[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بازآفرینی تاریخی دروازه کازرون با بازار پروتئین، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه گزارش
پروژه‌های شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر در سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان فارس بر مدار بهره‌برداری و سازندگی قرار گرفتند.
آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز با اعتبار بیش از ۲۱۷۰۰ میلیارد تومان مشتمل بر بهره‌برداری از پروژه‌های بازار پروتئین و پردیس سینمایی «استاد امین تارخ» و جمعی دیگر از طرح‌های مهم و تأثیرگذار شهری با حضور وزیر کشور، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز، جمعی از نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار فارس، جمعی از مسئولان کشوری و مدیران استانی با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 تقدیر وزیر کشور از تلاش‌های شهرداری شیراز
در این مراسم وزیر کشور با تقدير از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و ديگر مسئولان استان فارس، گفت: تسريع در اجرای پروژه‌های شهری در شيراز قابل تقدير است.
احمد وحیدی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز به ارزش بيش از ٢١ هزار و ٧٠٠ ميليارد تومان اظهار کرد: اسامی، مسئوليت‌آور است و براساس عنوانی كه رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر شيراز دادند، بسيار مسئوليت را سنگين كرده كه بخش زيادی از اين مسئوليت به عهده شورای اسلامی شهر و شهرداری است تا شهر را در تراز سومين حرم اهل بيت(ع) بسازند و به حجم زيادی از زائران خدمات‌رسانی كنند.
او با تقدير از شهردار، اعضای شورای اسلامی اين كلان‌شهر و ديگر مسئولان استان فارس، گفت: تسريع در اجرای پروژه‌های شهری در شيراز قابل تقدير است.
وزیر کشور با بیان اینکه هماهنگی، خوش‌فكر بودن، داشتن همت بلند و كار جهادی يک مجموعه موجب كاهش زمان اجرای پروژه‌ها می‌شود، عنوان کرد: پروژه‌های امروز شهرداری شيراز ارزشمند بودند.
 پروژه‌ها حلال مشکلات مردم باشد
وحیدی خطاب به مدیران شهری کلان‌شهر شیراز تأکيد کرد: پروژه‌های انتخابی بايد برای متن جامعه كارساز و حلال مشكلات مردم باشد.
مقام عالی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه برای يک شهر فرهنگی همانند شيراز بايد اين مهم مد نظر باشد كه موارد کمبود زيستی و بهداشتی در دستور كار قرار گیرد، گفت: یکی از اولویت‌های يک شهر فرهنگی بايد رفع مشكلات فاضلاب آن باشد؛ نشان داده شود و تراز يک شهر فرهنگی محقق شود.
وحیدی ادامه داد: سرانه فضای سبز به طور عمومی بايد بيش از ۱۵ متر باشد، اما برای شيراز كم است و اجازه داده نشود که در سرانه این کلان‌شهر به عدد خاصی بسنده شود.
وزیر کشور به افتتاح پردیس سینمایی «استاد امین تارخ» به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان که در این مراسم به بهره‌برداری رسید، هم اشاره و بیان کرد: شیراز، شهر فرهنگی است، پس بايد با جمع‌آوری هنرمندان زبده و ارزشمند، محتوای ارزنده و فاخری از اين سينما توليد شود. ا‌و همچنین خاطر نشان کرد: شيراز با توجه به حجم اقدامات فرهنگی، نيازمند داشتن سازمان فرهنگی مجزاست.
وحیدی با تأکید بر این موضوع که شيراز بايد نمادی از ظرفيت‌های فرهنگی بزرگ آن باشد، تصریح کرد: نسل جديد بايد با اين فرهنگ غنی آشنا شود؛ چراکه شيراز را می‌توان یک شهر تراز فرهنگی كرد، چون سرشار از فرهيختگی است؛ البته نباید هوشمند شدن این کلان‌شهر را هم فراموش کرد. او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ظرفيت‌های سازندگی در كشور فعال است و تنها طی هفته دولت امسال ٣٠ هزار پروژه افتتاح شد، گفت: برنامه توفنده سازندگی در كشور گسترده است و بنابراین تلاش‌های سخيف معاندين راه به جايی نمی‌برد.
 عملیات عمرانی در شیراز تداوم دارد
در ادامه این مراسم شهردار شیراز گفت: ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری این کلان‌شهر به افتتاح و بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها  آغاز شد.
محمدحسن اسدی هم‌زمان با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و افتتاح پردیس سینمایی «استاد امین تارخ» به اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر کشور گفت: امروز با اعتبار ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۶۲ پروژه بهره‌برداری، افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که ۴۱ پروژه به ارزش ۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری و افتتاح رسید.
او با اشاره به برخی از پروژه‌ها ازجمله سینما «استاد امین تارخ» و افتتاح بازارچه بزرگ پروتئین، هم گفت: دیگر پروژه‌ها مانند اتمام عملیات لوله‌گذاری دروازه قرآن با گذشت بیش از ۴ سال از سیل مهیب سال ۹۸،  تعریض و مقاوم‌سازی پل پیرنیا که به یک تهدید تبدیل شده بود، پروژه آب‌نمای هوشنمد در بوستان آزادی و دیگر پروژه‌های خرد و کلان این کلان‌شهر را شاهد بودیم.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه در این کلان‌شهر با پشتیبانی همه مسئولان، امام جمعه شیراز، استاندار فارس، اعضای شورای اسلامی شهر، دستگاه‌های خدمات‌رسان و ... در  فضایی خوب مشغول به کار هستیم، یادآور شد: از این جهت هم‌دلی و همراهی خوبی در مجموعه مدیریت شهری شیراز شاهد هستیم.
 پاسخ‌گویی ملی به نیازهای شیراز
اسدی در ادامه با اشاره به اینکه شهر شیراز در مقایسه با کلان‌شهرهایی همچون کرج، تبریز، قم، اصفهان و ... خطوط ریلی را امروز در شهر شیراز به جد آغاز کرده است، اظهار کرد: در برخی از جهات نیاز به حمایت دولت و شخص وزیر کشور داریم و امروز مشکل ما در مترو بحث واگن است، چنانچه سرفاصله در خط یک ۱۵ دقیقه و در خط ۲ هم۳۰ دقیقه است؛  این برای مردم شیراز پذیرفته نیست و باید در این موضوع دولت کمک کند.
او خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس کمک و همراهی خوبی با شهر شیراز داشته است، اما انتظار ما بیشتر است.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز یادآور شد: مکان پردیس سینما «استاد تارخ» را شهردار سابق شیراز آغاز کرد و بازار پروتئین را شهردار اسبق شیراز آغاز به کار کرده بود که امروز به نتیجه رسید و به این جهت از شهرداران سابق و اسبق تشکر می‌کنم.
 پهنه شیراز گارگاه بزرگ سازندگی
در ادامه این مراسم رئيس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فعالیت‌ها در شهرداری به گونه‌ای است که مدعی هستیم در هر جای شهر شیراز در فاصله کمتر از یک کیلومتر یک پروژه عمرانی درحال اجراست.
سید ابراهیم حسینی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه حمل‌ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و‌۷۰۰ میلیارد تومان، عنوان کرد: شیراز به تعبیر نماینده ولی ‌فقیه در فارس، جهان‌شهر و شهر آماده پیشرفت در ابعاد مختلف است؛ خوشبختانه اعضای شورای اسلامی شهر نگاه جهانی و همت بزرگی دارند و می‌خواهند با نگاه جهانی کار منطقه‌ای انجام دهند.
ا‌و بیان کرد: فعالیت‌ها در شهرداری به‌گونه‌ای است که مدعی هستیم در هر جای شهر شیراز در فاصله کمتر از یک کیلومتر یک پروژه عمرانی درحال اجراست.
رئیس شورای اسلامی شهر خطاب به وزیر کشور گفت: انتظار داریم برای برنامه‌های بزرگ اندیشه و حرکت‌های بزرگی را شاهد باشیم و به شورا و شهرداری شیراز برای پیشرفت و حرکت رو به جلو کمک شود.
 جایگاه ارشمند شیراز در برنامه هفتم توسعه
حسینی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل ‌بیت(ع) اظهار کرد: معرفی شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل ‌بیت(ع) باید در برنامه‌ها و بودجه‌ها دیده شود و پیشنهاد می‌شود در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ای برای ارتقای جایگاه شیراز به‌عنوان سومين حرم اهل‌بیت(ع) دیده شود.
او با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری عنوان کرد: مکمل این قانون، مدیریت یکپارچه شهرداری است و در حال حاضر برای اجرای برخی از پروژه مشکلاتی داریم؛ اگر این زیرساخت‌ها فراهم شود می‌توانیم در شهر شیراز بهتر کار کنیم.
حسینی تصریح کرد: شیراز گذشته و آینده روشنی را دارد و انتظار است برای مدیریت فکری و اجرایی آن کمک شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه بازار بزرگ پروتئین زمانی از طریق اوراق مشارکت ساخته شد و درحال حاضر اعتبار آن بیش از ۳ هزار  و ۵۰۰ میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: در این مسئله باید کمک شود تا با همکاری، شهر شیراز را آن‌طور که شایسته مردم است، بسازیم و اگرچه  این پروژه‌ها شایسته مردم شیراز بود، اما شایستگی مردم بیشتر است.
 خط چهارم مترو کلید خورد
در ادامه این مراسم رئيس كميسيون حمل‌ونقل و ترافيک شورای اسلامی شهر شيراز گفت: پروژه اتصال خطوط ١ و ۴ مترو شيراز در مجاورت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی كلان‌شهر شيراز و مركزيت بافت تاريخی فرهنگی قرار گرفته شده است.
رضا محمدیان در آيين آغاز عمليات اجرايی خط ارتباطی خطوط ١ و ۴ مترو شيراز بيان كرد: اين پروژه در مجاورت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی كلان‌شهر شيراز و در واقع در مركزيت بافت تاريخی فرهنگی پيش‌بينی شده؛ در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ترافيک شديدی حاكم است و رفت‌وآمد دچار مشكل می‌شود.
او خاطر نشان كرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط يک مترو می‌شود از ايستگاه زند آغاز شده و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصريح كرد: اين خط ارتباطی موجب تسهيل در تردد و دسترسی سريع‌تر به بافت تاريخی می‌شود و در نهايت ترافيک اين بخش مركزی كلان‌شهر شيراز را كاهش خواهد داد. محمدیان همچنین از پيش‌بينی اعتبار ٣ هزار ميليارد تومانی و تصويب آن در شورای اين كلان‌شهر خبر داد و گفت: انتظار است دولت در اين پروژه مشاركت داشته و آرزوی ديرينه مردم شيراز محقق شود.
 حمایت میریت شهری از اقتصاد خانوار
 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در ادامه این مراسم گفت: طرح از مزرعه تا فروش در بازارچه‌های شهرداری شیراز با هدف کاهش نرخ تورم در شهر و کنترل و کاهش قیمت‌ها اجرا می‌شود.
مرتضی شریفی در آیین افتتاح بازار بزرگ پروتئین شیراز به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان گفت: در راستای دستور وزارت کشور و ابلاغیه‌های دریافت‌شده در راستای تحقق شعار سال؛ با همکاری استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز جشنواره استانی هزار فروشگاه منتخب فارس و بازارچه هفت‌واره با ارائه تخفیف‌هایی در دستور کار قرار گرفت. او خاطر نشان کرد: این دو برنامه با همکاری استانداری است که جشنواره هزار فروشگاه منتخب و فروشگاه ویژه است. مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: برنامه دیگر طرح از مزرعه تا فروش است که در بازارچه‌های شهرداری غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار تولیدکننده و عرضه مستقیم با هدف کاهش نرخ تورم در شهر و کنترل و کاهش قیمت‌ها قرار می‌گیرد ...

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی