[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آیت‌الله شیرازی اسوه مجاهدت است، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
دومین پیش‌همایش مرجع مجاهد در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شد. این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، استاندار فارس، عضو مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه روحانیت شیراز، فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، فرمانده انتظامی فارس، مدیر حوزه علمیه فارس و جمعی دیگر از مدیران استانی و روحانیون با همراهی اصحاب رسانه در دارالعباده حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.
«مجاهدت» و «علمیت» ویژگی آیت‌الله شیرازی
نماینده ولی‌فقیه در فارس در این مراسم گفت: «مجاهدت» و «علمیت» دو ویژگی شاخص آیت‌الله شیرازی بود. حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام با اشاره به اینکه احترام به مقام مرجعیت همه ما را گرد یکدیگر جمع کرده است، اظهار کرد: آنچه این جمع را گرد هم آورده است، احترام به یک مرجع بزرگوار است که اسوه مجاهدت بودند. وی در ادامه به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله شیرازی اشاره کرد و افزود: دو عنصر علمیت و جهاد در شخصیت مرحوم شیرازی به صورت شاخص وجود داشت که همین دو عنصر موجب شد تا همه علاقه‌مندان به شخصیت ایشان را به خود جذب کند. نماینده ولی‌فقیه در فارس روایتی از امام صادق(ع) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امام صادق(ع) نقش علمای شیعه را وابسته به عنوان عالم بودن می‌دانند؛ از این رو باید یک نگاهی در خصوص عنوان «عالم بودن» و «حوزه علمیه شیراز» داشته باشیم. امام‌جمعه شیراز عنوان «دارالعلم» بودن برای شیراز در طول تاریخ چند قرن گذشته را به دلیل مرکزیت مطالعات عالی علوم دینی این شهر دانست و خاطرنشان کرد: شیراز در میان حوزه‌های علمیه صاحب یک مکتب است؛ کسانی که در این مکتب درس خوانده‌اند، به صورت ویژه درخشیده‌اند.
آیت‌الله شیرازی، تربیت‌یافته مکتب فقه جعفری
در ادامه این مراسم، استاندار فارس بر این نکته تأکید کرد که آیت‌الله شیرازی نمونه بارز تربیت‌یافته مکتب فقه جعفری است. محمدهادی ایمانیه گفت: آیت‌الله حاج سید عبدالله شیرازی در بعد فقاهت، شخصیتی علمی و مرجعی بزرگ، در تربیت و پرورش شاگرد، استاد و معلمی نیکو و زبردست در خدمات اجتماعی، پدری مهربان برای مردم و در جهاد و مبارزه و ستیز با ظالمان و دشمنان خدا، تجسم آیه «أَشِدَاءُ عَلَی الْکُفَارِ» بود. وی به ویژگی‌های آیت‌الله شیرازی اشاره کرد و گفت: ساده‌زیستی، مردم‌داری، شجاعت در امر به معروف، نترسیدن در مبارزه با کشف حجاب، غیرت دینی، برخورد با تواضع با طلاب و مردم از جمله ویژگی‌های این شخصیت مردمی بود.
عالمی مهذّب نفوس و خودساخته
دبیر جامعه روحانیت شیراز در این مراسم گفت: آیت‌الله شیرازی شبانه‌روز به مردم خدمت می‌کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین طاهری گفت: در مدت عمرم از ابتدای طلبگی که به دست ایشان و آیت‌الله والد ملبس شدم، در شخصیت ایشان چیزی جز عالمی مهذّب نفوس و خودساخته ندیدم؛ مرحوم آیت‌الله حاج سیدعبدالله شیرازی در خدمت مردم بود و هرکاری که مردم داشتند، شبانه‌روز مخلصانه انجام می‌دادند. تولیت آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله شیرازی در بُعد علمی شخصیتی قوی بود. در بین مراجع عظام تقلید پس از حضرت امام، ایشان شخصیت بزرگی در بعد مبارزه و جهاد بود. مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله شیرازی در بُعد علمی شاگردان بسیاری را تربیت کردند و اولین شخصیتی که خطاب مرجعیت امام داشتند، ایشان بود. همچنین حمایت از امام را داشتند و برای حمایت از امام از مشهد به تهران آمدند. وی به بُعد اجتماعی خدمات آیت‌الله شیرازی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در حمایت از روحانیت محرومان و رزمندگان در خط نخست بود؛ بنابراین باید برای اینگونه شخصیت‌های بزرگ که الگویی برای جامعه هستند، جلسات متعددی برگزار شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی