[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مدال باورنکردنی پینگ‌پنگ در هانگژو ، روزنامه شیراز نوین

در هانگژو 

تیم ملی تنیس روی میز ایران با غلبه بر ژاپن بعد از 65 سال به مدال بازی‌های آسیایی رسید. به گزارش شیرازنوین، تیم ملی تنیس روی میز ایران روز یکشنبه با ترکیب نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با پیروزی قاطع3 بر صفر مقابل  تیم قدرتمند ژاپن به نیمه‌نهایی صعود کرد و مدال برنز خود  را قطعی کرد.
بنابراین  پینگ‌پنگ ایران بعد ۶۵ سال مدال گرفت! پیش از این تیم ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو مدال برنز تیمی گرفته بود.
اوج کار نمایندگان ایران پیروزی درخشان نیما عالیان مقابل نفر چهارم جهان بود که به هیچ‌وجه پیش‌بینی نمی‌شد.
در بازی اول، نیما عالمیان مقابل هاریموتو نفر چهارم رنکینگ دنیا و نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۲۰ قرار گرفت؛ در این بازی که کاملاً حساس و نزدیک بود، نیما نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و در حالی ۲ بر یک از حریفش عقب بود، اما در ۲ گیم بعدی به برتری رسید و در مجموع ۳ بر ۲ پیروز بازی این بازی بزرگ شد. در مسابقه دوم، نوشاد مقابل شونسوکه توگامی نفر ۴۱ دنیا به میدان رفت و توانست ۳ بر ۲ به برتری برسد و ایران را ۲ بر صفر پیش بیندازد. سومین نماینده ایران، امیرحسین هدایی با رنک ۱۳۰ بود که مقابل یوشیمورا با رنک ۷۹ دنیا قرار گرفت. هدایی گیم اول را باخت، اما موفق شد گیم‌های دوم و سوم را به پیروزی برسد. در گیم چهارم حریف ژاپنی پیروز شد تا کار به گیم پنجم کشیده شود. گیم پایانی این بازی کاملاً حساس و نزدیک دنبال شد و هدایی در حالی که عقب بود، در پایان موفق شد پیروز شود ایران با این برد به نیمه‌نهایی رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد. این مدال پس از ۶۵ سال دوباره کسب خواهد شد. در دوره گذشته نوشاد عالمیان توانسته در بخش انفرادی برنز بگیرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی