[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

میزبانی قطر و یک دنیا فساد حکم بازداشت بن همام توسط فرانسه صادر شد ، روزنامه شیراز نوین

بن همام به دلیل احتمال فساد در رابطه با میزبانی جام جهانی قطر تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. به گزارش فوتبال 360، روز سه‌شنبه یک منبع قضایی عنوان کرد یک قاضی در پاریس، حکم بازداشت بین‌المللی محمد بن همام، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دلیل احتمال فساد مالی در رابطه با اعطای میزبانی جام جهانی به قطر در سال 2022 صادر کرده است. 
*بازداشت رئیس سابق
به نقل از نشریه اکیپ فرانسه، حکم بازداشت بن همام در روز 22 ژوئن و پس از اینکه او به چندین احضاریه برای حضور در بخش بازپرسی مالی پاسخ نداد، صادر شد. این منبع همچنین عنوان کرده بن همام به فساد شخصی در رابطه با اعطای میزبانی جام جهانی به قطر متهم شده است؛ او همچنین به دلیل اتهامات فساد مالی و تضاد مالیاتی به صورت مادام‌العمر از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. 
این بخش از تحقیقات که از سال 2019 آغاز شد، بر روی نقش بن همام در اقدامات رینالد تیماری، رئیس کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه پیش از رأی‌گیری برای اعطای میزبانی جام جهانی به قطر متمرکز است؛ این در حالی است که تماری، یک ماه پیش از این رأی‌گیری از سوی فیفا به دلیل نقض منشور اخلاقی تعلیق شده بود و واجد شرایط شرکت در رأی‌گیری در دوم دسامبر سال 2010 نبود و کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه باید جانشینی را منصوب کند که به میزبانی استرالیا و آمریکا  از رقیبان اصلی قطر برای کسب میزبانی جام جهانی، رأی دهد. اما تماری درخواست تجدید نظری در روز 30 نوامبر ارائه و در نتیجه کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه از انتصاب جانشین صرف‌نظر کرد. 
*اتهامات مختلف در رابطه با فساد 
قطر در دور نهایی رأی‌گیری با نتیجه 14 بر 8 از آمریکا پیشی گرفت. بازرسان این پرونده معتقدند بن همام هزینه‌ای در حدود 305 هزار یورو برای دفاع از تماری را متقبل شده و هزینه سفر او به کوالالامپور برای ملاقات با یکدیگر در فاصله زمانی محرومیتش تا زمان رأی فیفا را تأمین کرده است. گفته شده در این سفر بن همام، تماری را متقاعد کرده رأی خود را به نفع آن‌ها صادر کند. قاضیان مالیاتی همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا میشل پلاتینی، رئیس وقت یوفا، رأی خود را به نفع قطر تغییر داده یا خیر و نقش او در این پرونده چه بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی