[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حقوق عرفی عشایر پرداخت شود، روزنامه شیراز نوین


دکتر ایمانیه در دومین جلسه شورای عشایر فارس بر پرداخت حقوق عرفی عشایر تأکید کرد و گفت: یک درصد از فروش معادن در راستای تحقق قانون و در حوزه بهداشت، درمان و عمران همان مناطق استفاده شود. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دومین جلسه شورای عشایر فارس در سال ۱۴۰۲، به ریاست محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، در سالن شهید سلیمانی برگزار شد. استاندار فارس در این جلسه به قدرت و فرصت فراهم شده از جانب خداوند متعال برای خدمت‌رسانی به هم‌نوعان و کاهش مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: از فرصت ایجاد شده با استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت خدمت‌رسانی به مردم و کاهش دغدغه‌ها و مشکلات آنان استفاده کنید و قدردان این موهبت الهی باشید.
دکتر ایمانیه به تبصره ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: یک درصد از فروش معادن و سایر فعالیت‌های صنایع معدنی می‌بایست در حوزه مسئولیت اجتماعی از جمله مسائل مربوط به بهداشت، درمان و عمران افراد ساکن در آن منطقه اختصاص یابد؛ لذا یک راه مناسب برای حل مشکلات عشایر و روستائیان هریک از مناطق است که نیازمند پیگیری و مدیریت توسط یک فرد باانگیزه، بااراده و مسئولیت‌پذیر است.
وی در بخش دیگر سخنان خود به حقوق عرفی عشایر اشاره کرد و گفت: مهاجرت و بیکاری از جمله عوامل اصلی نادیده گرفتن حقوق عرفی عشایر است؛ سازمان‌های ذی‌ربط، پرداخت حقوق عرفی عشایر، به‌صورت بخشی از سهام همان صنعت را در دستور کار خود قرار دهند. در این جلسه میزان پیشرفت و تحقق مصوبات جلسه قبل (۲۷ خرداد ۱۴۰۲) بررسی و از خیّر آب‌رسان به حوزه عشایر تقدیر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی