[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

روند مسکن ملی تسهیل شود، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در جمع شهرداران و رؤسای شوراهای شهر استان، گفت: شوراها و شهرداری‌های استان با کاهش هزینه‌های صدور پروانه ساخت، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را تسهیل کنند. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در جمع تعدادی از شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان در شیراز گفت: بخش عمده درآمد شهرداری‌ها متکی به درآمدهای حاصل از صدور مجوز و پروانه ساخت و ساز است و هرچه این کار رونق بیشتری داشته باشد، قطعاً درآمد بیشتری هم نصیب شهرداری‌ها خواهد شد.
وی ادامه داد: شهرداری‌ها اگر با سخت‌گیری و مطالبه رقم‌های سنگین مانع از ساخت و ساز شوند، هیچ درآمدی نخواهند داشت، اما اگر شرایط را به‌گونه‌ای تسهیل و فراهم کنند که عده بیشتری از مردم ترغیب به ساخت و ساز شوند، درآمد شهرداری‌ها نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت. 
نماینده عالی دولت در فارس گفت: در برخی شهرهای استان شاهد هستیم که طرح نهضت مسکن به سرعت در حال پیشرفت است، اما در برخی شهرها هم متقاضیان و شهروندان همچنان گرفتار شورا و شهرداری 
هستند. 
شبکه‌های فرسوده 40 درصد آب آشامیدنی را هدر می‌دهد 
دکتر ایمانیه، با اشاره به هدررفت 40 درصد آب آشامیدنی به دلیل فرسودگی لوله‌ها و شبکه انتقال آب، افزود: این در حالی است که ما 20 درصد با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و با حل مشکل فرسودگی شبکه انتقال آب، مشکل کمبود آب نیز حل خواهد شد.
وی ادامه داد: شرکت آبفا از شوراها یک تقاضا دارد و آن اینکه با افزایش تعرفه آب‌بها موافقت کنند و درآمدی که از محل این افزایش حاصل می‌شود نیز تحت نظارت شورا، شهرداری و شرکت آبفا صرف بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب همان شهر خواهد شد.
استاندار فارس اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرهای ما مربوط به کمبود آب آشامیدنی است که با گسترش شهرها این مشکلات و کمبودها نیز بیشتر و بیشتر می‌شود و در چنین شرایطی شهرها نمی‌توانند توسعه یابند.
وی افزود: لذا ضرورت دارد که شوراها و شهرداری‌ها در جهت توسعه شهرها و رفع مشکل آب آشامیدنی شهروندان همکاری و کمک کنند.
استاندار فارس، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به این استان گفت: انتظار است که مراکز شهرستان‌ها و شهرهایی که امکان حضور وزرا در آنجا وجود دارد، آمادگی لازم را داشته باشند. وی همچنین از تمام اقشار و گروه‌های مردمی برای حضور در مراسم دیدار مردمی رئیس‌جمهور که بناست در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شود، دعوت کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی