[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وظیفه شورای فرهنگ عمومی خدمت به مردم است، روزنامه شیراز نوین

 کریم آمالی- گروه شهرستان‌ها- آباده
جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام‌جمعه موقت آباده در سالن اجتماعات فرمانداری آباده برگزارشد. در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا دانا امام‌جمعه موقت آباده، فرهنگ عمومی را برای مسئولان اولویتی مهم دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در رأس امور و کارهای مسئولان باشد. تمامی دست‌اندرکاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید ساز و کار خود را با این شورا هماهنگ و اجرایی کنند. وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ بسیار اهمیت می‌دهند و آن را ضروری می‌دانند، بدان معناست که وظیفه اعضای شورای فرهنگ عمومی برای خدمت به مردم صدچندان است و باید رویدادها و ایده‌هایی برای مردم فراهم شود که خدای ناکرده مردم دچار یأس و ناامیدی نشوند. امام‌جمعه موقت آباده در ادامه افزود: نشاط و امیدآفرینی باید توسط مسئولان به مردم داده شود و فضای مجازی می‌تواند برای مردم امیدآفرین باشد و اگر کنترل نشود، همان روحیه یأس و ناامیدی بر مردم حاکم خواهد شد و این امر نیاز به ساختار و برنامه‌ریزی دقیق توسط تیم و کمیته‌های تخصصی دارد و امید که با تشکیل کارگروه‌های فنی و علمی بتوان به این مهم دست یافت. 
میثم ابراهیم‌زاده دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان آباده هم از جمله آسیب‌های جدی پیش روی مردم را یأس، ناامیدی و کم شدن آستانه صبر و طاقت مردم دانست و گفت: طبق بررسی‌های دقیق کارشناسان، از جمله مواردی که باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بوده است، همان کمبود فرهنگ و نبود آگاهی لازم تشخیص داده شده و بیشترین جرائم بر اثر عدم آگاهی مردم و توجه به شایعات فضای مجازی بوده است. وی در ادامه افزود: فضای مجازی ابزاری است که اگر کنترل نشود، تبعات ناخوشایندی را به دنبال دارد. اغتشاشات سال قبل نمونه بارز از افسارگسیختگی فضای مجازی بودکه دشمن با استفاده از این ابزار و فریب بعضی از نوجوانان و جوانان ما توانست به نقشه‌های شوم خود دست یابد. ایجاد روحیه شاد و بانشاط و امیدآفرینی در جامعه می‌تواند از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و... جلوگیری نماید. هادی فرخی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده در ادامه اظهار داشت: در سال‌های اخیر مصوبات بسیاری در شورای فرهنگ عمومی به تصویب اعضا رسیده و بحمدالله بسیاری از آنها اجرایی شده است. دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: تثبیت انجمن‌های ادبی و هنری، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های عفاف، حجاب و خانواده، برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای ویژه جوان و خانواده، فراهم نمودن سند زیست‌بوم، تشکیل شورای تحول فرهنگی، تشکیل کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی و... از جمله موارد و مصوباتی است که در ابتدای امسال و سال‌های اخیر به اجرا درآمده و به لطف خدا بازخورد و نتایج خوبی به‌همراه داشته است. 
یادآور می‌شود جلسه شورای فرهنگ عمومی مهرماه با دستور کار رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی در محل سالن اجتماعات فرمانداری آباده برگزار شد که اعضای جلسه پس از بحث و تبادل نظر طرح‌ها و پیشنهادات خود را به دبیرخانه شورا تحویل دادند و مصوباتی نیز برای اجرا به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی