[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

والیبال چگونه به پاریس می‌رسد؟، روزنامه شیراز نوین

پاسخ مهم‌ترین سؤال درباره والیبال ایران اینجاست؛ برای رسیدن به مهم‌ترین پاسخ درباره والیبال ایران این گزارش را بخوانید.
به گزارش ورزش سه، همانند دوره‌های گذشته المپیک دوازده تیم در المپیک حضور خواهند داشت که فرانسه با توجه به میزبانی المپیک ۲۰۲۴ از همین الان سهمیه را کسب کرده و دیگر تیم‌ ها باید برای یازده سهمیه دیگر تلاش کنند.
به همین منظور مسابقات انتخابی المپیک بین ۲۴ تیم که بهترین رنکینگ را داشتند در سه گروه هشت تیمی برگزار می‌شود و از هر گروه دو تیم مستقیما به المپیک صعود می‌کنند؛ تیم‌های هر گروه به صورت دوره‌ای هفت بازی انجام خواهند داد.
*گروه یک؛ خیلی کار سخت شد
از گروه یک مسابقات که در شهر ریودوژانیرو برزیل در حال برگزاری است، تاکنون تیم‌ها چهار مسابقه انجام داده‌اند که تا اینجای کار آلمان با کسب چهار پیروزی در صدر جدول قرار گرفته و فاصله بسیار کمی تا صعود مستقیم به المپیک دارد. تیم‌های کوبا، ایتالیا و برزیل نیز با سه پیروزی و یک شکست به دنبال گرفتن دیگر سهمیه این گروه هستند. تیم‌های اوکراین، جمهوری چک، ایران و قطر نیز در فاصله سه بازی به پایان مسابقات این گروه شانس خود را برای صعود مستقیم از دست داده‌اند.
*گروه دو؛ به امید صعود مستقیم ژاپن
گروه دوم مسابقات انتخابی المپیک در شهر توکیو ژاپن در حال برگزاری است که تیم ملی والیبال آمریکا و اسلوونی از چهار بازی چهار برد به دست آورده‌اند و در فاصله سه هفته مانده به پایان بازی‌های این گروه از شانس خوبی برای صعود برخوردارند. پس از این، دو تیم‌ صربستان و ژاپن قرار دارند که با سه پیروزی و یک شکست در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند و منتظر لغزش دو تیم آمریکا و اسلوونی هستند تا خود را به جمع دو تیم اول برسانند. رقابت در این گروه بسیار جذاب دنبال می‌شود و تیم‌های مصر، فنلاند و تونس نیز از دیگر تیم‌های این گروه هستند که با شکست‌هایی که خورده‌اند دیگر شانسی برای صعود مستقیم ندارند.
*گروه سه؛ این لهستان فقط طلای المپیک می‌خواهد
در گروه سوم مسابقات که در شهر ژیان چین در حال برگزاری است، لهستان قهرمان لیگ ملت‌های والیبال و اروپا با چهار پیروزی که کسب کرده فاصله چندانی با یک صعود بی‌دردسر ندارد، اما اوج جذابیت برای تیم دوم صعودکننده این گروه بین کانادا، بلژیک و آرژانتین خواهد بود؛ جایی که کانادا و آرژانتین سه پیروزی از چهار مسابقه کسب کرده‌اند و بلژیک نیز دو برد به دست آورده است. فقط سه بازی به پایان این مسابقات این گروه مانده و لغزش هر تیمی می‌تواند به منزله از دست رفتن سهمیه مستقیم المپیک باشد. چین، مکزیک و در کمال ناباوری هلند با نیمیر عبدالعزیز از این گروه تقریباً شانسی برای صعود مستقیم ندارند.
*اما مهم‌ترین بخش داستان
پس از آنکه تمامی مسابقات سه گروه به اتمام برسد شش تیم صعود کننده به همراه فرانسه هفت تیم حاضر در المپیک خواهند بود و تکلیف پنج تیم باقی‌مانده از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال پس از پایان دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در فصل ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد. 
با توجه به عدم صعود قطعی مستقیم نمایندگان آفریقا یکی از این پنج سهمیه به آفریقایی‌ها خواهد رسید و اگر ژاپن نتواند سهمیه مستقیم المپیک را از گروه خود به دست بیاورد با توجه به اینکه فاصله‌ای نزدیک به صد امتیاز با ایران رقیب آسیایی خود در رنکینگ ایجاد کرده به احتمال زیاد سهمیه آسیا را از آن خود خواهد کرد و سه سهمیه باقی‌مانده نیز به تیم‌هایی که بهترین رتبه را در رنکینگ جهانی دارند خواهد رسید. با توجه به رتبه چهاردهمی، ایران کار بسیار سختی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد داشت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی