[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران، روزنامه شیراز نوین

هم‌زمان با هفته وحدت، اولین نشست هم‌اندیشی با مشتریان ارزنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به میزبانی مدیریت شعب استان فارس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان فارس، این مراسم با حضور مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مدیر شعب استان فارس و با همراهی جمعی از مسئولان و فعالان حوزه‌های صنعت، بازرگانی، مدیریت شهری، آموزش‌وپرورش، انرژی، سلامت، اصناف، کسب و کارهای خرد و کلان که در زمره مشتریان ارزنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس قرار می‌گیرند، برگزار شد.
 قرض‌الحسنه معامله با پروردگار متعال است
مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه چشم‌انداز این مجموعه برای سه سال آینده افزایش منابع به میزان یک‌هزار همت است، اظهار داشت: فعالیت در حوزه بانکداری قرض‌الحسنه اجر اخروی و دنیوی به همراه دارد. دکتر «روح‌الله قاسمیان» با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد پرسعادت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: امروزه شجره طیبه انقلاب اسلامی زیر سایه حضرت ولیعصر(عج)، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاش‌های دولت سیزدهم و سلحشوری‌های رزمندگان به‌عنوان یکی از قدرت‌های مطرح جهانی نقش‌آفرینی می‌کند.او با اشاره به این موضوع که در آستانه شانزدهمین سالگرد تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار داریم، بیان کرد: این مجموعه توانمند با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه شکل گرفت و طی شانزده سال تلاش توانسته است جایگاه ارزنده‌ای در شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص دهد. به گفته این مقام مسئول، در ارزیابی وزارت اقتصاد در سال 1401 بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با 4260 میلیارد تومان و کارمزد صفر تا 4 درصد به‌عنوان سودسازترین دستگاه وزارت اقتصاد معرفی شده است. وی شمار مشتریان این بانک را بالغ بر 16 میلیون اعلام کرد و افزود: سرمایه اولین تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معادل پانزده هزار میلیارد ریال بود و هم‌اکنون با یکصد هزار میلیارد ریال در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت مثبت اقتصادی دارد.
 ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در شئونات زندگی اجتماعی
مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از اهداف کلان این مجموعه را ترویج فرهنگ غنی قرض‌الحسنه در شئونات زندگی اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه پرداخت تسهیلات بیش از 16 میلیون فقره وام به مشتریان پرداخت کرده است. دکتر قاسمیان با اشاره به این موضوع که طرح‌های متنوع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی است، بیان کرد: روزانه 10 هزار مشتری به صورت آنلاین وارد درگاه بانک قرض‌الحسنه مهر می‌شوند و روزانه در حدود 10 هزار فقره وام به مشتریان پرداخت می‌کنیم که تفاوت معناداری با بانک‌های تجاری دارد. وی با قدردانی از تلاش‌های نیروی انسانی از آنها به‌عنوان سرمایه اصلی بانک مهر یاد کرد و افزود: پروردگار متعال سفارش مؤکدی بر خدمت‌رسانی به جامعه دارد و بسیاری از کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از 6 صبح تا پاسی از شب مشغول خدمت‌رسانی هستند. او با اشاره به برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای جذب مشتریان گفت: امیداوریم تا 5 سال آینده 40 میلیون مشتری جذب بانکداری قرض‌الحسنه شود و در این راستا طی 18 ماه گذشته بیش از 3 میلیون و پانصد هزار نفر به مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزوده شده است. رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه مشتریان می‌توانند از سهام به‌عنوان ضمانت وام بهره‌برداری کنند، اظهار داشت: در راستای پاسخ‌گویی به مطالبات مشتریان، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بدون ضامن و با اعتبارسنجی در دستور کار قرار گرفته است. وی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی پلتفرم Q-Bnak برای اولین بار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: مشتریان می‌توانند با کسب امتیازات لازم به صورت آنلاین از تسهیلات 50 میلیون تومانی در مدت‌زمانی کمتر از 60 دقیقه استفاده کنند.
 رشد سه برابری منابع در دولت سیزدهم
دکتر قاسمیان با اشاره به این موضوع که طی 20 ماه گذشته رشد سه برابری منابع را تجربه کردیم، بیان داشت: افزایش 70 همت به 220 همت اقدام ارزنده ای بود که در دولت سیزدهم محقق شد؛ همچنین در حوزه تراکنش‌ها رتبه دوم شبکه بانکی کشور را در اختیار داریم. او در زمینه موفقیت‌های بین‌المللی هم خاطر نشان کرد: بنابر گزارش نشریه تخصصی بنکر در سال 2023، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمره هزار بانک برتر دنیا قرار گرفت و در حوزه ذخیره سرمایه به‌عنوان برترین بانک منطقه غرب آسیا معرفی شد و عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام را به خود اختصاص داده است. مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعلام این خبر که کمترین میزان معوقات بانکی با 0.38 درصد متعلق به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، اظهار داشت: خوش‌حسابی و فرهنگ‌مداری اقتصادی مشتریان در حالی اتفاق می‌افتد که در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سالیانه بیش از 3 میلیون فقره وام پرداخت می‌شود. وی از اعتماد مردم به بانکداری قرض‌الحسنه به‌عنوان سرمایه‌ای گران‌قیمت یاد کرد و افزود: با ارائه طرح‌های کارشناسی به دنبال به صفر رساندن کارمزدهای تسهیلات خرد هستیم و با اخذ مجوز از بانک مرکزی درصدد آماده‌سازی زیرساخت‌ها در شبکه بانکداری برای اجرای این فرآیند می‌باشیم.
 افزایش سقف تسهیلات تا 20 میلیارد ریال
دکتر قاسمیان از اتخاذ راهکارهای تأمین مالی قرض‌الحسنه برای پشتیبانی از جامعه خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم با حمایت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی سقف پرداخت وام‌ها در بخش حقیقی از 50 میلیون به 300 میلیون تومان و در حوزه حقوقی تا سقف 750 میلیون تومان افزایش یافته و به دنبال ارتقای آن تا 20 میلیارد ریال هستیم. این مقام مسئول  در بخش دیگری از سخنانش از استقبال همه‌جانبه از طرح مهریار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: در قالب این طرح به بیش از 700 هزار کارمند در بخش‌های دولت و خصوصی در دو هزار مجموعه ارائه خدمات می‌کنیم و این استقبال سبب شد تا طرح مهریار پلاس را با سطح هم‌افزایی بیشتر در دستور کار قرار دهیم.
 «روز مشتری» فرصتی برای هم‌اندیشی
او از استان فارس به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کشور یاد و عنوان کرد: موفقیت‌های فارس در زمینه افزایش منابع و خدمت‌رسانی مطلوب به مشتریان سبب شد تا در «روز مشتری» برای اولین بار میزبان مشتریان ارزنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شیراز باشیم. رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: یکی از اهداف اصلی در تعریف «روز مشتری» فرصتی برای هم‌اندیشی و شنیدن نظرات مشتریان است. پیشنهادات ارزنده مشتریان در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی ستاد مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و اجرایی می‌شود.
 رشد 9 برابری منابع در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان فارس
در ادامه این مراسم مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس، عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب را رمز پیشرفت و تعالی کشور در همه حوزه‌ها دانست. «بهزاد شمس الدینی» با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: موفقیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پرتو اعتماد و حمایت‌های مشتریان و تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان این مجموعه میسر شده است. او با اشاره به این موضوع که استان فارس رتبه اول جذب منابع در کل کشور را به خود اختصاص داده است با ارائه آمار و ارقامی افزود: در سال 1399 میزان منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس معادل 10 هزار 815 هزار میلیارد بود که امروزه به همت مشتریان میزان منابع با رشد 9 برابری به بیش از 88 هزار میلیارد رسیده است. مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس، فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راهی برای فعالیت در همه عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس برای دو سال متوالی رتبه اول برنامه عملیاتی در کل کشور را به خود اختصاص داده است. شمس الدینی این موفقیت‌های ارزنده را محصول اعتماد و نگاه مثبت مردم به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ارزیابی کرد و بیان داشت: کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس با تلاش خستگی‌ناپذیر زمینه‌ساز این موفقیت های بزرگ شدند که عملکرد آنها شایسته تقدیر است. وی در بخش پایانی سخنانش از مشتریان معزز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان سفیران فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه یاد کرد و افزود: امیدواریم کیفیت ارائه خدمات به مشتریان سیر صعودی طی کرده و شاهد رشد رضایت‌مندی باشیم.
 حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از صنایع خرد و کلان
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس یکی از مشتریان ارزنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که در این نشست هم‌اندیشی گفت: در شرایطی که بسیاری از بانک‌ها از شیوه بانکداری نوین جهانی تبعیت نمی‌کنند، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جهت حمایت و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه گام‌های پرتوانی برداشته است. سهراب شرفی با تقدیر از گنجاندن «روز مشتری» در تقویم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: ارائه تسهیلات بانک‌های تجاری با نرخ 30 درصد برای بسیاری از صنایع و به ویژه واحدهای کوچک تولیدی کمرشکن است و با اتخاذ راهکار بانکداری قرض‌الحسنه می‌توان در این حوزه گام‌های مؤثری برداشت. او با قدردانی از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه حمایت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی که دچار مشکلات عدیده اقتصادی هستند، اظهار داشت: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در پویایی کشور نقش مهمی دارد. به گفته عضو اتاق بازرگانی فارس، دغدغه فعالان اقتصادی همیشه معیشت مردم بوده و به گواه تاریخ بسیاری از زیرساخت‌ها در حوزه‌های آموزش، درمان، رسیدگی به کودکان بی‌سرپرست و سالمندان و مواردی از این‌دست به همت آنها ایجاد شده است.
 ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با تولید محتوا
مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیرامون موارد مطرح‌شده گفت: در حوزه توسعه کسب و کار، طرح سفر کارت برای رونق سفرهای زیارتی و سیاحتی تدوین شده و به دنبال ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر در حوزه‌های بهداشت و درمان هستیم. همچنین با با طرح مهریار پلاس به دنبال حمایت از صنایع کوچک هستیم و به زودی مصوبه آن به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. قاسمیان سخنانش پیرامون شیوه تبلیغات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: رویکرد تبلیغاتی ما به صورت هدفمند و با مدیریت بهینه منابع صورت می‌پذیرد؛ به همین دلیل به دنبال ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با تولید محتوا در افکار عمومی جامعه هستیم.
 ارائه پیشنهاد برای کارت انرژی
قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق شیراز در این نشست هم‌اندیشی پیشنهاد طرح کارت انرژی برای افراد حقوقی و حقیقی را مطرح کرد و گف: این طرح می‌تواند در حوزه فروش انشعاب و پرداخت بهای برق مصرفی مزایای قابل‌توجهی داشته باشد. مولودیان با قدردانی از پرسنل سخت‌کوش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: استفاده از طرح مهریار مزایای دوچندانی دارد و بر همین اساس پرداخت حقوق کارکنان به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منتقل شده است.
 خدمت‌رسانی بانک قرض‌الحسنه مهر در مناطق محروم
مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیرامون موارد مطرح‌شده، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در روستاهای محروم استان هرمزگان به مددجویان تسهیلات 105 میلیون تومانی اعطا کرد که با سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی درآمد پایدار و مناسبی را برای اقشار کم‌برخوردار جامعه به همراه داشته است. دکتر قاسمیان با اشاره به این موضوع که به دنبال ایجاد شهرک خورشیدی در یکی از مناطق محروم با همین رویکرد هستیم، اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها، نقش ارزنده‌ای در حوزه‌های مولدسازی، حمایت از اقشار کم‌برخوردار با ایجاد درآمد پایدار، تأمین انرژی پاک و مواردی از این‌دست دارد.
 همکاری آموزش‌وپرورش با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
معاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس در این نشست هم‌اندیشی از عملکرد مطلوب کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس قدردانی کرد. زارعی با اشاره به این موضوع که بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه فرهنگیان با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر در کمتر از 24 ساعت برطرف شده است، اظهار داشت: مجموعه آموزش‌وپرورش استان فارس با بیش از 62 هزار پرسنل فرهنگی، نزدیک به یک میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد. به گفته این مقام مسئول حساب پوشاک و سرویس مدارس شهر شیراز با تراکنش بیش از 500 میلیارد تومانی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منتقل شده است. او در ادامه افزود: با توجه به گستردگی خانواده بزرگ آموز‌ش‌وپرورش و دانش‌آموزان به نظر می‌رسد که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باید طرحی نو برای پاسخ‌گویی به نیازها تدارک ببیند.
 نواختن زنگ قرض‌الحسنه در مدارس
مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این‌باره گفت: به دنبال اجرایی‌سازی زنگ قرض‌الحسنه در مدارس هستیم. قاسمیان با اشاره به راه‌اندازی این طرح در 5 مدرسه کمتر‌برخوردار در هر استان بیان کرد: با اتخاذ این راهکار، کارت بانکی برای دانش‌آموزان 7 تا 15 سال صادر می‌شود و بدین وسیله به دنبال ترویج فرهنگ غنی قرض‌الحسنه در مدارس هستیم. او از رایزنی با وزیر آموزش‌وپرورش به منظور گنجاندن مفاهیم قرض‌الحسنه در کتب درسی خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح، ارتقای سواد مالی خانواده با استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان است.
 گشایش‌های اقتصادی با تفکر قرض‌الحسنه
مدیر منابع انسانی و عضو هیئت‌مدیره شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در این نشست هم‌اندیشی از تفکر قرض‌الحسنه به‌عنوان روکردی مؤثر در راستای گشایش‌های اقتصادی یاد کرد. دوران از همکاری مدون این مجموعه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و افزود: با توجه به مزایای خوب طرح مهریار از این طرح برای پرداخت حقوق بخشی از پرسنل پیمانکاری شرکت زاگرس جنوبی استفاده شده و در صورت کسب مجوزهای لازم، بخشی از حقوق پرسنل رسمی هم از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این‌باره گفت: براساس مجوز وزارت اقتصاد، مجوز پرداخت حقوق شرکت‌های دولتی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران داده شده و هم‌اکنون برخی از ارکان زیرمجموعه وزارت نفت هم در این زمینه همکاری دارند. دکتر قاسمیان با اشاره به مزایای طرح مهریار پلاس گفت: پرداخت حقوق ماهیانه از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیامدهای مثبت زیادی برای مدیریت و کارکنان مجموعه خواهد داشت و می‌توانند از مزایای بیمه عمر و سایر تسهیلاتی که به دنبال دارد، به نحو مطلوبی برخوردار شوند.
 دعوت به مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پروژه‌های سرمایه‌گذاری
شهردار داراب در این نشست هم‌اندیشی با آسیب‌شناسی برخی از چالش‌های پیش رو اظهار داشت: کارکنان مدیریت شهری در قبال همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مزایای خوبی بهره‌مند شدند، اما در حوزه تبیین برخورداری سازمان از طرح‌های بانک مهر هنوز اطلاع‌رسانی مطلوبی انجام نشده است. جاویدی مهم‌ترین رسالت شهرداری‌ها را خدمت‌رسانی به شهروندان برشمرد و گفت: باید دید بانک‌ها چه تسهیلاتی می‌توانند برای تجهیز امکانات و گسترش زیرساخت‌های شهری ارائه کنند. او خواستار مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پروژه‌های مشارکتی سرمایه‌گذاری شد و افزود: شهرداری‌ها در این حوزه از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار هستند و امیدواریم همکاری مدونی در این حوزه شکل گیرد. رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این‌باره اظهار داشت: طرح و ایده‌هایی برای تجمیع سرمایه در دستور کار است که در مرحله بررسی کارشناسی قرار دارد.
براساس این گزارش، شایان ذکر است اولین نشست هم‌اندیشی با مشتریان ارزنده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به میزبانی مدیریت شعب استان فارس برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی