[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کارنامه روشن بانوان پاک‌دامن ایرانی در انقلاب اسلامی، روزنامه شیراز نوین

در یک رویداد بی‌نظیر فرهنگی، به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر رحمت(ص) و هفته وحدت، ۷۰ دانش‌آموزِ دخترِ ۱۴ تا ۱۸ سال برگزیده جشنواره‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و علمی که در سطح مدارس، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار شده بود، به اردوی فرهنگی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند. در این اردوی شش‌روزه که به همت شرکت عمران صدرا با همکاری شهرداری صدرا و با محوریت و هدایت حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، امام‌جمعه محترم شهر صدرا برگزار شده است، دانش‌آموزان ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، در مراسم جشن‌های هفته وحدت و کارگاه‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی، معرفت‌شناسی و بصیرت‌افزایی نیز حضور می‌یابند.
 خلوص نیت، شرط اساسی قبولی اعمال
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهر صدرا در جلسه هماهنگی سفر از مسئولان شرکت عمران شهر جدید صدرا، شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در اجرای چنین رویداد عظیم فرهنگی‌مذهبی همکاری نمودند، تقدیر و اظهار امیدواری کرد: اینگونه اقدامات ادامه‌دار باشد. او مسئولان سفر را به داشتن اخلاص در عمل توصیه و اظهار کرد: در تمام لحظات خدمت به زائران امام رضا(ع)، داشتن خلوص نیت شرط قبولی عمل است که ان‌شاءالله توشه سفر آخرت همه دست‌اندرکاران شود.
 دشمن کرامت زنان را نشانه گرفته است
مهندس مهدی پوربهی، نماینده عالی دولت در شهر صدرا و مدیرعامل شرکت عمران صدرا نیز ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) گفت: دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به جایگاه زنان داشته و در آیات و سوره‌های قرآن نیز به این جایگاه اشاره شده است؛ همچنین یکی از آموزه‌های رسول‌خدا(ص) که به صورت‌های مختلف در سخن و سیره ایشان تکرار شده، اعتقاد به کرامت زن است و تکریم زنان یکی از نشانه‌های ایمان ذکر شده است. در حقیقت رسول اکرم(ص) به زنان هویت انسانی بخشید و همین امر موجب گردید که زنان با ظهور اسلام به رشد فکری، علمی و شخصیتی قابل‌توجهی برسند و همین درخشش‌ها و موفقیت‌های فراوان زنان مسلمان در سطح جهان موجب شده که دشمنان قسم‌خورده اسلام برای مقاصد شوم خودشان کرامت زنان را نشانه بگیرند. او با اشاره به رشادت‌های زنان در طول تاریخ به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: بانوان پاک‌دامن ایران اسلامی در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی نقش فعال داشتند و اکنون در فضایی که دشمن، جوانان و نوجوانان ما را هدف جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی قرار داده است، هم‌زمان با هفته وحدت و در سالروز ولادت پیامبر(ص) با استعانت از ایشان و با محوریت و هدایت نمایندگی ولی‌فقیه در شهر صدرا و همکاری شهرداری و شورای اسلامی و ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین(ع)، 70 نفر از دانش‌آموزان نخبه و ممتاز شهر صدرا را به اردوی فرهنگی، زیارتی، معرفتی، تربیتی و بصیرتی شهر مقدس مشهد اعزام نمودیم که عملیاتی برای تعمیق معنویت، افزایش بصیرت، شناخت جایگاه والای زن در اسلام و نقش بی‌بدیل او محسوب می‌شود. نماینده عالی دولت در شهر صدرا با تأکید بر اینکه باید در مدل‌های ذهنی تغییر ایجاد کنیم تا بتوانیم قدمی در راه ایجاد جامعه مهدوی برداریم، گفت: بانوان شهر صدرا در فعالیت‌های مختلف اجتماعی‌فرهنگی و امور خیر پیشتاز هستند؛ لذا آمادگی دارند در مقابل تهدیدات دشمن، فرامین حضرت آقا را لبیک بگویند و در ساختن آینده‌ای روشن نقش خود را ایفا نمایند.
 خادمی زائران امام رضا(ع) افتخاری بزرگ است
مهندس مرتضی زارع، فرمانده بسیج شرکت عمران صدرا و مسئول کاروان اعزامی نیز مسئولیت خادمی زائران امام رضا(ع) را افتخاری بزرگ عنوان و اظهار کرد: باید به تأسی از پیامبر رحمت(ص) و امامین انقلاب و سردار سلیمانی عزیز برای دختران و بانوان سرزمینمان ارزش و اعتبار قائل شویم و برای دغدغه‌های آنان پاسخ درخور و مناسبی داشته باشیم.
 دختران نسبت به نقش خود در جامعه آگاه باشند
مهندس علی صفری، مسئول دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر صدرا نیز گفت: دختران جامعه ما باید نسبت به نقش و مسئولیت خودشان در ارتباط با خانواده، همکلاسی، جامعه و کشور آگاه و حساس باشند. او درخصوص برنامه‌های سفر مشهد مقدس توضیح داد: سخنران و مهمان ویژه این رویداد خانم دکتر بتول فلاح‌مراد، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی و پژوهشگر حوزه جوان و نوجوان هستند که با برگزاری کارگاه‌های عملی و گفت‌وگومحور تحت عنوان کارگاه «آینه و کاشی»، «پشت پرچین‌ها» و کارگاه «به نام عشق» با محوریت هویت ایرانی اسلامی دختران و موضوع مهرورزی برگزار می‌گردد.
 جشنواره «روایت سفر» برگزار می‌شود
مهندس زهرا زارع، مسئول امور بانوان شرکت عمران صدرا نیز از تشکیل یک کانال در شبکه‌های اجتماعی با عضویت دختران زائر و مادرشان خبر داد و گفت: مادران روزانه از طریق این کانال از برنامه‌های سفر اطلاع پیدا می‌کنند؛ همچنین طی فراخوانی از مادران خواسته شده از طریق دل‌نوشته‌ای کوتاه دختران خود را به امام رضا(ع) بسپارند و به قید قرعه به تعدادی از آنان یادبودی اهدا می‌شود. زارع ضمن بیان اینکه کتاب «من با خدای کوچکم قهرم» از دکتر عباسی ولدی به دانش‌آموزان هدیه داده می‌شود و مسابقه‌ای نیز طراحی می‌گردد، از برگزاری جشنواره تولید محتوای «روایت سفر» خبر داد و گفت: در جشنواره «روایت سفر» آثار و روایات دانش‌آموزان از این رویداد فرهنگی مذهبی در قالب دل‌نوشته، عکس و فیلم دریافت و پس از داوری به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
 ابراز خوشحالی دانش‌آموزان از حضور در سفر معنوی
غزال غفوری، ۱۶ساله که یکی از رتبه‌های برتر رشته علوم انسانی مدرسه رضوان است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از اینکه بعد از ۷ سال برای سومین بار به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شود، ابراز خوشحالی کرد. آیلار زارع از مدرسه رودکی برگزیده مسابقه «خاطره‌ای از شهدا» که زائر اولی است، از اینکه به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شود، بسیار خوشحال است و می‌گوید امام مهربان ما هوای دل همه دوستدارانشان را دارند. فاطمه جوکار نیز که در اتوبوس روی صندلی خود نشسته و غرق در خواندن کتاب «گلستان یازدهم» است، حس و حال خود از اینکه به دیدار امام مهربانی‌ها می‌رود را مثل داشتن آرامشی غیرقابل‌بیان توصیف کرد. آیدا احمدی نیز یکی دیگر از زائران امام رضا(ع) است و از اینکه می‌تواند دوباره به حرم برود و برای همه دعا کند، بسیار خوشحال است. یاسمن نوروزی نیز در پاسخ به سؤال خبرنگار ما، همسفر خوب را فردی اهل دل می‌داند و می‌گوید همسفر من باید کمک کند تا بتوانیم بیشترین بهره معنوی را از سفر خویش داشته باشیم. راضیه زارعی نیز همسفر خوب را دیدگاه خود می‌داند و آن بینشی که نسبت به مسائل دارد و به وی کمک می‌کند بتواند دستاوردهای بیشتری از سفر خود داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی