[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

وقتی بازارگردی جایگزین تمرین شد!، روزنامه شیراز نوین

عدم شرکت در تمرینات گروهی بدنسازی، برگزاری 9 بازی در 45 روز و چمن نامناسب ورزشگاه آزادی، 3 دلیل مهم برای پارگی رباط صلیبی سلمانی بود.
به گزارش فوتبال 360، برد پرسپولیس مقابل گل‌گهر، یک اتفاق تلخ هم داشت. مصدومیت یاسین سلمانی که در دقیقه نهم بازی بدون برخورد با بازیکن حریف از زمین مسابقه بیرون رفت. خیلی زود مشخص شد که رباط صلیبی یاسین پاره شده و او برای مدتی طولانی در زمین فوتبال حضور نخواهد داشت. مهم‌ترین دلایل مصدومیت سلمانی را مرور خواهیم کرد:
یاسین سلمانی 29 مرداد با پرسپولیس قرارداد امضا کرد؛ لیگ 23 اما از 18 مردادماه آغاز شده بود، یعنی یاسین 11 روز پس از شروع مسابقات تیم جدیدش را معرفی کرد. سلمانی به‌جای اینکه زودتر تیم جدیدش را انتخاب و در تمرینات بدنسازی پیش‌فصل شرکت کند، مشغول مذاکره با تیم‌های مختلف شده بود؛ حضور نیافتن در تمرینات بدنسازی از عوامل مهم این اتفاق تلخ بود.
سلمانی پس از ثبت قرارداد، روزهای پرفشاری را پیش‌روی داشت؛ او 4 روز بعد از ثبت قرارداد در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت. سلمانی طی 6 روز، دو بازی متوالی در لیگ انجام داد و به مسابقات انتخابی المپیک رفت؛ کاپیتان تیم ملی امید به ازبکستان سفر کرد و مقابل هنگ‌کنگ و تیم میزبان هم بازی کرد. حذف تیم ملی از این تورنمنت هم پایان روزهای پرفشار سلمانی نبود. یاسین بلافاصله به اردوی پرسپولیس برگشت و مقابل رونالدو و یارانش قرار گرفت. 4 روز بعد اما یاسین را در مسابقات آسیایی هانگژو دیدیم و او جلوی مغولستان بازی کرد. مسابقاتی که هر 3 روز برگزار می‌شد و فشار مضاعفی به این بازیکن آورد. سلمانی که پس از مصدومیت ترابی و امیری طبق درخواست باشگاه پرسپولیس، اردوی تیم ملی امید را ترک کرد، 5 روز بعد در قطر مقابل الدحیل بازی کرد. بازگشت از قطر و بازی با گل‌گهر اما جایی بود که زانوی یاسین جواب کرد و او را زمین زد. 6 سفر نسبتاً طولانی و برگزاری 9 بازی در 45 روز برای بازیکنی که تمرینات بدنسازی پیش فصل را به صورت انفرادی پیش می‌برد، علتی شد بر مصدومیت سخت. از کریستیانو رونالدو تا نیمار در این مدت به خرابی چمن ورزشگاه آزادی واکنش نشان دادند. خیلی از فوتبالی‌ها بر این باورند که چمن نامناسب ورزشگاه آزادی باعث شد که رونالدو در بازی مقابل پرسپولیس از ترس مصدومیت، فشار کافی را نیاورد. مسابقه‌ای که مهدی ترابی خیلی زود و بدون برخورد با بازیکن حریف، به دلیل چمن نامناسب مصدوم شد و از زمین مسابقه بیرون رفت. سلمانی هم در این هفته شرایطی مشابه ترابی را تجربه کرد و چمن این ورزشگاه هم در مصدومیت یاسین سلمانی بی‌تأثیر نبود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی