[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

در بخش‌های نفت و گاز تأثیرگذاریم، روزنامه شیراز نوین


 شهرام شاهد- گروه خبر 
دبیرکل اتاق بازرگانی فارس در دیدار با هیئت اقتصادی روسیه گفت: استان فارس پتانسیل‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد که هریک از بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت، آی‌تی، پزشکی و خدمات می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های مشترک مابین فارس و کشور روسیه باشد. به گفته علی عوض‌پور، محصولات کشاورزی فارس می‌تواند بازار خوبی در روسیه داشته باشد.
او در نشست مشترک رؤسای کمیسیون‌های تخصصی انرژی و کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان، فناوری اطلاعات و ارتباطات این اتاق با فعالان بخش خصوصی روسیه گفت: فارس یکی از استان‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در کشور است که در این حوزه تولیدکننده محصولات باکیفیت و مطلوبی است.
وی با اشاره به وجود صنایع و شرکت‌های تولیدکننده مهم و بزرگ در حوزه نفت و گاز در استان فارس افزود: با توجه به وجود منطقه گازی عسلویه، پتروشیمی‌های بزرگ و صنایع فعال در استان فارس، این استان یکی از پشتیبانی‌کننده‌های حوزه نفت و گاز کشور است.
عوض‌پور اظهار کرد: همچنین در استان فارس محصولات خوبی در حوزه‌های دیگر از جمله کشاورزی تولید می‌شود که می‌تواند در بازار روسیه جایگاه خوبی داشته باشد. وی اضافه کرد: استان فارس پتانسیل‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد که هریک از بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت، آی‌تی، پزشکی و خدمات می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های مشترک مابین فارس و کشور روسیه باشد. دبیرکل اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: در مهرماه جاری نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز در شهر شیراز برپا می‌شود که از فعالان حوزه نفت و گاز کشور روسیه برای بازدید و حضور و دیدن توانمندی‌ها و آشنایی با واحدهای فعال این حوزه در استان در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.
در این جلسه اولگ پوتکین یک فعال اقتصادی کشور روسیه که به نمایندگی از سازمان صنعت استان پرن کشور روسیه در قالب یک هیئت به شهر شیراز سفر کرده بود، نیز گفت: کشور روسیه به ویژه استان پرن علاقه‌مند به همکاری با فعالان اقتصادی استان فارس هستند و این در حالی است که استان پرن با برخورداری از دانشگاه‌های صنعتی و تکنولوژی‌های به‌روز یکی از استان‌های بزرگ و صنعتی کشور روسیه است.
وی افزود: بخش خصوصی استان پرن در حوزه‌های نفت و گاز و موارد شیمیایی بسیار فعال و موفق هستند و در برخی از حوزه‌های مرتبط تکنولوژی‌های منحصر به فردی دارند که پروژه‌های بزرگ و فعالی را در کشورهای مختلف اجرا کرده‌اند. پوتکین با بیان اینکه سازمان صنعت استان پرن حمایت‌کننده فعالیت بخش خصوصی این استان برای همکاری و مراوده با تجار و بازرگانان استان فارس است، گفت: ما به دنبال ایجاد ارتباط اقتصادی مؤثر و مناسب در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و شیمیایی، مهندسی ابزارهای دقیق، آی‌تی و دانش‌بنیان و آی‌سی‌تی، سلامت و صنعت سلامت و پزشکی با شرکت‌های بزرگ و تولیدکنندگان فعال و صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی استان فارس هستیم.
وی با تأکید بر اینکه صنایع استان فارس را بررسی کرده‌ایم و به دنبال ارتباط با صنعت استان فارس هستیم، اضافه کرد: پتانسیل‌های خوبی در بین بخش خصوصی استان فارس و استان پرن کشور سوریه است که می‌تواند همکاری‌های مشترک دو طرف را کامل‌تر و موفق‌تر کند و نتیجه برای هر دو طرف بسیار مثبت باشد.
این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک یک هیئت تجاری اقتصادی از کشور روسیه را به استان فارس اعزام می‌کنیم تا ضمن بازدید از واحدهای تولیدی با محصولات و تولیدات این استان آشنا شوند، ادامه داد: امیدواریم اتاق بازرگانی فارس هیئت اقتصادی و تجاری از فعالان اقتصادی این استان را برای بازدید از نمایشگاه تخصصی نفت و گاز کشور سوریه اعزام کند و از نزدیک با ظرفیت‌ها و تجار ما آشنا شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی