[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رجب زاده: من هم توقع بیشتری از تیمم دارم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
امروز در پایان هفته هفتم لیگ دسته اول فوتبال ایران،  زردپوشان شیرازی در پی کسب چهارمین پیروزی پیاپی خواهند بود.
فجر شهید سپاسی در ورزشگاه حافظیه میزبان شهرداری آستاراست.؛ تیمی که به‌رغم شروع ناامیدکننده و کسب تنها یک امتیاز در چهار بازی ابتدایی آن‌هم بدون گل زده در دو بازی گذشته متحول شده و دو پیروزی متوالی به دست آورده است.
البته آنها خوش‌شانس بودند که هر دو بازی را در زمین خود انجام دادند؛ حتی دیداری که به میزبانی خوشه طلایی ساوه برگزار شد به دلیل شرایط عجیب و غریب نماینده استان مرکزی در شهر مرزی آستارا انجام شد.
شاگردان وحید بیاتلو هفته گذشته هم داربی شهر گیلان را با یک گل به سود خود به پایان رساندند؛ در آن بازی یوسف بهزادی، علی مغنمیان، شاهین ملکی، امیرسام نصیری، رامین دهقانی، مجید تاجیک، عرفان گلشنی، رضا صدری، محمد محمدزاده، شاهین مجیدی و سهیل پوربخش در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفتند.
امین حقده، عرفان گلشنی، امیررضا افسرده و سهیل پوربخش 4 بازیکنی هستند که هرکدام یک گل در این فصل برای شهرداری زده‌اند. 
فجر شهید سپاسی هم، فصل را خوب شروع نکرد و در سه هفته ابتدایی تنها سه امتیاز کسب کرد، اما در سه هفته گذشته 3 پیروزی بسیار شیرین به دست آورده؛ دو پیروزی خانگی با گل‌های دقایق پایانی و یک پیروزی خارج از خانه برابر یکی از مدعیان.
سرمربی فجر شهید سپاسی در خصوص عملکرد تیمش در این فصل می‌گوید: خاصیت فوتبال همین قابل پیش‌بینی نبودن آن است. باید از بازیکنانم تشکر کنم که خیلی تلاش کرده‌اند و دارند همین‌طور بهتر می‌شوند؛ چه بازیکنان اصلی و چه بازیکنان ذخیره؛ به خصوص در هفته‌های اخیر باید ممنون بازیکنان ذخیره‌مان باشیم که خیلی به ما کمک کردند.
اما از نظر نوع بازی، توقع بیشتری از فجر شهید سپاسی وجود دارد و این تیم هنوز نتوانسته انتظارات را در زمینه بازی زیبا برآورده کند. رجب زاده در پاسخ به این سؤال شیرازنوین می‌گوید: من کاملاً این مسئله را قبول دارم، اما باید بگویم خودمان این توقع را ایجاد کرده‌ایم؛ سال گذشته در اوایل فصل، کسی توقع زیادی از فجر شهید سپاسی نداشت، اما از اواسط فصل زمانی که شکل خوبی پیدا کردیم، توقعات هم بالا رفت و از این بابت خوشحالم.
وی افزود: حالا هم ما در ابتدای کار هستیم و با توجه به چندین تغییر که نسبت به فصل گذشته داشته‌ایم، زمان می‌برد تا به شرایط ایده‌آل برسیم؛ از لحاظ بدنی هم می‌توانیم بهتر شویم. نمی‌خواهم توجیه کنم چون خودم هم توقع بیشتری دارم؛ این را هم بگویم که تیم‌ها، حتی تیم‌های پایین‌جدولی با تمام قوا مقابل ما بازی می‌کنند. کلاً بازی تیم‌های بالای جدول و پایین جدول خیلی آسان نیست؛ سایپا هم هفته قبل مقابل خلیج فارس ماهشهر شکست خورد. این طبیعی است که تیم‌ها با انرژی و توان بالایی می‌آیند، اما برای تیم‌هایی مثل ما هم توجیه نمی‌شود که نتوانیم خوب بازی کنیم و نتیجه بگیریم.
کاپیتان پیشین ذوب آهن و فجر شهید سپاسی ادامه داد: باید بهتر و رو به جلوتر فوتبال بازی کنیم و در زمینه حفظ توپ در زمین حریف، خودمان را به کیفیت بهتری برسانیم؛ من به این اشکالات تیمم اشراف دارم و سعیم این است که این ضعف‌ها را برطرف کنم.
رجب زاده در خصوص کسب دو پیروزی در دقایق پایانی در هفته‌های گذشته گفت: این امتیاز مثبتی برای تیم ماست که می‌توانیم در دقایق پایانی به گل برسیم و ببریم؛ این نشان می‌دهد که بچه‌ها از لحاظ بدنی در شرایط خوبی هستند و تا لحظه آخر هم تلاش می‌کنند و نا‌امید نمی‌شوند؛ این باور را دارند که در هر لحظه‌ای می‌توانند نتیجه را عوض کنند.
یکی دیگر از نقاط مثبت فجر شهید سپاسی در هفته‌های اخیر، گل نخوردن طی سه بازی گذشته بوده؛ رجب زاده در این‌باره می‌گوید: ما دفاع کردن را فقط وظیفه خط دفاعی نمی‌دانیم؛ همه با هم دفاع می‌کنیم و همه با هم در حمله مشارکت داریم؛ خوشحالم که در این چند بازی گل نخورده‌ایم و امیدواریم چشم نخوریم(خنده).
سرمربی جوان فجر شهید سپاسی سعی می‌کند کمتر درباره داوری صحبت کند؛ مخصوصاً حالا که تیمش روی نوار پیروزی قرار گرفته، اما وقتی درباره صحنه مشکوک هفته گذشته صحبت می‌کنیم، درد دلش شروع می‌شود: داوران در 4 هفته گذشته 4 پنالتی ما را نگرفته‌اند! یعنی در هر بازی یک پنالتی که ممکن بوده سرنوشت بازی‌هایمان را تغییر دهد. من به باشگاه گفته‌ام که فیلم پنالتی‌هایمان را برای کمیته داوران بفرستد و از حقمان دفاع کند.
مهدی رجب زاده در خصوص دیدار امروز تیمش برابر شهرداری آستارا هم گفت: بازی سختی داریم؛ تیم آستارا روند رو به رشدی داشته و دو پیروزی متوالی به دست آورده. مطمئنم همه بازی‌های لیگ یک سخت هستند، اما ما هم دائماً در حال آنالیز رقبا و تمرینات منظم هستیم. فکر می‌کنم هرچه جلوتر برویم با هماهنگ‌تر شدن بازیکنان، موفق‌تر عمل کنیم.
دیدار فجر شهید سپاسی و شهرداری آستارا، امروز از ساعت 16 در ورزشگاه حافظیه شیراز آغاز می‌شود. قضاوت این بازی بر عهده آقایان مصطفی بینش، رضا حیدری، شهرخ دانشور و سید حسین حسینی است. بابک وسیله‌بر نیز وظیفه نظارت بر داوری این دیدار را به عهده دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی