌آموز خاص در شهر صدرا وجود دارد که برای تحصیل مجبور به حضور در شهر شیراز هستند. فیروزمند در پایان بیان داشت: از اقدامات مناسب شهرداری و شورای شهر صدرا برای رفع مشکلات والدین دانش‌آموزان، رایگان نمودن حمل و نقل شهری به مدت یک ماه می‌باشد. همچنین این شورا قصد دارد در مسیرها و خطوط حمل و نقل شهری بازنگری نماید تا این سرویس‌ها با عبور از خیابان‌هایی که مدارس دولتی در آنها قرار دارد، برای دانش‌آموزان حمل و نقل راحت‌تری را فراهم نماید.
امین عباسی سرپرست شهرداری صدرا بیان داشت: با توجه به مشکلات فراوان شهر صدرا و نبود زیرساخت‌های مناسب و علی رغم اینکه شهرداری هیچ تعهدی به سایر ارگان‌ها و ادارات از جمله مدارس ندارد و بودجه‌ای نیز در این خصوص تأمین نشده است، اما با توجه به درخواست مدیران مدارس و تعهدات اخلاقی که نسبت به رفع مشکلات دارد، نسبت به رنگ‌آمیزی دیوارها، احداث فضای سبز درون و جلوی مدرسه، نقاشی دیوارها، محوطه‌سازی، رفع اشکال تأسیسات، استقرار سطل زباله، تأمین کتاب و... اقدامات مؤثری انجام داده است.
هاشم عزیزی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این خصوص توضیح داد: طبق توافقات گذشته صورت گرفته میان شورای شهر و شهرداری صدرا با آموزش و پرورش ناحیه ۲، مقرر گردیده بود سالانه دو مدرسه ۱۸کلاسه در شهر صدرا ساخته شود و به بهره‌برداری برسد که این موضوع شایسته است توسط آقای علیپور مورد پیگیری قرار گیرد. همچنین با توجه به مسکن‌های ملی احداث شده و در دست احداث، متأسفانه هیچ‌گونه فضای آموزشی در کنار این مجتمع‌ها دیده نشده است و با توجه به سرریز شدن جمعیت در آینده، این موضوع سبب بحران خواهد شد. روح اله شجاعیان عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش ناحیه ۲ در خصوص ساخت مدارس در شهر صدرا بسیار ضعیف عملکرده است. وی افزود: پیگیری شورای شهر صدرا و شهرداری در دو سال گذشته تنها منجر به نوسازی دو مدرسه گردید که قطعاً این کارنامه برای آموزش و پرورش قابل قبول نیست. وی بیان داشت: آنچه می‌تواند سبب توسعه مدارس در شهر صدرا گردد، ساخت مدارس از طریق خیران و تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز است. نکته دیگر این است که شرکت عمران که متولی زمین‌های شهر صدرا و همچنین ساخت مسکن ملی و مهر است، می‌بایست نسبت به واگذاری زمین برای توسعه و تجهیز مراکز آموزشی و مدارس و ساخت مدرسه در کنار مسکن‌های ملی و مهر اقدامات شایسته انجام دهد که این امر با تعامل آموزش و پرورش با شرکت عمران میسر است. مجتبی پارسایی رئیس کمیسیون سرمایه انسانی بیان داشت: این شهر طبق آمار تخمینی، دارای ۵۰۰ دانش‌آموز خاص معلول و استثنایی می‌باشد که قطعاً نیازمند مدرسه استثنایی هستند. جمعیت دانش‌آموزان شهر صدرا از جمعیت برخی شهرستان‌های استان فارس بیشتر است. تعداد جمعیت دانش‌آموزان بالغ بر ۱۰هزار نفر است که برای دسترسی آموزشی باید به شیراز مراجعه نمایند و این موضوع هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌نماید. با افتتاح مسکن‌های ملی و مهر نیز قریب به ۳۰۰۰ دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی شهر اضافه می‌شود. اگر هم‌زمان با ساخت و افتتاح مسکن‌های ملی و مهر هیچ مدرسه‌ای اضافه نشود، سبب ایجاد بحران خواهد شد.
علیپور سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۲ بیان داشت: مسائل و مشکلات صدرا بیشتر به دلیل عدم تمرکز مدیریت شهری می‌باشد و در وهله اول باید مدیریت شهری متمرکز گردد تا بتوان خدمات آموزشی بهتری به دانش‌آموزان ارائه نمود. وی افزود: مهم‌ترین مسائلی که آموزش و پرورش در شهر صدرا بررسی و رفع مشکل نموده است، سرویس مدارس، لباس دانش‌آموزان، تجهیز نواقص مدارس، تقویم معلمان، زیباسازی مدارس و... می‌باشد. علیپور گفت: ساخت آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورا را به مراجع ذی‌صلاح مانند فرمانداری و استانداری منعکس خواهد نمود. وی بیان داشت: برخی از مشکلات موجود در شهر صدرا مرتبط با زیرساخت‌ها و شرایط این شهر است که می‌بایست توسط مسئولان شهری مرتفع گردد؛ به عنوان مثال در اختیار گذاشتن زمین‌های با کاربری مناسب آموزشی و همچنین امکان اجاره مجتمع‌های ویژه جهت اجاره برای مدارس استثنایی از جمله مواردی است که می‌‌بایست توسط مسئولان شهری در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا آموزش و پرورش نیز بتواند با ساخت یا اجاره آنها نسبت به راه‌اندازی مراکز آموزشی اقدامات لازم را انجام دهد. وی افزود: هیچ‌گونه مانعی بر سر استقرار آموزش و پرورش در شهر صدرا وجود ندارد، اما اجرایی شدن این امر منوط به تأمین اعتبار و سامان‌دهی معلمان می‌باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی