[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فرانک پرتوآذر: میزبانی شیراز اتفاق خیلی خوبی بود، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان فارس خبر از رفع مشکل اشتغال ستاره دوچرخه‌سواری بانوان کشور می‌دهد.
دختر تاریخ‌ساز دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های آسیایی که حالا عزم خود را برای رقم زدن یک اتفاق تاریخی دیگر جزم کرده است، تنها یک درخواست از مسئولان ورزش استان و کشور دارد.
فرانک پرتوآذر گفته بود با مدرک کارشناسی ارشد در رشته عمران، هنوز بیکار است و باید فکری برای دوران بعد از قهرمانی که بسیار کوتاه است، کند و در این خصوص می‌گوید: براساس مصوبه هیئت دولت در سال ۹۵، قهرمانان و مدال‌آوران می‌توانند در سازمان‌های دولتی و نهادهای وابسته به دولت استخدام شوند، اما هنوز موفق نشده‌ام شغلی برای آینده‌ام با این مصوبه به دست آورم.
حالا میثم قائدی، رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان فارس با امیدواری نسبت به حل این مشکل صحبت می‌کند و می‌گوید: در جلسه‌ای که با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس داشتیم، پیگیری‌های لازم انجام شد و با توجه به مدال خوبی که در بازی‌های آسیایی نصیب خانم پرتوآذر شد، امیدواری زیادی وجود دارد که مشکل اشتغال وی حل شود و با خیال راحت‌تری بتوانند به ورزش حرفه‌ای خود ادامه دهد.
فرانک پرتوآذر که چند روز پیش در هانگژو، نخستین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کرده بود، در مسابقات قهرمانی کشور نیز مطابق پیش‌بینی‌ها روی سکوی نخست ایستاد.
 مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی کشور در بخش بانوان، روز یکشنبه در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در شیراز برگزار شد و مطابق انتظار، پرتوآذر قهرمان شد.
او پس از این قهرمانی گفت: خوشحالم که شهرم پس از سال‌ها میزبان یکی از مسابقات دوچرخه‌سواری شد؛ امیدوارم این راه ادامه پیدا کند و ما بتوانیم شاهد حضور بیشتر بانوان شیرازی در عرصه دوچرخه‌سواری باشیم. طبیعتاً وقتی این اتفاق بیفتد، شاهد رشد بیشتر دوچرخه‌سواران و ظهور قهرمان‌های بیشتر نیز خواهیم بود.
پرتوآذر در خصوص کسب مقام قهرمانی نیز عنوان کرد: من برای هشتمین بار قهرمان کشور شدم؛ این رقابت برای من از جهت حفظ آمادگی اهمیت زیادی داشت. من باید برای مسابقات قهرمانی آسیا که دو هفته دیگر برگزار می‌شود آماده شوم و برنامه‌ام این است که بتوانم  با بهترین شرایط در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم.
ستاره دوچرخه‌سواری بانوان کشور در پایان گفت: امیدوارم بتوانم برای نخستین بار، سهمیه المپیک را برای دوچرخه‌سواری بانوان کشور به دست بیاورم.
در رقابت‌های جوانان قهرمانی کشور نیز یک نفر از استان فارس بر سکوی نخست ایستاد؛ فاطمه عباسی، دختر 18 ساله کازرونی که قهرمان دوچرخه‌سواری کوهستان کشور شد، به خبرنگار ما گفت: سطح مسابقات بسیار خوب بود؛ شاهد رقابت تنگاتنگی بودیم و خوشحالم که توانستم مقام قهرمانی را کسب کنم؛ شرایط مسابقه نیز از هر نظر ایده‌آل و استاندارد بود.
عباسی با بیان اینکه 4 سال است رشته دوچرخه‌سواری را آغاز کرده، افزود: در حال حاضر برای مسابقات قهرمانی آسیا 2023 آماده می‌شوم. 
سال گذشته در این رقابت مقام چهارم را در حالی کسب کردم که فقط 8 ثانیه با نفر سوم فاصله داشتم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که امسال بتواند با مدال از رقابت های آسیا بازگردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی