[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

تولید ۴۵ تن عسل از کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان ارسنجان ، روزنامه شیراز نوین

 داور یزدانی- گروه شهرستان‌ها- ارسنجان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از پایان برداشت ۴۵ تن عسل از ۶هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان خبر داد. غلامعباس زارعی‌فر گفت: در مرحله اول برداشت عسل در ارسنجان که از اوایل تیرماه تا اواسط مردادماه انجام گرفت، بالغ بر ۳۰ تن عسل برداشت شد. 
وی مرحله دوم برداشت عسل در این شهرستان را اواخر شهریورماه اعلام کرد و افزود: در این مرحله نیز ۱۵ تن عسل تولید شده است. 
این مقام مسئول با اشاره به آغاز سرشماری کلنی‌ها از ۱۵ مهرماه تا ۲۷ مهرماه و همچنین کوچ زنبورستان‌های شهرستان به مناطق گرمسیری استان ابراز کرد: زنبورداران برای تولید عسل بیشتر، در فصل تابستان به مناطق سردسیر مانند پاسارگاد، اقلید، سمیرم و شهرکرد و در فصل زمستان به شهرهای جنوبی لار، لامرد و فیروز آباد در استان فارس و شهرستان جم در استان بوشهر کوچ می‌کنند. زارعی‌فر با بیان اینکه ۱۵۰ نفر زنبوردار در ارسنجان به این حرفه اشتغال دارند، تصریح کرد: این شهرستان به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب، مراتع غنی پوشیده از گل‌ها و گیاهان وحشی و مزارع یونجه و کلزا، مستعد پرورش زنبور عسل و تولید عسل طبیعی می‌باشد.
همچنین مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از تولید 1555 تن گوشت مرغ در شش‌ماهه اول سال جاری خبر داد. غلامعباس زارعی‌فر با اشاره به فعال بودن 19 واحد مرغداری در شهرستان ارسنجان ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز جوجه‌ریزی برای تعداد 777هزار و 532 قطعه جوجه یک‌روزه صادر شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی