[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نخستین مدال پس از ۸۰ سال!، روزنامه شیراز نوین

مهدی الفتی با کسب مدال نقره در بازی‌های آسیایی هانگژو تاریخ‌سازی کرد. به گزارش ایسنا، مهدی الفتی، تنها ژیمناست ایران در فینال پرش خرک بازی‌های آسیایی با حریفان خود در فینال رقابت کرد و با مجموع امتیاز  ۱۴/۷۸۳ در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت.پیش از این تیم ژیمناستیک ایران در مرحله تیمی دهم و مهدی الفتی با امتیاز ۱۴/۵۶۶ در پرش خرک در رده دوم ایستاده و فینالیست شده بود. در بخش قهرمان قهرمانان نیز محمدرضا خسرونژاد هفتم و محمدرضا حمیدی دهم شده بودند. نماینده ژاپن با امتیاز ۱۵/۰۱۶ در رتبه نخست ایستاد و نماینده مالزی با امتیاز ۱۴/۴۶۶ سوم شد.
مهدی الفتی پس از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی گفت: بعد از چند سال که نمایندگان ایران نتوانستند مدال بگیرند، توانستم این کار را انجام دهم و از این حیث خیلی خوشحالم. او که پس از کسب مدال نقره خوشحالی‌اش را با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران نشان داد، در مورد این حرکتش گفت: همیشه زنگ تفریح دیگر کشورها بودیم، اما با پرچم کشورم ثابت کردم که می‌توانیم روی سکوی آسیایی و جهانی باشیم.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران عنوان کرد: مهدی الفتی با قدرت تمام این مدال ارزشمند را پس از ۸۰ سال و برای اولین بار در تاریخ ژیمناستیک ایران به دست آورد تا شگفتی‌ساز شویم؛ ما می‌توانستیم یک مدال دیگر را هم توسط کهنی کسب کنیم که متأسفانه روی یک لغزش به فینال نرسید و اگر فینالیست می‌شد قطعاً روی سکو می‌رفت. خیرخواه افزود: پیش‌بینی 2 مدال یکی در دارحلقه و دیگری در پرش خرک را کرده بودم، اما تنها الفتی مدال گرفت؛ خسرونژاد به مقام هفتم قهرمان قهرمانان رسید و بقیه بچه‌ها نظیر حمیدی و کهنی عملکرد خوبی داشتند؛ افسوس می‌خورم که کهنی به فینال نرسید.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک درباره کسب سهمیه المپیک بیان کرد: می‌توانیم سهمیه بگیریم و حتی می‌توانیم در المپیک مدال داشته باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی