[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آغاز آزادراه و مسکن با رئیس دولت ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ۴۲۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در فارس تأمین شده که عمده کمبود زمین در شیراز، استهبان و زرقان است؛ در شیراز برای حدود ۴۸هزار واحد، و استهبان و زرقان هرکدام یک‌هزار واحد کمبود زمین داریم.
محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به در نظر گرفتن سایت کمیل‌آباد به عنوان محلی برای احداث مسکن ملی در شهر شیراز گفت: پیمانکار این سایت ۲۷۰۰ واحدی که برای اجرای طرح مسکن ملی در شیراز در نظر گرفته شده، شرکت سکاف است.
وی همچنین اعلام کرد: ثبت‌نام برای مسکن ملی ۱۵۴هزار واحد بوده که ۱۵۰هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند؛ برای ۹۲هزار نفر زمین تأمین شده که علت تأمین نشدن زمین باقی‌مانده متقاضیان تاکنون، کمبود زمین در اطراف شیراز بوده است؛ اما مسیرها را برای تأمین زمین دنبال می‌کنیم.
طالبان ادامه داد: از ۹۲هزار زمین تأمین‌شده، ۷۲هزار نفر آورده اولیه را پرداخت کردند؛ 52هزار پروانه هم صادر و ۴۵هزار فونداسیون نیز اجرا شده است.
وی اضافه کرد: ۴۲۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در فارس تأمین شده که عمده کمبود زمین در شیراز، استهبان و زرقان است؛ در شیراز برای حدود ۴۸هزار واحد و استهبان و زرقان هرکدام یک‌هزار واحد کمبود زمین داریم.
طالبان در این نشست صمیمانه به این نکته هم اشاره کرد که از ابتدای ثبت‌نام نهضت ملی در کشور، این طرح در کلان‌شهرها به سمت شهرهای جدید سوق داده شده، اما در شیراز فقط یک شهر جدید صدرا را داریم و ۱۰هزار نفر در صدرا را نیز توانسته‌ایم به شیراز منتقل کنیم.
او در این خصوص گفت: به جز شهرهای بزرگ استان، در سایر شهرستان‌ها مسکن‌های ملی یک و دوطبقه هستند، اما در شیراز، جهرم، فسا، مرودشت و کازرون پروژه‌ها به صورت ۴طبقه روی پیلوت اجرا می‌شود.
طالبان اعلام کرد که استان فارس از نظر تأمین زمین و از نظر توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی مقام اول کشور را دارد و اکثر پروژه‌های مسکن ملی به صورت کشویی اجرا می‌شود و در شهرک والفجر شیراز همین روش، پیشرفت خوبی داشته است.
 وجود ۸۹ سایت در بحث ملی مسکن استان فارس
او از وجود ۸۹ سایت در بحث ملی مسکن در استان خبر داد و اظهار کرد: از این 89 سایت تنها عملیات آماده‌سازی ۱۱ سایت آغاز نشده است و در سفر رئیس‌جمهور ۱۲۷۸ هکتار در ۲۸ هکتار آغاز عملیات آماده‌سازی خواهیم داشت.
طالبان با اشاره به اعطای وام به متقاضیان مسکن ملی عنوان کرد: به هر واحد ۵۵۰میلیون تومان وام اختصاص داده می‌شود و در بحث مسکن ملی، بحث خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی را هم داریم.
او در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص کیفیت احداث سازه‌ها در مسکن ملی نیز گفت که در استان فارس و به ویژه شیراز، ساختمان‌سازی به شکل مطلوب و خوب انجام می‌شود. طالبان درمورد میزان کمبود زمین برای اجرای طرح مسکن ملی در شیراز اعلام کرد: حدود ۷۰۰ هکتار زمین برای مسکن ملی در شهر شیراز کم داریم.
او همچنین اعلام کرد که کلنگ ۵۵هزار واحد در سفر ریاست‌جمهوری به استان به زمین زده خواهد شد.
این مقام مسئول در خصوص اقدام راه و شهرسازی فارس در زمینه حمایت از جوانی جمعیت هم گفت: برای عزیزانی که ۳ فرزند دارند، ۱۰۴۰ قطعه در نظر گرفته شده که ۶۸۵ مورد تحویل شده است.
 افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان در سفر رئیس‌جمهور
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان در سفر رئیس‌جمهور گفت: آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد، اما دغدغه ما ورودی از سمت گویم است که ممکن است ترافیک ایجاد کند. طالبان تصریح کرد: مسئولان عمرانی در ادوار گذشته باید برای احداث آزادراه، احداث زیرگذر گویم را شروع می‌کردند. خوشبختانه دکتر اسدی، شهرداری شیراز استارت زیرگذر گویم را زد و البته تا یک سال دیگر این زیرگذر اتمام خواهد شد. وی همچنین گفت: امروز قطعه یک و سه آماده افتتاح است، اما قطعه ۲ ممکن است تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری برسد؛ این آزادراه ۲۲۵ کیلومتر و بزرگ‌ترین آزادراه کشور است که یک مرتبه به بهره‌برداری می‌رسد.
 فارس در تأمین زمین مسکن ملی جایگاه برتر کشوری دارد
حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در این نشست به این مهم اشاره کرد که حداقل در هر هفته ۲ تا ۴ جلسه در خصوص مسکن ملی در سطح مدیریت کلان استان داریم و برای پیشرفت نهضت ملی تلاش می‌کنیم. او ادامه داد: در بحث تأمین زمین با اقدامات خوب مدیرکل راه و شهرسازی فارس برای تأمین زمین در جایگاه برتر در کشور قرار داریم و لازم به ذکر است که آمار اعلام شده تأییدشدگان متقاضی مسکن ملی در استان فارس، رقم واقعی است. حمیدی در خصوص اعطای وام نیز اظهار کرد: بانک مسکن بانک اصلی بوده، اما تلاش شد تا بانک‌های دیگری مثل بانک ملی به مدار بپیوندند. وی به این نکته هم اشاره کرد که ۴۰ درصد از نهضت ملی سالانه به عهده بنیاد مسکن است و برای ۲۱هزار و ۱۹۴ واحد در استان تاکنون پروانه گرفته‌ایم. حمیدی با اشاره به اینکه سه گروه ساخت در بنیاد مسکن داریم، بیان کرد: یک گروه خودمالک، یک مدل، گروه‌ساز که چند نفر کار خود را به پیمانکار می‌سپارند و بنیاد بر کار آن نظارت دارد و یک گروه هم مثل پروژه اکباتان شهر صدرا بنیادساخت است. وی در این نشست همچنین اعلام کرد: توافقی با استانداری و راه و شهرسازی فارس کرده‌ایم تا در روستاهای واقع در حریم شهر، زمین با فرمت ویلایی تأمین شود و به متقاضیان مسکن ملی قابل اجرا در روستا واگذار کنیم؛ همچنین برای این متقاضیان در تلاش هستیم تا وام روستایی ۴ درصد از ۲۰۰ به ۳۵۰میلیون تومان افزایش یابد و همچنین بازپرداخت وام روستایی از ۱۲ سال به ۲۰ سال برسد. او به این موضوع هم اشاره کرد که در سفر رئیس‌جمهور بیش از ۷هزار واحد مسکن روستایی در فارس افتتاح خواهد شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی