[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عجیب اما واقعی؛ این غذاها را نخورید چاق می‌شوید!، روزنامه شیراز نوین

دکترای تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مغز ما بر روی این ۲۰ درصد حساب کرده و با نخوردن صبحانه بدن ما تغییر سوخت و ساز داده و فرد دچار افزایش قند خون، پرخوری‌های بعدی، اشتهای زیاد و تجمع زیاد چربی در شکم می‌شود.
به گزارش صد آنلاین، عبدالرضا نوروزی، دکترای تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیرامون موضوع عوارض نخوردن صبحانه در دانش‌آموزان گفت: کودکان به طور متوسط بین هفت ساعت خواب شبانه دارند که در این مدت تمام ذخایر قند بدن مصرف شده و میزان آب بدن نیز به شدت کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه صبحانه باید مواد نشاسته‌ای و قندی و آب بدن را تأمین کند، افزود: هنگامی که بچه‌ها در منزل صبحانه میل نمی‌کنند تا زنگ تفریح اول تمرکز ندارند. بدن ما سیستم تنظیم سوخت و ساز دارد و برای این کار نیاز به سه وعده غذایی داریم و ۲۰ درصد از این میزان باید در قالب صبحانه باشد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مغز ما بر روی این ۲۰ درصد حساب کرده و با نخوردن صبحانه بدن ما تغییر سوخت و ساز داده و فرد دچار افزایش قند خون، پرخوری‌های بعدی، اشتهای زیاد و تجمع زیاد چربی در شکم می‌شود.
وی با بیان اینکه صبحانه نخوردن متابولیسم بدن را بر هم می‌زند، گفت: افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند در وعده‌های دیگر بیشتر غذا می‌خورند که باعث افزایش وزن بدن آنها می‌شود.
نوروزی با اشاره به اینکه صبحانه نخوردن و چاقی باعث بیماری‌های قلبی می‌شود، تأکید کرد: بوی بدن دهان نیز به علت کم‌آبی بعد از خواب و صبحانه نخوردن تشدید می‌شود؛ چراکه ترشح بزاق کم می‌شود. 
صبحانه حداکثر بعد از نیم ساعت بیدار شدن از خواب باید خورده شود و بعد از آن دیگر نمی‌توان اسم آن را صبحانه گذاشت.
این دکترای تغذیه و رژیم درمانی افزود: صبحانه باید حتماً دارای کربوهیدرات باشد؛ نان و پنیر و حتی نصف گردو بسیار مناسب است و خیار و گوجه‌فرنگی هم به خاطر فیبری که دارد، باعث تنظیم دستگاه گوارش شده و توصیه می‌شود. یک لیوان چای گرم به میزان ۲۰۰ سی‌سی به همراه یک قاشق مرباخوری شکر نیز گزینه مناسبی است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی