[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پایان شفافیت در سازمان لیگ ، روزنامه شیراز نوین

مسئولان سازمان لیگ در حالی اقدام به صدور کارت بازی دو بازیکن سپاهان کردند که برخلاف گذشته هیچ توضیح شفافی درباره چگونگی اصلاح قرارداد آنها ندادند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال 22 شهریورماه در حکمی کم‌سابقه، باشگاه سپاهان را به دلیل نقض برخی قوانین نقل‌و‌انتقالاتی به کسر 4 امتیاز و جریمه 40 میلیارد تومانی محکوم کرد. این حکم با واکنش شدید سپاهانی‌ها همراه بود و بلافاصله با عکس‌العمل سازمان لیگ و منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال مواجه شد و کار تا جایی پیش رفت که حتی برخی تخلفات باشگاه اصفهانی نیز به طور رسمی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام شد.
از اعلام رسمی مبلغ 17 میلیاردی تعهد باشگاه سپاهان به کارگزار هادی محمدی گرفته تا قرارداد 104 میلیارد تومانی یک بازیکن برای دو فصل و چندین افشاگری دیگر از سوی مسئولان سازمان لیگ، صدای سپاهانی را درآورد؛ در سوی مقابل هم باشگاه سپاهان با مطرح کردن بحث جمع‌آوری مستندات علیه قنبرزاده اعلام کرد: «مستندات دیگری از تخلفات پیشین این مدیر نفتی جمع‌آوری شده که با اتهامات امروز در یک بسته مدون و جامع تحویل مقامات قضایی خواهد شد».
تنش‌هایی که در نهایت با پادرمیانی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال متوقف شد و اکنون با گذشت حدود 25 روز از آن تب داغ و مصاحبه‌های تند؛ پرونده کسر امتیاز و جریمه باشگاه سپاهان به کمیته استیناف ارجاع و در اتفاقی جالب کارت بازی عیسی آل‌کثیر و برایان دابو نیز به فاصله چند روز صادر شده تا این دو بازیکن هم سپاهان را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند.
سازمان لیگ و کارگروه نظارت بر قراردادها که در روزهای ابتدایی چندین‌بار اقدام به انتشار تخلفات باشگاه سپاهان در قرارداد بازیکنان و مصاحبه علیه این باشگاه کرده بودند، این‌بار در توضیح دلیل صدور کارت بازی آل‌کثیر و برایان دابو، تنها به بیان اصلاح قرارداد این دو بازیکن از سوی باشگاه اصفهانی اکتفا کرده و توضیح دیگری نداده‌اند. این حق طبیعی علاقه‌مندان است که بدانند چگونه مشکل قرارداد این دو بازیکن برطرف شده است. کاش این کارگروه و سازمان لیگ به همان اندازه که ابتدا شفافیت را در دستور کارش قرار داد، آن را ادامه می‌داد، اما مشخص نیست چرا هیچ توضیحی درباره چگونگی صدور کارت دابو و آل‌کثیر داده نمی‌شود تا ابهامات برطرف شود. این انتظار زیادی نیست که سازمان لیگ و کارگروه مشخصاً اعلام کنند کدام بند از قرارداد این دو بازیکن مشکل داشته و اصلاح شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی