[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تحول در ساختار اتاق ایران ضروری است، روزنامه شیراز نوین

رئیس اتاق بازرگانی فارس و عضو کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران با اشاره به تشکیل کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران گفت: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم، اما نکته کلیدی اجرای آن، زمانی است که همدلی و قضاوت مشترکی بین تمام فعالان بخش خصوصی کشور و همچنین بخش دولتی در خصوص نیاز به این اقدام ایجاد شود.
محمدصادق حمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تأکید بر نقش مهم و اساسی کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران بیان کرد: در موضوع اتاق ایران سال‌هاست که نیاز به تحول ساختاری و بنیادی احساس می‌شود؛ لذا در نشست شورای مشورتی بررسی اصلاح ساختار اتاق ایران، کمیته‌‌‌‌‌‌‌ای با حضور محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق، ساسان شاه‌‌‌‌‌‌‌ویسی دبیرکل اتاق ایران، فرج‌الله معماری و محمدصادق حمیدیان رؤسای اتاق‌های سمنان و فارس، احمد اثنی‌عشری، رضا پدیدار و توحید صدرنژاد اعضای هیئت ‌نمایندگان اتاق ایران و تعدادی از پژوهشگران و چهره‌‌‌‌‌‌‌های دانشگاهی از جمله مهدی مرتضوی رئیس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت‌مدرس و هادی حدادی پژوهشگر نهادهای مدنی مأمور مطالعه مدل تحولی ساختار اتاق ایران تشکیل شد.
وی با تأکید بر اینکه تحول در ساختار اتاق ایران دراین برهه زمانی امری ضروری است، افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی نیاز به حرکت بر اساس مقتضیات روز و متناسب حوزه اقتصادی در سطح کلان ملی و بین‌المللی دارد و بر همین اساس در ساختار باید چابک، پویا و به‌روز حرکت کند.
حمیدیان اظهار داشت: در این طرح تحول مسائلی از جمله توسعه محلی و منطقه‌ای اتاق‌های استانی، افزایش چابکی و پویایی، افزاش تعامل با ذی‌نفعان و ارتقای دیپلماسی اقتصادی، افزایش اثربخشی بخش خصوصی در سطح ملی و بین‌المللی، بهره‌‌‌‌‌‌‌مندی از منابع انسانی شایسته و حرفه‌‌‌‌‌‌‌ای، تسریع در ارائه خدمات و تعامل با ذی‌نفعان، داشتن فرهنگ سازمانی متعالی و توسعه منابع مالی و متنوع‌‌سازی این منابع، به‌ عنوان اهداف کلان مطرح شده است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: همچنین در طرح تحول ساختاری اتاق ایران بر اساس مأموریت‌ها و اهداف و روابط اتاق ایران 8 راهبرد و 42 برنامه تحولی اجرایی مشخص شده است.
وی با بیان اینکه در نخستین گام اعضای این کمیته ابعاد مختلف طرح با جزئیات و تفاوت‌های ماهوی و پژوهش‌های کاربردی را بررسی کردند، ادامه داد: پس از برگزاری چند جلسه کارشناسی ایده اولیه مدل مبتنی بر مطالعه در دانشگاه تربیت ‌مدرس توسط این کمیته بررسی شده و مقرر شده بعد از جمع‌آوری آرای مختلف و جمع‌‌‌‌‌‌‌‌بندی آنها، مدل پیشنهادی برای تغییر ساختار اتاق ایران جهت اظهارنظر و رأی‌‌‌‌‌‌‌گیری نهایی به هیئت ‌نمایندگان اتاق ایران ارائه شود. حمیدیان عنوان داشت: در سال‌های گذشته بحث‌های زیادی پیرامون تحول ساختاری اتاق ایران انجام گرفته است و هنوز هم در این زمینه نیازمند بحث، تحقیق، تبادل نظر و کار کارشناسی است.
وی با تأکید بر اینکه برای تحول ساختاری در اتاق عزم وجود دارد، تصریح کرد: دستاورد کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران به نفع بخش خصوصی است؛ زیرا بخش خصوصی پیشران حوزه اقتصادی در کشور است که با اجرای این طرح تحول، شاهد اتفاقات خوبی در اتاق ایران و پارلمان بخش خصوصی کشور خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی