[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عبور از پروفسور یحیی در آسیا هم تاریخ‌ساز می‌شود، روزنامه شیراز نوین

یحیی گل محمدی در رده دوم بیشترین تعداد پیروزی بین مربیان تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. به گزارش فوتبال ۳۶۰، پیروزی پرسپولیس برابر النصر شانزدهمین برد یحیی گل‌محمدی به‌عنوان مربی در لیگ قهرمانان آسیا بود. این مربی با این تعداد پیروزی پس از امیر قلعه‌نویی در رده دوم بیشترین تعداد برد در لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت و توانست از برانکو ایوانکوویچ عبور کند.
*اینجا هم قلعه‌نویی اول است
امیر قلعه‌نویی در لیگ قهرمانان آسیا مانند لیگ برتر بهترین آمار را بین مربیان تیم‌های ایرانی دارد؛ این مربی به ۲۵ پیروزی در این مسابقات دست یافته است، ولی برخلاف لیگ برتر، رکورد آسیایی این مربی، چندان غیرقابل دسترس به نظر نمی‌رسد و گل‌محمدی ۹ پیروزی کمتر از این مربی کسب کرده و شاید بتواند در فصول آینده به این آمار دست یابد. البته قلعه‌نویی تقریباً ۲ برابر گل‌محمدی در آسیا مربیگری کرده و در ۵۵ بازی به این آمار رسیده؛ در صورتی‌که گل‌محمدی ۲۸ بار تجربه مربیگری در آسیا را دارد.
پس از یحیی، برانکو قرار دارد که ۱۵ بار طعم پیروزی در این مسابقات را چشید. منصور ابراهیم‌زاده سرمربی سال‌های نه‌چندان دور ذوب‌آهن در رده چهارم سرمربیان موفق تیم‌های ایرانی جای دارد؛ این مربی که سابقه صعود به فینال مسابقات را هم دارد، ۱۳ بار برنده از زمین خارج شده است.
*برانکو بهترین مربی پرسپولیس
از ۱۶ پیروزی یحیی در آسیا، ۱۲ پیروزی در پرسپولیس به دست آمده و این مربی ۴ برد در ذوب‌آهن کسب کرده است؛ با این آمار، یحیی در پرسپولیس پس از برانکو دوم است که ۱۵ برد در پرسپولیس داشته است. گل‌محمدی اگر در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس به ۴ پیروزی دیگر دست یابد، بهترین مربی تاریخ این باشگاه خواهد شد و به رکورد بیشترین تعداد بردی که یک مربی در یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده دست خواهد یافت. نکته جالب اینکه تمام موفقیت آسیایی پرسپولیس با برانکو و یحیی شکل گرفته و هیچ مربی دیگری در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم بیشتر از ۳ پیروزی به دست نیاورده است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی