[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سازمان لیگ؛ بی‌اعتقاد به برنامه منظم!، روزنامه شیراز نوین

مسئولان سازمان لیگ در تصمیمی عجیب قصد دارند تا بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، مسابقه دربی را برگزار کنند. به گزارش فوتبال 360، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در بلاتکلیف‌ترین حالت ممکن قرار دارد و مسئولان سازمان لیگ با وجود آنکه پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر، وعده‌های پرشماری برای برنامه‌ریزی منظم مسابقات لیگ بیست‌وسوم داده بودند، در اجرای وعده‌های خود ناکام بوده و نتوانسته‌اند با نظم و ترتیب مسابقات را طبق برنامه پیش ببرند؛ به ‌طوری‌که در حال حاضر در جدول رده‌بندی لیگ برتر، 8 تیم 4 مسابقه انجام داده‌اند و 8 تیم در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در 5 دیدار به میدان رفته‌اند!
هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران به طور کامل لغو شده و زمان برگزاری آن مشخص نیست؛ در این میان در شرایطی‌که در صورت صعود تیم امید ایران به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو در برنامه مسابقات تیم امید و لیگ برتر مجدداً تداخل ایجاد می‌شود، اما مسئولان سازمان لیگ مصر بر آن هستند تا بتوانند رقابت‌های هفته هفتم را برگزار کنند؛ هرچند که احتمال لغو حداقل 2 مسابقه به دلیل حضور 3 بازیکن از تیم‌های استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان در اردوی تیم امید وجود دارد.
*برگزاری لیگ برتر به بی‌نظم‌ترین شکلِ ممکن!
مسئولان سازمان لیگ در شرایطی هنوز تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات هفته هفتم(در صورت صعود احتمالی تیم امید به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو) را در فاصله 5 روز تا شروع این رقابت‌ها مشخص نکرده‌اند که در این میان، تکلیف موعد برگزاری مسابقات معوقه هفته‌های پنجم و ششم هم به صورت دقیق مشخص نشده است. در کنار بازی‌های آسیایی هانگژو، مسابقات جام ملت‌های آسیا در پیش است و در عرصه باشگاهی هم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حال برگزاری بوده که همه تورنمنت‌ها، برگزاری مسابقات لیگ برتر را تحت‌الشعاع قرار داده است.
هفته هفتم لیگ برتر هم اگر بخواهد با لغو چندین مسابقه برگزار شود، آنگاه شرایط جدول لیگ برتر در بی‌نظم‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و آنچه واضح است اینکه عملاً «قرعه‌کشی» انجام‌شده در ابتدای فصل اعتبار خود را از دست می‌دهد؛ چراکه تیم‌هایی که دیدارهایشان معوق شده، برخلاف قرعه‌کشی انجام‌شده باید دیدارهای خود را برگزار کنند که این موضوع هم در نوع خود جالب‌توجه است! باشگاه‌های لیگ برتری درخواست برنامه‌ریزی مجدداً مسابقات لیگ برتر با در اولویت قرار دادن دیدارهای معوقه را داده‌ بودند که گویا این درخواست از سوی مسئولان سازمان لیگ رد شده تا در اوج بی‌نظمی مسابقات لیگ بیست‌وسوم دنبال شود!
*دربی پیش از جام ملت‌ها!
سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با دفاع از برنامه‌ریزی انجام‌شده، درباره مسابقات معوقه 3 تیم پرسپولیس، سپاهان و نساجی که در لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران محسوب می‌شوند، توضیحاتی را ارائه کرد و ادعای جنجالی را به میان آورد؛ به ‌طوری‌که او در صحبت‌هایش گفت: «هفته پنجم لیگ برتر به دلیل همراهی با تیم امید لغو شد و بازی‌های معوقه همه تیم‌ها به‌جز پرسپولیس، سپاهان و نساجی، بدون فشردگی در روزهایی که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان مسابقه دارند، برگزار خواهد شد».
مهدی در واکنش به موعد برگزاری دربی پایتخت، خبر از برگزاری دربی در آذرماه و یا حتی دی‌ماه داد و گفت: «برگزاری بازی‌های سه نماینده ایران در آسیا تا پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان عملاً غیرممکن است؛ مگر اینکه این مسابقات با فشردگی برگزار شود. آخرین هفته مرحله گروهی اواسط آذر است و دربی اواخر آذر یا اوایل دی برگزار خواهد شد؛ در فاصله نیمه آذر تا شروع جام ملت‌ها مسابقات معوقه برگزار خواهد شد». 
سهیل مهدی در حالی این وعده‌ها را مطرح کرده که روی کاغذ قرار است اردوی آماده‌سازی تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا از چهاردهم دی‌ماه آغاز شود.
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در حالی مدعی آن است که برنامه‌ریزی مسابقات لیگ بیست‌وسوم تا پایان فصل مشخص شده، اما به دلیل شرایط خاص اعلام نمی‌شود که مسئولان سازمان لیگ هنوز به صورت مشخص برنامه مسابقات هفته‌های پیش‌روی لیگ برتر را هم ندارند. آنچه واضح است اینکه با توجه به لغو سریالی مسابقات لیگ برتر در هفته‌های گذشته و البته در هفته‌های پیش ‌رو(با توجه به مسابقات ملی و حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا)، به ‌زودی جدول لیگ برتر در شلخته‌ترین و بی‌نظم‌ترین حالت ممکن قرار خواهد گرفت!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی