[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اطلاع‌رسانی سریع و دقیق اولویت رسانه‌ها باشد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل‌سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در مراسم افتتاح ستاد اطلاع‌رسانی برنامه‌های دومین سفر ریاست‌جمهور و هیئت دولت در مرکز ایرنا فارس اظهار کرد: تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی‌ کار جمعی و جدیدی است و ابتکاری که به خرج داده شده نقش مهمی در تمرکزبخشی و آنچه که قرار است اتفاق بیفتد، دارد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر ضرورت اطلاع‌رسانی حرفه‌ای در این سفر تأکید کرد و افزود: در سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت آنچه که مهم است، پوشش گسترده و حرفه‌ای رویدادها در این سفر است.
قزل‌سفلی ادامه داد: قرار است در این سفر اتفاقات بزرگی رخ دهد و ستاد اطلاع‌رسانی‌ روایتگر اصلی این اتفاقات و رویدادهای مهم خواهد بود. وی بر لزوم به‌کارگیری اصل سرعت در اطلاع‌رسانی تأکید کرد و گفت: سرعت در انتشار اخبار باید همراه با دقت و همه‌جانبه‌گرایی در تولید اخبار باشد؛ در واقع آنچه که می‌تواند ما را موفق کند، نحوه تولید اخباری است که ستاد برعهده دارد.
وی با اعتقاد به اینکه کار ستاد اطلاع‌رسانی‌ در این سفر از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: درخواست من این است که ستاد اطلاع‌رسانی‌ نشان دهد چه اقداماتی انجام شده است. در حقیقت نباید به دنبال این باشیم که اقدامات و پروژه‌ها چه هستند؛ باید نشان دهیم این اقدامات و پروژه‌ها از کجا آغاز شده و به کجا رسیده است.معاون استاندار فارس با بیان اینکه تولید اخبار باید به‌گونه‌ای هدایت و روایتگری شود که به همه ابعاد و اجزای کار یا رویداد پرداخته شود، گفت: می‌بایست از زاویه دید مخاطبان به رویدادها پرداخته و این رویدادها پردازش شوند؛ در واقع اخبار باید از ویژگی‌های ارتباط گرفتن و نظرخواهی از کارگران، مهندسین و مدیران آن رویداد برخوردار باشد. قزل‌سفلی ادامه داد: در طول این مدت انبوهی از کارهای هماهنگی در حال انجام بود تا مقدمات سفر فراهم شود؛ این در حالیست که آنچه از این اقدامات معمولاً به تصویر کشیده می‌شود، چکیده بوده که این چکیده‌ها نیز تبدیل به کلیشه در دنیای رسانه‌ها شده است. او افزود: در واقع در چنین رویدادهایی انبوهی از قیچی‌زدن‌ها کنار هم آورده می‌شود که شاید هیچ جذابیتی برای مردم به همراه نداشته باشد. البته افزون بر به‌کارگیری این موارد در مخابره اخبار، در تولید تصویر و کلیپ هم باید این موارد و ویژگی‌ها رعایت شود. وی بر ضرورت هم‌اندیشی بین‌دستگاهی در ستاد اطلاع‌رسانی‌ تأکید کرد و گفت: خبر و تصویر باید از زبان مردم باشد و مردم باید روایتگر کار مسئولان باشند؛ وقتی مردم به عنوان مخاطبان و خدمت‌گیرندگان و افرادی که در به سرانجام رساندن پروژه‌ها نقش داشته‌اند روایت‌کننده رویدادها باشند، قطعاً این رویدادها اثربخشی بیشتری در جامعه خواهد داشت. معاون استاندار فارس یادآور شد: هرچه اجزا و ابعاد کار گسترده و باز شود، جذابیت آن بیشتر می‌شود و فضای بیشتری برای تولید اخبار ایجاد خواهد شد. وی اضافه کرد: در تولید خبر هم مانند تولید تصویر نباید صرفاً به کادر بسته فکر کنیم؛ باید از زوایای مختلف به آن رویداد و پدیده نگاه کنیم تا اثرگذاری آن بیشتر شود. معاون استاندار فارس گفت: کارهای خوب و ریشه‌ای در طول این ۲ سال انجام شده و مردم قطعاً نتایج آن را خواهند گرفت. بیان این دستاوردها با زبان گویای رسانه‌ها باید تبیین گردد. از به کار بردن روش‌های کلیشه‌ای که جذابیتی برای مردم ندار، بپرهیزیم. بایستی تغییر رویکرد دهیم و این تغییر رویکرد را رسانه باید ایجاد کند. وی با اشاره به اینکه ستاد اطلاع‌رسانی سه کار را پیش رو دارند، گفت: تولید پیش‌خبر برای آگاه‌سازی مردم و ارتباط‌گیری با مسئولان مرتبط، پوشش گسترده آنچه که در سفر اتفاق می‌افتد و جمع‌آوری اخبار از زوایای مختلف پس از سفر از رسالت‌های مهم این ستاد محسوب می‌شود.
قزل‌سفلی، با اعتقاد به اینکه فلسفه خبرگزاری تولید خبر است و کار این ستاد مرکز ثقل و محوری‌ترین کار در بخش اطلاع‌رسانی‌ محسوب می‌شود، گفت: ستاد اطلاع‌رسانی‌ در خط مقدم این سفر قرار دارد و با دقت، سرعت و همه‌جانبه‌گرایی در تولید خبر می‌تواند اقدامی خوب و وزین انجام دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی