[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

این لیست را عنایتی نبست!، روزنامه شیراز نوین

یکی از ابهامات فهرست تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، عدم حضور نماینده‌ای از باشگاه سپاهان است. به گزارش فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال در زمینه انتخاب سرمربی تیم امید تعلل زیادی را انجام دادند و همین مسئله باعث شد تا اسامی گزینه‌های مختلفی مطرح شود؛ از چهره‌هایی مانند مجتبی حسینی تا محرم نویدکیا، سعید دقیقی، رسول خطیبی و البته رضا عنایتی. در نهایت بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و بررسی‌های انجام‌شده و البته نظر مساعد امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان، رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی جدید معرفی شد، اما پیش از انتخاب او، فهرست بازیکنان تیم امید برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو به دبیرخانه این رقابت‌ها ارسال شد.
کمیته جوانان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تا در غیاب کادرفنی تیم امید، این مسئولیت را برعهده بگیرد و بعد از بررسی‌های پرشمار، نام 50 بازیکن معرفی شد تا رضا عنایتی تنها از میان این بازیکنان بتواند فهرست موردنظر خود را انتخاب کند. عنایتی بعد از بررسی لیست 50 نفره به سراغ انتخاب 23 بازیکن رفت که حالا از بازیکنان منتخب سرمربی تیم امید هم بخش مهمی از آنها برای مراحل پایانی بازی‌های آسیایی هانگژو در شرایط مسابقه قرار ندارند و همین مسئله باعث شده تا عنایتی چالش بزرگی را در مقابل خود ببیند.
*تصمیم کمیته جوانان علیه حضور ستارگان سپاهان در هانگژو!
عنایتی در حالی فهرست 23 نفره خود را چینش کرد که یکی از مهم‌ترین ابهامات درباره فهرست او، عدم حضور 3 بازیکن سپاهان است؛ آریا یوسفی، محمدجواد حسین‌نژاد و محمد قربانی. این 3 بازیکن در اردوی قبلی تیم امید حضور داشتند و در رقابت‌های انتخابی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا برای تیم امید ایران به میدان رفتند، اما بعد از ناکامی شکل گرفته، آنها از اردوی تیم امید خارج شدند؛ آن‌هم در شرایطی‌که عملکرد فنی خوبی را از خود در تیم امید به جای گذاشتند.
سرمربی تیم امید ایران در مصاحبه اخیر خود با تأیید این مسئله توضیح داد: «قبلاً لیست ۵۰ نفره‌ای ارسال شده بود که پیش از حضور من در تیم امید بود؛ ما انتخاب‌های محدودی داشتیم. نزدیک به ۵۰ سال است به المپیک نرفته‌ایم و ۲۲ سال است در آسیا مقامی کسب نکرده‌ایم. از طرفی، چون بازی‌ها در زمان فیفادی برگزار نمی‌شود، 12-10 بازیکن تاپ ما درگیر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند». با توجه به توضیحات رضا عنایتی، آنچه مشخص است اینکه بازیکنان سپاهان از سوی کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در لیست 50 نفره حضور پیدا نکرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا آنها در بازی‌های آسیایی هانگژو غایب باشند!
*اوضاع بحرانی تیم امید در غیاب 6 ستاره
سامان فلاح و علی‌رضا کوشکی 2 ستاره مصدوم تیم امید ایران هستند؛ 2 بازیکن حاضر در تیم گل‌گهر سیرجان که در اردوی تیم امید آسیب دیده‌اند و در این‌باره گفته می‌شود که کوشکی تا پایان رقابت‌ها قادر به همراهی تیم امید نیست، اما در صورت رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی، فلاح می‌تواند در فهرست تیم حضور پیدا کند. در کنار این بازیکنان، 4 چهره دیگر هم قادر به حضور در مصاف با تیم امید هنگ‌کنگ نیستند تا از فهرست بازیکنان موردپسند رضا عنایتی، تنها 17 نفر باقی بمانند!
یاسین سلمانی، محمد عمری و محمدمهدی احمدی به اردوی تیم پرسپولیس بازگشته‌اند و محمدرضا بردبار هم نتوانسته مجوز خروج از کشور دریافت کند تا از فهرست 23 نفره، 6 بازیکن در حال حاضر امکان همراهی تیم امید را نداشته باشند؛ جالب آنکه از 17 بازیکن دیگر هم 3 نفر(حسین حسینی، علی‌رضا رضایی و سینا سعیدی‌فر) دروازه‌بان هستند تا برای مصاف پیش ‌رو با تیم امید هنگ‌کنگ در مرحله یک‌چهارم نهایی تنها 14 بازیکن در دسترس رضا عنایتی باشند!
رضا عنایتی با گلایه از این موضوع در صحبت‌های دیروز خود گفت: «سه بازیکن پرسپولیس هم متأسفانه از جمع ما جدا شدند؛ صحبت‌هایمان را با آقای تاج انجام دادیم و نمی‌دانم چطور مسائل را بازگو کنم. ما توقع داشتیم وقتی بازیکن به اردوی ما می‌آید، تا آخر کار با ما بماند؛ من واقعاً سورپرایز شدم؛ نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد؛ چرا سه بازیکن باید برای بازی ساده ما بیایند و دوباره بروند؟ بازی‌های حساس ما الآن است؛ تمام تمرکز ما روی این بود که تیم ملی ما بعد از 21 سال جایگاه یا سکویی را داشته باشد».

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی