[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شش امتیاز با ضربات گره‌گشای ایستگاهی، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
از هفته چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول کشور روز دوشنبه تیم ‌فجر شهید سپاسی شیراز در ورزشگاه حافظیه میزبان تیم نفت و گاز گچساران بود و توانست در یک بازی سخت و نزدیک میهمان خود را با یک گل که در دقایق پایانی مسابقه و در دقیقه ۹۵ به ثمر رسید، شکست دهد تا در پایان هفته چهارم با 2 برد خانگی و 2 شکست بیرون خانه، شش امتیازی شده، در همان رتبه نهم جدول باقی بماند.
حال نگاهی کوتاه به عملکرد زردپوشان شیرازی در این دیدار حساس خواهیم انداخت:
مهدی رجب زاده در این بازی یاران خود را با ترکیب چهار-چهار-دو روانه میدان کرده بود، 2 مهره تأثیرگذار  و مصدوم این تیم در هفته‌های گذشته، یعنی محسن سیفی در خط حمله و داوود رجبی، مدافع چپ این تیم، این‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند.
 در آن طرف میدان هم پیروز قربانی قرار داشت؛ سرمربی جوانی که با توجه به رزومه و سابقه بازی تیم‌های سابقش در شیراز  انتظار یک دیدار تدافعی و فکر استفاده از ضدحملات برای کسب حداقل امتیاز از او می‌رفت. البته تیم گچساران قبل این مسابقه با 2 برد و یک تساوی وضعیت بسیار خوبی در جدول مسابقات داشت.
بازی طبق پیش‌بینی‌ها بسیار سخت و درگیرانه شروع شد.؛ بازی محکم و پرس سنگین گچسارانی‌ها به خصوص در میانه میدان، کار بازی‌سازی فجری‌ها را بسیار سخت کرده بود؛ به طوری که برخلاف چند دیدار گذشته از پاس‌های کوتاه و مستمر فجری‌ها به خصوص در میانه میدان و زمین حریف خبری نبود.
بازی در نیمه اول بسیار کم‌موقعیت دنبال شد و فجری‌ها تنها  در یکی دو صحنه روی دروازه حریف خطرساز شدند، ولی در اکثر دقایق پشت سد محکم و منظم دفاعی تیم گچساران گرفتار شدند؛ حتی در لحظاتی از بازی، این تیم نفت و گاز بود که تسلط بیشتری بر بازی داشت.
از طرفی خط دفاعی فجر شهید سپاسی هم روی ضدحملات حریف هوشیار عمل کرد و موقعیت جدی به حریف گچسارانی  نداد.
بازی در نیمه دوم کمی متفاوت دنبال شد؛ فجری‌ها با تغییر تاکتیک، راه‌های دیگر را برای عبور از خط دفاعی حریف امتحان کردند. شوت‌زنی و نفوذ از کناره‌های زمین برای شکستن ستون خط دفاعی حریف و رسیدن به گل، بارها توسط فجری‌ها امتحان شد، اما عملاً تیم گچسارانی با تجمع در زمین خود و با دفاع مطلق، سد محکمی مقابل فجر شهید سپاسی ایجاد کرده بود و  قصد داشت با کسب حداقل امتیاز از این بازی سخت بیرون از خانه، خارج شود. بازی در این نیمه هم موقعیت چندانی نداشت و به نظر می‌رسید ضربات ایستگاهی تنها راه نفوذ به دروازه حریف باشد. حملات  گسترده فجری‌ها از کناره‌ها به خصوص در دقایق پایانی مسابقه بارها حریف را مجبور به خطا در اطراف محوطه جریمه کرد و در یکی از این ضربات ایستگاهی از کناره‌ها، بالاخره شاگردان رجب زاده قدر موقعیت‌های خود را دانستند و توانستند در آخرین دقایق وقت‌های تلف‌شده مسابقه باز هم روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر مدافع  گلزن خود، محمد آژیر به گل برتری برسند؛ این دومین گل این مدافع گلزن تا اینجای فصل برای فجری‌ها بود. استفاده از ضربات ایستگاهی همان‌طور که قبلاً هم اشاره داشتیم در چنین بازی‌های سخت و پرفشاری می‌تواند گره‌گشای بازی باشد که فجری‌ها توانستند به خوبی از این تاکتیک استفاده کنند و به سه امتیاز باارزش این مسابقه دست پیدا کنند. همچنین یاران فجر شهید سپاسی و کادر فنی  باید به نکته مهم توجه داشته باشند؛ با توجه به سبک بازی اکثر  تیم‌ها در لیگ یک، نمی‌توان مقابل هر حریفی به راحتی روی  زمین بازی کرد و این تیم ‌باید روی ضربات ایستگاهی و بعضاً بازی مستقیم بیشتر و مسلط‌تر عمل کند؛ همان‌طور که هر 2 پیروزی این تیم با گل‌هایی از روی ضربات ایستگاهی به دست آمده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی