[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

امید فوتسال زنان ایران به خروج از بحران ، روزنامه شیراز نوین

در آستانه مسابقات داخل سالن آسیا به نظر می‌رسد رفته‌رفته شرایط تیم ملی فوتسال زنان ایران رو بهبود است. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتسال زنان، اولین رشته توپی در ورزش زنان ایران بود که توانست در سطح آسیا افتخارآفرینی کند، اما با وجود ثبت این رکورد تاریخی، در 5 سال گذشته کمترین توجه از سوی مدیران فدراسیون فوتبال، به تیم ملی فوتسال زنان ایران شده است؛ به‌ طوری‌که بعد از کسب دومین قهرمانی پیاپی در جام ملت‌های آسیا، دوران انزوای فوتسال زنان ایران آغاز شد و در سالیان گذشته تعطیلی پی در پی اردوها و بلاتکلیفی کادرفنی از جمله مهم‌ترین معضلات تیم ملی فوتسال زنان ایران بوده است.
ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران در طول 5 سال اخیر که به ‌واسطه پاندمی کرونا، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به تعطیل درآمد، تنها 2 بار در تورنمنت کافا به میدان رفته‌اند که سطح فنی این رقابت‌ها فاصله معناداری با سطح کیفی تیم ملی فوتسال زنان ایران دارد و در هر 2 تورنمنت، قهرمانی نصیب زنان فوتسال ایران شد. همچنین رویارویی با تیم ملی روسیه هم از جمله دیگر برنامه‌های تعریف‌شده برای تیم ملی فوتسال زنان ایران بود که هیچ‌گاه بردی برابر حریف اروپایی در طول این 5 سال اخیر به ‌دست نیامد.
شورای المپیک آسیا در آخرین نشست رسمی خود با توجه به درخواست کشور تایلند به‌عنوان میزبانی رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا، این مسابقات را به مدت 90 روز به تعویق انداخت و در شرایطی‌که قرار بود این تورنمنت در آبان‌ماه سال جاری برگزار شود، حالا طبق برنامه‌ریزی جدید، رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا از 24 فوریه تا 6 مارس 2024(5 تا 16 اسفند 1402) به انجام خواهد رسید. در فاصله کمتر از 5 ماه تا شروع این رقابت‌ها، همچنان خبری از برگزاری اردوهای تیم ملی فوتسال زنان نیست.
مسئولان فدراسیون فوتبال بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی سرانجام تصمیم گرفتند تا توجهی به تیم ملی فوتسال زنان داشته باشند و در انتصابی مهم، سمیرا بیگدلی به‌عنوان مدیر تیم ملی فوتسال زنان منصوب شد؛ بیگدلی در سالیان گذشته جزو موفق‌ترین مدیران حوزه فوتبال و فوتسال زنان ایران بوده و حالا حضور او در کسوت مدیر تیم ملی، علاقه‌مندان به تیم ملی فوتسال زنان را امیدوار کرده است تا این تیم از شرایط بحرانی خارج شود. در مسیر برنامه‌ریزی برای تیم ملی، قرار است ابتدا شرایط مسابقات سوپرلیگ فوتسال زنان مشخص شود.
مدیران سازمان لیگ فوتسال قصد دارند تا روز سه‌شنبه 25 مهرماه برای دومین‌بار باتوجه به انصراف دو تیم، مراسم قرعه‌کشی را برگزار کنند تا برنامه فصل جدید رقابت‌ها مشخص شود و سپس تقویم جدید فوتسال زنان ایران مبتنی بر برنامه‌های رقابت‌های باشگاهی و تیم ملی تدوین شود. با توجه به سبقه موفق بیگدلی در عرصه مدیریت، به نظر می‌رسد که روزهای نابسامان تیم ملی فوتسال زنان به نقطه پایان خود نزدیک شده و این انتظار می‌رود که در فاصله کمتر از 5 ماه تا شروع رقابت‌های داخل سالن آسیا، برنامه‌ریزی مطلوبی برای تیم ملی فوتسال زنان ایران شکل گیرد؛ هرچند که با توجه به توجه ویژه رقبا از جمله فدراسیون‌های ژاپن، چین، تایلند، بحرین و کویت به تیم‌های ملی فوتسال زنان‌شان، زنان فوتسال ایران کار بسیار دشواری در مسابقات پیش ‌رو دارند و باید دید طلسم قهرمان نشدن در مسابقات داخل سالن آسیا شکسته خواهد شد یا خیر؟


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی